@61 Psychotische narcisten die overdreven veel aandacht eisen en helaas ook krijgen, word er geen aandacht aan geschonken bloed het snel dood, h...
#62Ik had iets overgeslagen, religie zou je kunnen zien als een vorm van waanzin.Dan ga ik iets te snel, want er zijn ook mensen die er baat...
Gekken met goede bedoelingen, daar moet je volgens mij uit de buurt van blijven.Één van de opvallende veranderingen de laatste tijd is dat...
@2912 Nighthawk,Mijn oprechte deelneming 😔https://youtu.be/BKiwbpRvh84?si=h5SzZXTCraZJxhie...
@60 Narcisten dus. Zou best kunnen....
Volgens mij zijn woke/deugmensen alleen begaan met het lot van zichzelf, en willen ze continu de aandacht op zichzelf richten en daarmee de aand...
Tommy Boyd & Boyce Hart - I Wonder What She's Doing Tonighthttps://youtu.be/lFT0Xd_Eec0?si=bEqwfiBd21NLgE56...
Wat ook goed zou zijn is dat Rutte een toontje lager gaat zingen. Hij is alweer bijna een jaar over zijn graf heen aan het regeren. De laatste v...
@51 Het woord Woke komt van Sylvana XD https://www.youtube.com/watch?v=m2zZMg7SNWA&pp=ygUTd29rZSBkZWJhdGUgU3lsdmFuYQ%3D%3D...
Ik denk dat Rutte zich vergist in wie Poetin is....
Net als een adder spreekt de VVD met een dubbele tong
Daar staat de VVD toch bekend om, om alles wat verhoogd kan worden dan ook daadwerkelijk te verhogen.
Behalve de lonen dan die lopen meestal niet synchroon mee.
Hoe hoger hoe beter die vliegtaks
Prima, maar dan stoppen Rutte en Blok per direct met vliegen.
VVD heeft toch geen enkele drempel om de burger meer geld uit de zak te kloppen?
De VVD =Meer meer meer, van de burger afpakken.
Laten ze kerosine belasten, ipv zo een lullig bedragje van 15 euro per passagier
Er zou geen tax op het vliegen moeten komen.
Een tax kun je ook zo weer afschaffen , of verhogen of verlagen.
De maatschappijen zouden beter gewoon net als automobilisten accijns op hun brandstof moeten betalen.
In plaats van al die subsidies van de Overheid.
En dan moeten passagiers een eerlijke prijs betalen voor hun vlucht.
Dat lijkt beter voor iedereen.
En zeker voor het millieu.
Maar ook voor de omwonenden van Schiphol.
Een paar vluchten minder zou geen ramp zijn.
Dat ze het vliegen maar te duur maken voor de tokkies.
Dat scheelt weer een hoop ergernis op de vliegvelden.
@7
Dan moet je de hele wereld meekrijgen, anders pak je alleen KLM en wat van die troela's als Transavia.
ref @10
Hoewel, misschien niet. Als ze allemaal standaard moeten bijtanken op Schiphol.
Maar ja, dan gaan ook de tickets duurder worden. Linksom of rechtsom betaalt de passagier.
*in tranen uitbarst*
'weg vakantie na x-jaar', dan de kachel maar stoken tot 17 graden
...
@11
Natuurlijk worden tickets duurder als er accijns op brandstof moet worden betaald.
Maar hoe duur zijn tickets voor de trein of het openbaar vervoer ?
In verhouding veel duurder dan het vliegtuig.
Waarom moet juist de meeste overlast gevende manier van vervoer (qua geluid en uitstoot) gesubsidieerd worden door de Overheid ?
Veel bestemmingen die per vliegtuig worden geboekt -- zouden ook met treintickets te bereiken zijn.
Veel beter voor het millieu.
Gewoon voor alles de kostprijs betalen zou toch normaal moeten zijn.
@12
Ja -- voor iemand die x jaar heeft gespaard voor een vakantie , is het heel jammer.
Maar velen gaan 1-2-3-4 keer per jaar met die goedkope vluchten , vaak binnen Europa , naar bestemmingen (voor een weekend) die ook per trein bereikbaar zin.
@13
Ik heb ooit eens gelezen hoe dit zo ontstaan is. Het is één of andere mondiale afspraak om kerosine niet te belasten.
Het was zo'n saai verhaal dat ik vergeten ben wat de reden was.
Van mij mag het hoor.
Ik vind die 7 euro taks (of 15) ook een beetje ridicuul. Niemand die zich daardoor laat weerhouden. Maar misschien is dat ook niet het doel.
@14
Het zal wel een afspraak zijn geweest om Schiphol te laten groeien.
Maar Schiphol is groot genoeg gegroeid voor zo'n speldeknoplandje.
Je moet ook na de groei kunnen consolideren.
Om je bereikte doel te behouden.
Je kunt ook kapot groeien oftewel uit je voegen groeien.
Groeien kan nooit een doe op zichl zijn dat tot in het oneindige door kan gaan.
En natuurlijk is die tax van luttele euro's niet bedoeld om wie dan ook van vliegen te weerhouden.
Het is een zoethoudertje om te doen alsof ze iets voor het millieu doen.
Duurzaamheid en milieu zijn de nieuwe toverwoorden om allerlei onzinnige maatregelen door te drijven om maar te blijven groeien.
Groot - groter - nog groter - grootst,
De Grootheidswaanzin van onze Overheid.
Want voortgang van de ongebreidelde groei is nog steeds het doel waarnaar zij streven.
Veel Europese bestemmingen zouden veel beter per trein te bereiken zijn.
Een treinreis is een leuke belevenis en veel sneller in de totaaltijd dan vliegen.
Minder uitstoot -- minder files , want per trein kan ieder in zijn woonplaats opstappen -
kortom ---- waarom zou je gaan vliegen ?
Juist ------ alleeen om Schiphol te vergroten en Lelystad in gebruik te nemen --- met enorme overlast voor omwonenden en veel extra uitstoot.
Dat is allemaal alleen mogelijk omdat de Overheid vliegen met miljarden subsidieert.
@13
ik mis niets
leef leven zoals 't komt, per dag
@10
Dat zou het mooiste zijn, veel verstand heb ik er niet van maar volgens mij moeten ze allemaal tanken voordat ze weer verder kunnen, accijnzen zouden dan in theorie kunnen, ik denk alleen dat je de halve wereld over je heen zult krijgen
@13
15 Euro p.p. op een vliegvakantie van enkele duizenden euro's, lijkt mij niet zo een heel groot obstakel
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.