@61 Psychotische narcisten die overdreven veel aandacht eisen en helaas ook krijgen, word er geen aandacht aan geschonken bloed het snel dood, h...
#62Ik had iets overgeslagen, religie zou je kunnen zien als een vorm van waanzin.Dan ga ik iets te snel, want er zijn ook mensen die er baat...
Gekken met goede bedoelingen, daar moet je volgens mij uit de buurt van blijven.Één van de opvallende veranderingen de laatste tijd is dat...
@2912 Nighthawk,Mijn oprechte deelneming 😔https://youtu.be/BKiwbpRvh84?si=h5SzZXTCraZJxhie...
@60 Narcisten dus. Zou best kunnen....
Volgens mij zijn woke/deugmensen alleen begaan met het lot van zichzelf, en willen ze continu de aandacht op zichzelf richten en daarmee de aand...
Tommy Boyd & Boyce Hart - I Wonder What She's Doing Tonighthttps://youtu.be/lFT0Xd_Eec0?si=bEqwfiBd21NLgE56...
Wat ook goed zou zijn is dat Rutte een toontje lager gaat zingen. Hij is alweer bijna een jaar over zijn graf heen aan het regeren. De laatste v...
@51 Het woord Woke komt van Sylvana XD https://www.youtube.com/watch?v=m2zZMg7SNWA&pp=ygUTd29rZSBkZWJhdGUgU3lsdmFuYQ%3D%3D...
Ik denk dat Rutte zich vergist in wie Poetin is....
Prima, een dag met weinig probleempjes.
Ow een mild sneeuwfront, valt nog mee dan.
@2 Maar wel al code geel?
Het is gewoon om te lachen die maatregelen die ze nu nemen om niets.
@4 , Tja, mijn ervaring is dat de overgrote meerderheid het juist wel nodig heeft om bij afwijkende omstandigheden aan het hanjde gepakt te worden. Want met de zelfredzaamheid is het tegenwoordif treurig gesteld.
@3 Ach die code’s, die stellen niets voor en... ik wacht nog steeds op die horrorwinter die we zouden krijgen ze zijn niets meer gewend.
@6 , Ach ja, altijd hetzelfde in Nederland.
Vooraf zie je massaal hoongelach vanwege de waarschuwingen voor een paar cm sneeuw.
Nadat die paar cm is gevallen, staat door het hele land het verkeer muurvast en hebben we record files omdat mensen zich geen raad meer weten.
@6
Je verwart de codes met voorspellingen die commerciële meteorologen ieder jaar doen over de aankomende winter.
De codes worden op korte termijn afgegeven (meestal een dag van tevoren), als ze redelijk zeker weten wat voor weer het wordt. Die voorspellingen van commerciële meteorologen komen ieder jaar voorbij en zeggen helemaal niets. Deze worden gemaakt om even wat aandacht te genereren, en dat lukt ieder jaar weer...
@7
Die files ontstaan niet omdat mensen zich geen raad weten. Die files ontstaan omdat je met winterse omstandigheden je rijstijl aan moet passen. Dat, in combinatie met de ongelukken die onherroepelijk gebeuren, zorgt ervoor dat er files ontstaan.
Het is rustig op de weg en velen hebben besloten thuis te werken...zelfs in de supermarkten was het gister druk met mensen die extra inkochten. Radio 1 pakt ook uit en doet zo ook mee aan de hype die horrorsneeuw heet.
@9 , Dus feit blijft dat de waarschuwingen vooraf, ook voor een paar cm sneeuw, gewoon terecht zijn.
Waarom dan altijd dat hoongelach?
Overigens apart dat men wel begrijpt dat dergelijke weersomstandigheden invloed op de doorstroomsnelheid van verkeer, maar diezelfde men wel klaar staat om de NS te verketteren als ze het ontzettend drukke spoor met dergelijk omstandigheden minder druk maken om de chaos te vermijden omdat ze met dezelfde problemen te maken krijgen.
@11
Zeker zijn die waarschuwingen vrijwel altijd terecht. Van mij dus ook geen hoongelach, en ook geen verketterij van de NS.
@12 , Misschien is mijn reactie dan ook meer van toepassing op mensen als achter reacties @3 en @6 .
@5 .
Nou alleen al dat zo'n bedrijf bij verwachting van 5 cm sneeuw in paniek slaat.
Als er zo'n 10 cm of meer zou vallen in korte tijd zou ik zeggen ja dan pas maatregelen nemen maar nu! ^_^
@14 , 5 cm sneeuw of 10 cm sneeuw, dat maakt geen enkel verschil.
Men past het spoorboekje niet aan omdat men niet door sneeuw kan rijden. Men pas het spoorboekje aan omdat ze niet zo snel kunnen manouvreren als normaal op glad spoor.
Ze zullen iets lastiger (en dus langzamer) van de plek komen dan normaal. Ze zullen eerder moeten afremmen voor stations en eventueel spoorwegovergangen omdat ze lastiger stil komen.
Wanner je zo'n druk spoor hebben als wij hebben, met vaak wel 5 treinen per uur, dan kan zelfs de kleinste vertraging vergaande gevokgen hebben. Vooral als een vertraging niet incidenteel is maar alle treinen erna met dezelfde beperkingen te kampen hebben.
Dan ontkom je er niet aan om aan te passen om zo wat extra marge te creeren om die vertragingen op te kunnen vangen.
Ik schreef het elders ook al. Mensen roepen altijd: En hoe doen ze dat dan in landen als Zweden, Oostenrijk en Zwitserland?
Heel makkelijk. Daar rijden het hele jaar door al minder treinen dan hier. En dan is er dus ook geen noodzaak om aan te passen om meer marge te creeren, want die marge is er daar al.
Zelfs na aanpassing rijden er hier per uur nog steeds meer treinen dan in die genoemde landen.
We doen het dus niet slechter. We doen het zelfs beter. En wanneer er geen sneeuwq ligt, doen we er nog een schepje bovenop en laten we NOG meer treinen rijden. Gewoon omdat het kan en om de reizigers nog meer keuzeopties per uur te geven.
De klanten hebben geen klote NS.
De NS heeft verwende klote klanten.
Die klanten zouden inderdaad eens naar dergelijke landen moeten gaan om de trein te pakken. En als ze dan een half uur of zelfs een uur hebben moeten wachten op een trein i.p.v. de 10 minuten die ze hier gewend zijn. Misschien dat ze dan eens wat meer gaan waarderen wat we hier hebben.
@14 , " ja dan pas maatregelen nemen"
Overigens. Als je pas maatregelen gaat nemen wanneer een probleem een feit is, loop je al achter de feiten aan.
Dus je zult altijd vooraf een inschatting moeten maken.
En ja, soms kan die inschatting misschien een keer verkeerd zijn.
Maar wel aanpassen terwijl het niet nodig bleek te zijn is nog altijd vele malen beter dan niet aanpassen terwijl het wel nodig was.
In optie 1 komt iedereen gewoon op plaats van bestemming, hooguit 10 tot 15 minuten later dan normaal.
In optie 2 loopt alles vast en loop je kans helemaal niet op de plek van bestemming te komen.
Ik was begin november in New York, net op die ene dag dat er ook even sneeuw viel. Nou je had de puinhoop eens moeten zien! Het was belachelijk. Gelukkig was de sneeuw de dag erna weer weg, maar die lui daar waren overduidelijk niet voorbereid!
@17
Ook als je je wel voorbereidt op sneeuw (winterbanden, weten hoe je moet rijden, zoveel mogelijk thuiswerken, etc) kan het een puinzooi worden door sneeuw. Het is in Nederland en New York nu eenmaal druk op de infrastructuur. Zaken als sneeuw leiden dan simpelweg tot grote verstoringen.
@17 , "Nou je had de puinhoop eens moeten zien! "
In New York staat het verkeer standaard muurvast (als je het over de stad New York hebt).
Sneeuwval zal dan inderdaad niet helpen maar hooguit verergeren. Dat is op zich geen rocket science.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.