Schandalig..Waarschijnlijk door dezelfde types die voor de grote woningnood zorgde met hun stemgedrag....
@33Zelfs als je zeer kritisch bent op massa-immigratie uit voornamelijk landen met een totaal andere cultuur, betekend dat niet niet direct ...
@2347Hoi Querido Not, bedankt voor je reactie.Ik heb vandaag geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar ik kom erop terug....
@26 Die zullen er best zijn maar dat is niet de mainstream die het verschil maakt....
@14 Nou... ze hebben het eerst heel vaak geprobeerd. Het lukte niet echt meteen. Iemand zei laatst dat ze 17 proef raketten hebben moeten afvure...
@48 Ontgaat je het woord 'mogelijk'? Verder permiteer jij je zaken die veel verder gaan beste moraalridder....
@45 Ze zijn genoeg benoemd en verder moet je gewoon misdaad aanpakken waar het zich voordoet , is veder niet zo interessant of de daders van gro...
@13 Ehm jah... 🙂...
Ik zou er geen probleem mee hebben als dit soort personen levenslang of een spuitje krijgt, met hun explosieven en wilde capriolen op de snelweg...
@44 Ja dat klopt. Een lijsttrekker staat op de kandidatenlijst van een politieke partij, en die kandidatenlijst staat op het stembiljet. ...
Mag ik even aandacht!
Deels komt dat door beter onderhoud, betere treinstellen en geen boetesysteem bij laat arriveren
Minder complex spoor, drogere koud en geen grote temperatuurschommelingen met ijzel.
Met welke frequentie en snelheid rijden de treinen?
Komt omdat de winters hier mild zijn maar als het dan echt winter is hebben ze een probleem. Op tv is Rail away te zien in bijvoorbeeld Oostenrijk of Zwitserland waar treinen gewoon rijden over besneeuwde rails. Maar ja daar hebben ze dan ook iedere winter echte winters en zijn ze er op voorbereid
Dat we hier zo met aangepast schema draaien en bij het minste geringste uit voorzorg een aangepaste dienstregeling hebben, ?
Is een politiek spel van ProRail op hoog niveau, ProRail wil veel meer geld erbij om zijn werk goed te kunnen doen maar krijgt het niet, en zet hiermee al jaren zijn hakken in het zand, en ProRail baalt van de B keus materialen die ze moeten gebruiken en tekort aan personeel
Dat is het echte verhaal
Ik vind de aangepaste dienstregeling prima. In de jaren voor dat de NS die invoerde heb ik menig uur wachtend op een trein die wel, niet, toch wel en toch weer niet zou komen. Mét aangepaste dienstregeling gaat het een stuk beter. Liever omrijden of vaker overstappen dan op een perron staan wachten tot je een visstick bent.
Kan hier waarschijnlijk ook, maar niemand wil de prijs van een kaartje met 100% zien worden verhoogd voor die paar keer dat er problemen zijn.
@6
JUIST En tevens geheel correct !
Gaan we weer.
"Dan de hamvraag: rijden de treinen daar volgens het boekje? 'Ja, het gaat allemaal gewoon door. Ik vind het altijd een beetje gek dat er in Nederland zoveel paniek is om een beetje sneeuw.'"
Oh, en hoeveel treinen rijden er in Zweden elk uur op een traject? Hoeveel wissels hebben ze daar ijsvrij te houden?
Hier in Nederland is geen paniek, maar gewoon gezond verstand. We hebben gewoon een ontzetetnd druk spoor. Vaak wel tot 5 treinen per uur op een stukje spoor. Dan heb je dus heel weinig speling wanneer de omstandigheden verslechteren.
Men past het spoorboekje niet aan omdat wij geen treinen kunnen laten rijden door sneeuw. Dat kunnen wij net zo goed. Alleen bij dergelijke omstandigheden moet je langzamer op situaties aanrijden omdat je remweg aanzienlijk langer is. En kom je iets moeilijker van de plek af. Met maar 12 minuten speling tussen elke trein, wordt d emarge daardoor erg krap.
En wanneer je het spoorboekje niet aanpast, zal de eerste vertraging door de omstandigheden als een sneeuwballeffect (no pun intended. ) gaan doorwerken naar d erest van de dag en alle aansluitingen.
Minder treinen laten rijden is onoverkomelijk in dergelijek omstandigheden als je zo'n druk spoor hebt als wij hebben.
Dus hoe doen ze dat in landen als Zweden, Oostenrijk en Zwitserland?
Nou, heel makkelijk dus. Daar rijden het hele jaar door al veel minder treinen en is er dus standaard meer marge om slechtere omstandigheden op te vangen.
In plaats van te stellen dat wij het slechter doen dan landen als Zweden, zou je het huist eigenlijk moet omdraaien.
Want zelfs na aanpassing (minder treinen) rijden er hier nog steeds meer per uur dan in landen als Zweden, Oostenrijk en Zwitserland.
Dus in de winter doen we het feitelijk beter. En als het weer het toelaat, doen we er nog een schepje bovenop door NOG meer treinen per uur te laten rijden, om de reizigers te verwennen met nog meer opties per uur.
Dus goed dat deze muts verhuisd is naar Zweden. Gezien haar kortzichtigheid, heeft dat een positieve invloed gehad op het gemiddeld IQ in Nederland.
Als haar vader nu nog zijn dochter zou willen volgen, kunnen we wat dat betreft nog een stapje zetten.
Maar in een notendop vertolkt dit wel mooi wat er mis is met velen. Je ziet het ook veel hier op Nieuwskoerier. En wat dan ook weer de reden is waarom ik bijvoorbeel dblij ben met de afschaffing van referenda.
Nog weinig mensne verdiepen zich ergens in voordat ze een mening vormen en blaten maar wat populistische kroegpraat dat lekker bekt. En met die domheid staat men ook in een stemhokje helaas.
Maar die krijgen wel geen 3 cm sneeuw in één dag.
@4 dat is dus de cruciale vraag. Ik heb zo'n vermoeden dat de treinen daar niet zo frequent rijden als hier het geval is.
Ligt er in Zweden ook om de 500 meter een wissel of spoorwegovergang? En hoe zit het daar met de intensiteit op het spoor?
Hier rijdt nooit een trein . (Warm of koud)
Ook niet bij + 35 'C
Het scheelt de NS vast ook geld door minder treinen te laten rijden.
Vroeger ging in Nederland ook de mensen met de trein bij sneeuw en lieten hun auto staan maar tegenwoordig is het geen optie meer.
De NS en Prorail wilden steeds meer wissels want dat was makkelijk en de wissel verwarming lieten ze achterwegen omdat het hier meestal niet erg koud is. (nu geven ze de vele wissels de schuld en noemen het de meest complexe spoornetwerk)
De NS heeft ook de meeste van hun diesel locomotieven verkocht, want die werden niet meer gebruikt (we hadden toen ook een paar jaar een hele milde winter en bij opwarming van de aarden zal het ook zo blijven dachten ze)
Nu hebben ze bij ijsafzetting op de bovenleiding een heel groot probleem en als je vraagt hoe ze dat vroeger deden dan hoor je dat ze bij ijs op de bovenleiding diesel locomotieven inzette.
Dankzij Prprail en de NS is het hier een zooitje.
@15
Een zootje?
We hebben het spoor met de hoogste dichtheid aan treinen, en over het algemeen rijden ze keurig op tijd. Ook ProRail kan het niet volhouden om al die treinen op tijd te laten rijden bij sneeuwval. Als ze dat wel zouden proberen, dan stonden ze nu nog steeds vast....
Vandaag rijd alles weer gewoon op tijd. Ik vind het een presentatie van formaat hoe ze zich hier doorheen hebben gewerkt.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.