De gin-tonic-hype is voorbij, volgens Tess Posthumus, een van 's werelds beste bartenders. De Hollandse jenever kroont ze tot de nieuwe gin.
Volledig scherm
De gin-tonic-hype is voorbij, volgens Tess Posthumus, een van 's werelds beste bartenders. De Hollandse jenever kroont ze tot de nieuwe gin. © anp

Dit zijn de horecatrends van 2019 (en ja, de gin-tonic-hype is voorbij)

Dennenboombier, tahinijs, bietchup - ketchup van bieten- en gembershotjes. We gaan dit jaar gezonder en plantaardiger eten dan ooit. Maar genieten mag ook, zeggen vier experts die deze krant sprak over de vijf voedseltrends van 2019, naar aanleiding van de 63ste editie van Horecava die vandaag begint.

  1. Teun van de Keuken: ‘Mijn dochters zeggen: zeur niet zo, je eet zelf dit-of-dat, waar heb je het over’
    PREMIUM
    Keuringsdienst van waarde

    Teun van de Keuken: ‘Mijn dochters zeggen: zeur niet zo, je eet zelf dit-of-dat, waar heb je het over’

    Toen Teun van de Keuken jaren geleden in een talkshow werd beschuldigd van activisme, was hij een tijdlang van de leg. Nu, bij het verschijnen van zijn nieuwe boek De mens is een plofkip, is de journalist en wereldverbeteraar activistischer dan ooit. En hij is er trots op, vertelt hij in dit interview met ons weekendmagazine Mezza. ‘Een harde klap uitdelen, mensen overtuigen, dat is mijn primaire doel.’