''En dus is het best opmerkelijk dat Nederland de putten naar zijn grootste eigen energievoorraad nu metersdiep met beton volstort.''Nog opm...
13 seconden!! eerder over de streep ......
Ikzelf denk dat niemand van die WEF marionetten te vertrouwen is......
@50 Wat maakt dat allemaal uit Hendrianus? Het gaat er enkel maar om of die vrouw wel of niet dat briefje heeft ontvangen. En dat collectieve da...
@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
Een beetje chanteren dus. Laat ze dan maar ophoepelen.
En ik maar denken aan mijn katalysator.....
Ingefluisterd door het vvd en wordt straks overgenomen door andere bedrijven..onder aan de streep zal de burger het gelag betalen omdat die met meer zijn en deel uit maken van een kudde makke schapen.
Klimaatonzin is oh zo handig voor de controlled demolition van onze economie. Neemt niet weg dat Tata Steel een grote vervuiler is.
Dat lijkt op chantage ?
En doet denken aan Unilever waarvoor de Dividend belasting moest worden afgeschaft.
Er is helemaal geen nieuwe CO-2 wet van Jesse nodig.
Er is al een Europese CO-2 belasting.
Laat de Regering die eerst maar eens gaan heffen , en dan niet de bedongen Verlaging , maar de nominale belasting.
De toezeggings dat ze zullen innoveren om in 2050 CO-2 neutraal te zijn , is wat erg ver weg.
Een toekomstvisie is mooi - maar dit lijkt op het blij maken met een 30 jarige dooie mus.
Lijkt me logisch ja. Klaver en zijn linkse bende zullen de economie alleen maar kapot maken. Zoals links altijd doet.
Dus dan moeten we het staal voor die zwaaipalen in het buitenland kopen.
Die CO2 belasting is ook onzin, maar de andere soorten vervuiling van dat bedrijf zijn schrikbarend.
Kijk daar eerst eens naar.
De vvd heeft onze regering chantabel gemaakt door allerlei voordeeltjes te bieden als multinationals zich maar willen vestigen in ons land. Dit is het resultaat.
CO2 hoax belasting
@1 , Beetje kortzichtig.
Ten eerste kan ik me goed voorstellen dat dergleijke bedrijven het sowieso al zwaar hebben met concurreren tegen landen als China.
Dus een stijging van de kosten kan dan al snel desastreus zijn.
Maar gewoon kapot laten gaan?
Bedenk je dan wel goed wat dat voro gevolgen heeft. Niet alleen de werknemers komen op straat te staan. Bij dergelijk grote werkgevers heeft dat ook impact op de regio en kan het al snel ook bij de lokale middenstand banen gaan kosten.
Tja, met dat klimaat akkoord kunnen we allemaal onze deuren (achter ons) sluiten en staan we lettelrlijk en figuurlijk op straat.
Inclusief de spijbelende kids...
@3 , VNO-NCW runt in NL de show ja.
Ja, dan gaan ze toch gewoon weg. Ik zie het probleem niet.
@13 Precies. Als je als zelfstandige een fabriek hebt die veel CO2 uitstoot, dan word je verzocht om haar maar te sluiten. Maar als het een VNO lid is, dan is het ineens anders.
@14 Weg werkgelegenheid? De haven van Rotterdam is ook al 3 miljard aan investeringen misgelopen omdat onze klimaatdoelen strenger zijn dan die van België dus die investeringen zijn in antwerpen gedaan.
@16 Ik vind gelijke monniken, gelijke kappen. Als grote bedrijven het mogen, dan mogen de kleintjes dus ook. Maar zo werkt dat dus niet in Nederland.
@14 , " Ik zie het probleem niet."
Hetgeen natuurlijk ook veel over jouw inzicht kan zeggen.
Hetgeen nu ook het geval is.
En de chantage vanuit de grote bedrijven begint....benieuwd welk bedrijf de volgende is met zo'n "dreigement".
@13
Klopt, men heeft warme banden met het vvd, dat is 1 van de redenen dat die het altijd over banen banen en banen heeft en om die hier te houden zal men de rekening laten betalen door wij van het volk. Als men druk voelt dreigt men met verhuizen naar landen die ze maar wat graag binnen haar grenzen wil en waar de milieu eisen stukken lager ligt.
@1 Wat is er chantage aan het feit dat ze technisch failliet gaan bij de door Klaver voorgestelde tax? De marges in de staalindustrie zijn klein. Als de tax hoger uitvalt dan de besparing, dan gaat dat ten koste van de winst.
Dat is toch geweldig want dan is al één van de grootste vervuilers en fossiele brandstof gebruikers weg.
@4 , Ga je Tatasteel duurder maken (wat gebeurd bij een CO2 heffing) dan profiteren Chinese staalbedrijven hiervan, en die vervuilen de wereld net zo hard.
@1 Chantage? Misschien wel een beetje ja. Vergeet niet dat de marges van Tata niet extreem hoog zijn. Een plus is snel omgebogen naar een min.
Ga verder transparant aan de slag met innovatie en ga de de (toekomstige) concurrentie aan met je vervuilende collega's. Ondernemen is vooruitzien!
Duurzaam ondernemen/produceren moet en gaat gelukkig een steeds grotere rol spelen in vraag en aanbod op een veranderende markt. Dit wordt de echte concurrentieslag.
De politiek zal bedrijven die investeren in duurzaam produceren zoveel als mogelijk moeten ontzien. Daar tegenover staat dan dat (groot) vervuilers die niets of te weinig doen zwaar aangepakt moeten worden.
@16 Dat heeft u al een paar keer gezegd. Ook in België worden ze wakker....
@14 misschien artikel lezen?
"dat Tata hier zou moeten sluiten: "Daar wordt het klimaat niet beter van, want de productie zal elders plaatsvinden door andere staalbedrijven die vervuilender zijn."
@26 Misschien andere grondstoffen gaan gebruiken?
@27 Staal is een van de weinige producten die echt is te recyclen. Met echt bedoel ik dat je het weer voor hetzelfde doel kunt gebruiken. De meeste producten kun je hooguit downcyclen. Recycling en duurzaam zijn meestal loze begrippen, commerciële prietpraat
Welke even 'duurzame' vervanger hebt u in gedachten?
@26 Duurzaam = prietpraat. Kijk eens om u heen, welk door u gebruikt product is echt duurzaam? Zelfs biologisch voedsel is verre van duurzaam!
"Sluiten... " ?
Tuurlijk niet: uitgraven en in het VK weer neerzetten. De wereld kan niet zonder ( dergelijk hoogwaardig ) staal.
Prima weg met dat vervuilende bedrijf. Doei! Vervuil maar een ander land.
@31
Bent u slecht een beetje onnozel?
De uitstoot van het natuurproduct CO2 blijft niet op het land liggen of er boven hangen...
Milieuproblemen hebben een internationaal karakter! En GL oplossing zijn helaas te lokaal van aard.
@31 Dus u wilt hun producten wel, maar de vervuiling niet? Hypocriet heet dat. Trouwens iedereen maakt zich daaraan schuldig, want vrijwel niemand houdt rekening met vervuiling/uitbuiting/kinderarbeid. Schone schijn.
@33 Nee ik hoef hun producten niet ik koop wel 2e hands.
@34 Zonder nieuw geen 2e hands, zonder kalf geen melk etcetera Zoals ik als zei, we zijn allemaal schuldig.
@35 Boeiend ik heb dat bedrijf niet nodig het is toch al in buitenlandse handen laat ze dan ook het buitenland vervuilen. Ik mis er niks aan veel omwonenden ook niet.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20181017_79212360/grafietregens-van-terrein-tata-steel-kunnen-nog-wel-een-tijdje-doorgaan
@33 Minners, meent u oprecht dat u zich niet schuldig maakt aan vervuiling, uitbuiting en kinderarbeid? Zo ja, hoe?
@6 U trapt in de val die Tata steel aan het opzetten is. We gaan failliet als er CO2 belastingheffingen betaald moeten worden.En als burgers hoge energiebelastingen moeten betalen is er niets aan de hand?
@37 laat ik beginnen met te zeggen dat ik u niet gemind heb ( ben niet zo'n minner ) maar voel me toch geroepen om een reactie te geven.
U zal het waarschijnlijk niet met me eens zijn maar er zijn mensen zoals ik die hun best doen om zo veel als mogelijk rekening te houden met de zaken die u opnoemt. Echt waar, ze bestaan.
Direct sluiten. Er is geen vervuilender bedrijf in ons land te vinden dan Tata steel.
Kijk eens wat daar aan emissies elke dag de lucht in gaat. Kijk eens naar de hoeveelheid stof die ze elke seconde produceren. Onderhoud van hun machines wordt slecht gedaan (ergo meer vervuiling en meer gevaar) Met de veiligheid is het ondanks veel mooie woorden slecht gesteld. Kortom: er zijn meer dan genoeg redenen om die tent direct te sluiten.
@38 Tata heeft een punt omdat zij de gestegen kosten niet door kunnen berekenen vanwege de concurrentie. Bedrijven die dat wel kunnen, kunnen daarmee ook ontsnappen. Daarom is een heffing voor burgers zinniger, ook al lijkt dat oneerlijk.
@38 Nee. Links wil die klimaatgekte, dan zal de burger ervoor moet en opdraaien hè. Links feestje, dus wel zo eerlijk.
@30 grappig, in het VK neerzetten. De tak van TATA in het VK maakt continu verlies wat gecompenseerd moet worden met de winst die IJmuiden maakt. als e iets sluiten dan is het de tak in het VK
het is voralsnog onmogelijk om staal te maken zonder kolen. Of we het nou hier maken of in China. Ijmuden kan nog net blijven bestaan omdat het kwalitatief betere producten maakt
Dat te maar sluiten. Als te oprotten wollen dan sollen te maar oprotte uit nederland Nou sluizen vast alle grootte Bedrijven miljarden winsten weg naar het buitenland waar te ook nog gene belastingen betalen maar wel werknemers all 50 jaar met en hongerloon laten werken met en uur loon van 9 tot 10 bruto.
Bedrijven als Tata gaan gewoon naar China of India, dat hele gedoe gaat alleen kosten brengen, en personeel wat meteen in de WW kan omdat werk te ver weg is.
Van af dag 1 wanneer ze belasting op reizen of elektrische auto verplicht stellen.
Ook zullen bedrijven het kunnen vergeten dat personeel, nog van een rijbewijs voorzien is
Immers is een auto te duur dan dus waarom zou je er een halen dan?
Om voor hun de boetes te ontvangen in de bedrijf auto's?
Bouw schilders installatie en hoveniers bedrijven mogen het dan betalen.
Dat probleem is er al nu met aanhanger rijbewijs
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.