@12Israël had allang meer kunnen doen om dit conflict te beëindigen.Dit geldt ook voor Hamas, de gijzelaars vrijlaten en de angel is er ...
En iedereen zich maar afvragen waar die moslimhaat vandaan komt........
@10 Heeft Israël gedegen onderzoek gedaan naar deze mannen? Hen berecht, oorlogsrecht, en toen besloten wat hun straf is? In ieder geval zijn z...
@7In Nederland (de bekende kanalen) zeker niet, al zou Geen Stijl er wel over berichten....
@TS Ga je nou werkelijk zelf de term "omgebouwde kerels" toevoegen om te laten zien dat je transgenders een beetje spannend vindt?...
@11 Israël had allang meer kunnen doen om dit conflict te beëindigen. Half Gaza uitmoorden is geen oplossing. Sterker, de haat zal alleen maar...
Als ik meisje was zou ik niet tegen zo'n team willen spelen.Zou zeggen: ''Jullie hebben gewonnen zonder te spelen.''...
Het duurt nog even voor de spreidingswet actief is, 'De provincies hebben tot 1 november de tijd om afspraken te maken met gemeenten. Op die dat...
* Verwijderd door de redactie *
** gebruiker verwijderd **
Laten ze de voorwaarden voor de chauffeurs maar eens aanpakken zodat er minder werkdruk komt!
Dat had ook nooit geprivatiseerd mogen worden, dank Jorritsma.
Uber is verboden in Istanbul. misschien in meer steden.
verder heeft men vorig jaar na controle 4.000 taksi chauffeurs ontslagen en een paar maanden geleden nog 200 taksi chauffeurs. de laatsten ook voor het oplichten van toeristen en ook 1 die zonder rijbewijs in een taksi reed.
de wild west tijden zijn voorbij.
tip, zit u perongeluk toch in een rare taksi, want zwart rijders komen overal voor in steden, dan is het handig om als bestemming het dichtsbijzijnde politie bureau op te geven.
heb ik ook een keer gedaan, bij aankomst hoefde ik NIET te betalen.
verder zelf goede ervaringen, neem liever een takse in Istanbul dan in Amsterdam.
taxi in Amsterdam dat is een puinhoop geworden.
@5 , in Londen was het ook een draak met al die chauffeurs die niet van de vrouwelijke passagiers konden afblijven, en autorijden konden ze ook heel slecht.
@7 wel daar is men hier nu heel scherp op. ook op straat loopt politie zonder uniform die het lastigvallen van vrouwen, toeristen, in de gaten houdt.
heb zelf een keer gelachen een chauffeur pakte mijn telefoon uit mijn hand en zei ook nog. u hoeft nooit te betalen u kan mij bellen.
s avonds belt ie mij op en vraagt waar ik ben. ja, ik ben uit eten.
waar
bij de mosque
welke
zinnige vraag trouwens want er zijn er velen
hem gezegd als ik een taksi nodig heb dan bel ik u wel.
nooit meer iets van gehoord lol en gelukkig ook nooit meer gezien. maar er zijn giga veel taksi s.
ja, lastig vallen van vrouwen is hinderlijk, maar heb die ervaring ook in Amsterdam. het is een beetje een rotzooi geworden, was het Jorritsma, geen idee.
@8 nu autorijden dat kunnen ze hier wel, echte helden soms.
@5 toevoeging
heel terecht dat er eisen gesteld worden aan taksi chauffeurs. het is een dienstverlenend beroep.
verder vind ik 21 jaar ook nog wat jong. al 3,4 jaar rijervaring LOL.
De werkdruk is bizar hoog bij Uber, echt een slavernijbaantje. Als je 10uur achter het wiel zit per dag, ben je rotaf man.
@2 begrijp dat ook niet. en Nederland is nogwel een regeltjes land.
@12 hier rijden mensen 12 uur per dag. en ja, heb een Turks rijbewijs maar zou in Istanbul alleen in een gele taksi willen rijden, men houdt daar nog een beetje rekening mee.
mag dat, 10 uur werken in Nederland.
@12 toevoeging
herinner mij dat Uber ook niet geliefd was bij de taksichauffeurs, ze hielden zich niet aan regels en pikten de beste klanten in bij hotels en luhchthavens. en nu zijn ze verboden.
10 uur werken in Ne. dacht dat 8 uur de norm was. herinner mij wel de dag, avond en nacht diensten die er waren. maar ja, lang geleden dat ik er nog iets van hoorde.
verder droegen ze vroeger ook een uniform die chauffeurs en een soort politieachtige pet. de deur werd voor klanten opgedaan en koffers getild. geen spijkerbroek en kauwgom zoals nu in is.
* Verwijderd door de redactie *
het lijkt mij trouwens een moeilijk beroep. een chauffeur kan leuke klanten hebben en ook mensen die hij liever nooit ontmoet had.
verder komt beroven, bestelen van chauffeurs voor en ook moord op
chauffeurs voor een snert bedrag.
prettige avond verder.
@14 wel zinnig die cursussen en die eisen. stratenkennis. EHBO diploma en meer. veel regels. dacht dat appen bellen achter het stuur voor iedereen verboden was.
er is ook een tijd geweest dat men in Amsterdam een halve vergunning kocht als dekmantel chauffeur werd en verder in het criminele circuit zat.
ja, begrijp uit @2 dat het bij Uber wat makkelijker toegaat.
verder gefeliciteerd met het behalen van uw diploma s, certificaten, hoe men dat ook noemt.
Blijf het vreemd vinden dat ze niet gewoon de zelfde status als een "normale" taxi centrale krijgen!!
het is gewoon bedrijfsmatig taxi vervoer, terwijl het uit ideologie opgezet was als middel om iemand die alleen ergens heen reed in kontact kon andere die ook die kant op moest.
Althans, zo verkochten ze het, maar al snel werd het gewoon een commercieel bedrijf!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.