@64 Ze blijven hier hangen voor hun kinderen.Zij denken dat hun kinderen hier een betere toekomst kunnen krijgen dan in hun thuisland. Dan d...
Nou nou nou, een plastic geweertje maar :) Dat is geen dreigement! XD Stel je niet zo aan, dat is anders dan een granaat aan je auto-deur geplak...
@60 En daarom reken je alle asielzoekers daar op af....
@11 Nav de voortdurende brute agressie van de ruSSen zal men in Europa/NAVO nu vermoedelijk hard aan de slag gaan om langeafstands...
@58 Ik vind ook dat als je deze mensen hier opvangt je ook voor de nodige adequate psychische hulp zou moeten zorgen. Mensen komen vaak uit een ...
@64 Dat van die 'raketgeleerden' is voor mij tot nu toe nog steeds de leugen van de eeuw. Niet te geloven, het werd met uitgestreken tronie vert...
@60 Dat ben ik met je eens. De neppers, die mogen wat mij betreft linea recta een enkeltje naar waar ze vandaan kwamen. En dat zijn er onget...
'Wonen is een grondrecht'Jammer dat dit niet voor de autochtone Nederlander geldt. Die heeft alleen maar een betaalplicht, rechten ...? pffff...
@58Wanneer ze zo'n heimwee hebben waarom keren ze dan niet terug? Grote delen van Syrië zijn inmiddels veilig verklaard en dat land, snakt na...
Ook de Jopen van de bnnvara vliegen regelmatig en zijn minimaal net zo hypocriet als het kabinet.
De wal en het schip... Hetgeen mij beangstigt is dat grenzen worden opgeschoven, telkens weer, totdat... De exponentieel groeiende luchtvaart gaat onherroepelijk tot grote rampen leiden, mid air collisions, crashes in verstedelijkte gebieden. Dan mogen ernstig kijkende deskundigen in Nieuwsuur komen uitleggen wat wij allen al weten, dan ook, niet eerder, wordt de al even spreekwoordelijke put gedempt.
@2
Na de Bijlmerramp besloot de gehele Tweede Kamer met uitzondering van de VVD dat het interne (passagiers, luchthavenpersoneel) en externe (mensen op de grond in bijvoorbeeld een woonwijk) groepsrisico van Schiphol nóoit groter zou mogen worden dan dat het in 1990 was.
In 1990 waren er 246.504 vliegbewegingen op Schiphol, in 2000 was dat gegroeid naar 432.483 vliegbewegingen.
Dat leidde nauwelijks tot politieke discussie, vreemd genoeg. Dus was Milieudefensie nodig om te vragen hoe het kan dat het aantal bewegingen reeds bijna verdubbeld was en het risico kennelijk niet gegroeid was.
Er kwam gesteggel. De sector besloot te roepen dat automatisering de veiligheid enórm verbeterd had maar aantonen dat dat zo was kon men niet.
Dit leidde uiteindelijk tot een rechtszaak. In 2006 (12 jaar ná die Bijlmerramp) veroordeelde de rechter het ministerie tot het maken van een statistisch causaal model om aan te tonen hoe groot dan wel hoe klein dat extern en intern risico was.
Dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden. Milieudefensie heeft niet genoeg geld om wéér te gaan procederen tegen de overheid. Het aantal vliegbewegingen is gegroeid naar bijna 500.000 en de bebouwing rond Schiphol is fors toegenomen.
Die kamer van destijds (1994) legde een idealistisch beeld neer, alle kabinetten daarna hebben dat volstrekt genegeerd en het betrokken ministerie is eenvoudigweg in overtreding want níemand die kan aantonen dat die twee risico's niet groter zijn dan dat ze in 1990 waren.
Je hebt dus helemaal gelijk: het is wachten op ernstig kijkende deskundigen en een koning en koningin die hun medeleven uitspreken.
@3 en daar aan toevoegende....
er is ook ooit aangegeven om ook niet over dicht bevolkte gebieden te vliegen.....
In Utrecht, de grote wijken LeidscheRijn en Maarssen komen ze met grote regelmaat dicht over... van 's ochtends voor 07:00 uur tot 's avonds na 23:00 uur.
1 keer een echt probleem net zoals bij de Bijlmer, zal dan ook hier duizenden doden veroorzaken !
Kom je in de buurt van Lisse, dan ruik je de kerosine al.... gezond is dat vast niet !
Als men deze brandstof net zo zwaar belast als de Benzine/Diesel ... is deze groei een stuk gematigder .... maar de omwonenden hebben blijkbaar weer letterlijk NIETS te vertellen over hun eigen leefomgeving.
@4
"maar de omwonenden hebben blijkbaar weer letterlijk NIETS te vertellen over hun eigen leefomgeving."
Daar heeft men ook een 'oplossing' voor bedacht, de ORS:
"De Omgevingsraad Schiphol is het platform waar alle vraagstukken, belangen en partijen rond de ontwikkeling van Schiphol en omgeving bij elkaar komen. Betrokken partijen zijn overheden, bewoners, de luchtvaartsector en brancheorganisaties."
De burger daarin is volstrekt kansloos, de overheden volstrekt machteloos en de sector zwaait de scepter.
Zo werd er afgesproken overlast terug te dringen. Daar wil men nu niets meer van horen, de sector eist namelijk groei:
"Voor de sector is een verbod op groei onaanvaardbaar."
https://nos.nl/artikel/2266898-omwonenden-schiphol-tegen-groei-overleg-zo-goed-als-mislukt.html
Dat met 'terugdringen van die overlast komt dan vanzelf wel' vindt de luchtvaartsector.
Zoals die overlast nog nóóit is teruggedrongen waarschijnlijk.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.