@8 Van mij hadden jodendom, christendom en islam lekker in het Midden Oosten mogen blijven , als ze langzaam weg waren gekwijnd was dat ook niet...
@6 StrongoliAls het kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB er komt, betekent dat waarschijnlijk 20% minder budget voor de NPO en korting op de sub...
Hoera gaan ze nog meer sprookjes vertellen!Zijn ze echt bij GL/Pvda zo dom dat ze denken dat de gewone arbeiders nog enig geloof hechten aan h...
@8 Ik vertrouw erop dat ons genetisch materiaal voldoende resistent is tegen het islamitische virus. Als de nood aan de man komt, dan worden bep...
@77 Jaja... een soort perceptie management truc dus. Hetzelfde als dat je met je werk altijd moet zeggen dat je heel erg druk bent, want dat is ...
@21""ik zou ook nooit daar willen werken"'Ik ga nog liever bij McDonald's werken. 😊 Maar ik denk om druk op de asielindustrie te zetten...
@75 m post@76 wildersfanRapporten schrijven, hapklare brokken voor de pers in de voederbakjes doen en in de openbaarheid melden wat de bew...
@1Ga je vandaag ook weer naar de Thaise hoeren ?...
@1Landverraden op zijn Russisch doe je zo.Heb je weer nieuwe instructies uit Sint Petersburg gekregen ?...
@4De kruistochten waren ook het gevolg van herhaaldelijke aanvallen van islamieten op Europa en de bezetting van delen van Europa (Spanje, Por...
Als dit straks groot wordt opgezet in Amerika, zijn elektrische auto's hoogstwaarschijnlijk in één keer ouderwets en volkomen achterhaald.
Nou dat zal Nijpels en consorten wel zwaar op de maag liggen want hij heeft de multi-nationals al lang iets anders beloofd.
@1 Niet helemaal, je vervangt de batterijen door waterstofcellen. Het maakt het wel allemaal een stuk praktischer, al heeft waterstof ook zo zijn eigen problemen qua opslag en zo.
Mooi, zal alleen een hele tijd gaan duren voor het practisch op grote schaal gebruikt kan worden.
@3 Het zal waarschijnlijk niet zo eenvoudig (of goedkoop) zijn, om een elektrische auto om te bouwen tot een waterstof auto.
@5 Nee dat niet, maar waterstofauto's zijn er al dus je kan hem inruilen.
Praktisch alle fabrikanten hebben er al eens mee gespeeld dus die omschakeling zal niet zo heel veel problemen op moeten leveren, het is wat dat betreft geen verre technologie.
@6 Er is al wat gedaan op dat gebied; een Tesla werd omgebouwd tot een waterstofauto.
Kosten: € 50.000!
Bron: https://www.tubantia.nl/enschede/ondernemer-hackt-tesla-tesla-hackt-terug~ac6ca431/
@7 Voor die prijs (of minder) koop je een waterstofhybride (Toyota Mirai, Hyundai Nexo, Honda Clarity). Deze technologieën heeft men in principe allemaal al op de plank liggen, geen echt groot probleem dus.
De echte uitdaging van waterstof is de productie ervan. Als men dat op grote schaal efficiënt weet te maken, dan wordt het heel interessant. Wat dat betreft zijn deze zonnepanelen een stap in de goede richting. 20% efficiëntie is behoorlijk indrukwekkend als je bedenkt dat het drie keer zoveel is als daarvoor:
https://newscenter.lbl.gov/2018/10/29/a-solar-cell-that-does-double-duty-for-renewable-energy/
Waterstof... dat gaan de huisvrouwen niet leuk vinden.
Pak je een doekje, krijg je meer stof. Gebruik je de hogedrukspuit, blijft het water achter.
Zo hardnekkig was vuil nog nooit.
Dat doe je (via electrolyse) omdat deze panelen alleen het probleem niet oplossen. En het maken van waterstof via electrolyse is een prima manier op lokale ofwel tijdelijke overschotten op het net op te slaan in een energie drager.
Overigens is waterstof daarvoor een vrij ongunstige, omdat het opslaan ervan (vanwege de omvang van het molecuul) nogal wat problemen geeft...
Opslag van Methaangas is aanzienlijk makkelijker, en heeft ook nog directe voordelen aangaande het bestaande Gas netwerk in Nederland. Ook kan het prima samengaan met alle vormen van biogas.
Waterstof kun je ook door bacteriën laten maken, het is een bijproduct van gisting. Ook daar wordt uitgebreid mee geëxperimenteerd.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.