VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@41 m post@43 Querido notIk schreef al "De snelweg blokkeren is een misdrijf." Maar omdat ik druk bezig was de andere taktieken van XR te ...
@13 Haha... eigenlijk moeten we het woord bij de daad voegen en emigreren. En dan mogen al die toppers die pro migratie zijn het hier rooien met...
Dat hoeft niet want ze zijn hier vrijwillig dus niets houd ze tegen om lekker terug te gaan ....
Los van die nepfooi die Rutte ons in het vooruitzicht stelt mogen de werkgevers die hun winsten alsmaar zien stijgen door de hardwerkende Nederlanders ook wel eens fors over de brug komen en zich schamen.
De meeste werknemers inclusief gepensioneerden, hebben jarenlang geen salarisverhoging gehad laat staan compensatie voor de gemiddeld 2 % geldontwaarding per jaar terwijl de bomen weer tot in de hemel groeien.
Ik durf te beweren dat ruim 90 % van de huishoudens er per saldo FORS OP ACHTERUITGAAN als de je milieubelasting, energiebelasting, BTW verhoging, Waterschapsbelasting. WOZ-waarde, Gemeentelijke heffingen. Volksverlakkerij en minachting voor het volk. Opzouten.
** gebruiker verwijderd **
Stem ze weg.....Maart 2019
@2 “Diezelfde man heeft nu na de crisis op een vrachtwagen 1650 euro in de maand”
Kan niet. De allerlaagste trede en schaal in de transport cao in 1.660. En iemand die in de gulden tijd al chauffeur was zit nu echt in schaal A trede 0
Het resultaat onder de streep staat in rood!
** gebruiker verwijderd **
@6 En nu na de crisis staat de sector te springen om mensen. Je zit dus onzin uit te kramen om zielig te doen maar er klopt geen zak van wat je zegt. Dus niet de politiek de schuld geven van jouw leugens....
** gebruiker verwijderd **
@8 Ik heb totaal geen moeite met tegenspraak, maar dan moet het wel kloppen. En wat jij nu zegt is simpelweg niet waar. Er zit ook geen enkele chauffeur in schaal A. Die gebruiken ze voor bijvoorbeeld de zaterdaghulpen die de auto’s. Een chauffeur zal meestal beginnen in (op zijn laagst) schaal B. Dat is minimaal € 1.900 per maand. En daarnaast krijgen chauffeurs een onkostenvergoeding voor als ze onderweg zijn. Voor internationale chauffeurs die de hele week van huis zijn is dat makkelijk 800 a 900 netto per maand, bovenop hun loon.
Ik krijg bij deze “praktijkvoorbeelden” van jou heel erg het idee dat ze uit je duim gezogen zijn en dan vooral behoorlijk negatief naar beneden zijn gehaald om maar makkelijk de politiek ergens van te beschuldigen.
@9 “Die gebruiken ze voor bijvoorbeeld de zaterdaghulpen die de auto’s. ”
Daar moest het woord “wassen” nog achter
** gebruiker verwijderd **
@11 Iedere gek kan wel wat bedragen op een site zetten. Dat wil nog niet zeggen dat dat de waarheid is. Hier een link naar de cao. Vanaf pagina 27 zie je de loonschalen voor dit jaar en vanaf pagina 40 vind je de verblijfsvergoedingen. Dan zal je zien dat ik niks bedenk maar dat jij veeeeeel te negatief de zaken voor wil spiegelen om maar kwaad over de politiek te kunnen spreken.
https://www.fnv.nl/site/alle-sectoren/caos/caos/9034/cao-beroepsgoederenvervoer-2017-2019.pdf
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
@13 Ik ben blij dat je in ziet dat je in ieder geval qua bron omtrent het loon wel flink de plank hebt mis geslagen. Transportondernemingen komen niet onder de cao uit en dus waren mijn bedragen zeker niet denkbeeldig! Ook de afwezigheidvergoedingen staan gewoon zo vast als een huis en die krijgen chauffeurs ook gewoon.
Wel jammer dat je niet gewoon woordelijk kan zeggen dat je ongelijk had.
** gebruiker verwijderd **
we gaan er niet op vooruit al jaren niet, maar we knikken braaf want anders...
men ligt uit de groep
wil je tot die groep behoren ?
de meeste scharen zich
@16 Ik geloof er niks van! Maar goed, stel dat het wel zo is, er is een grote vraag naar chauffeurs. Dan ga je toch gewoon naar de concurrent die zich wel gewoon aan de cao houdt? Er is vraag genoeg dus je bent echt niet verplicht om bij je huidige werkgever te blijven. Leeftijd speelt in die branche ook niet een extreem belangrijke rol.
Een klant van ons rijdt speciaal transport. Daar is geen enkele chauffeur die met minder dan 3.000 netto per 4 weken thuis komt.
@2 @4 Praat u beide in (dezelfde?) bruto of in netto getallen? Of praat de een in nettoloon terwijl de andere refereert aan bruto loon?
@18 de tijden zijn voorbij bulgaren polen roemenen litouwers zijn hot het is geen gelijke strijd.
@20 Nee dat is niet waar. Velen zijn daar van teruggekomen aangezien de geleverde kwaliteit van Polen/Roemenen/Bulgaren nou niet echt geweldig zijn. De meeste Nederlandse transportbedrijven doen liever zaken met Nederlandse chauffeurs. En nee, niet alle maar het overgrote deel wel
@21maar eisen zijn hoog heb echt geen behoefte nog meer tijdelijke certivicaten aan te schaffen
zijn cvvb nog geldig zijn heftuc nog net geldig vca aan vervanging toe digitaco te duur en dan nog al die leerstaof ik ben zat weet je wat rijbewijs koste en chauffeur diploma ben klaar mee kost zo veel voor hij weer op wagen mag ben klaar werd bedankt voor die goedkope krachten rondje rijbewijs doe het dan ook daar maar mee
motivatie is nul met zulke kosten betaal maar
@22 Sorry, hier kan ik geen touw aan vastknopen....
@23 de kosten over stijgen de baten.
@24 Sorry nog steeds niet duidelijk..... Voor wie?
@25 voor de chauffeur
Volgens onze judas Rutte gaan er allemaal op vooruit, niks is minder waar we gaan er allemaal op achteruit
@26 De meeste van die kosten worden door de werkgever betaald, zeker de nieuwe digitale tacho’s. En ja er moet wat geleerd worden. De wereld veranderd snel, ook in de transport dus is er niks mis mee dat je zo nu en dan wat moet leren
@28 niet als je weer terug in het proces wil stappen, dan heb je die echt zelf aan te schaffen.
je haalt je zwem diploma ook niet elke 5 jaar op nieuw.
de cva is een tijdelijke
de heftruc certivicaat is een tijdelijke.
tja want men leert in de praktijk niks en is dom, word er blijkbaar gedacht.
Netto gaan we gemiddeld ? €40 p/m omhoog. Dat is dus ongeveer €480,00 p/j. Wat ik extra moet gaan uitgeven vanwege hogere belasting (BTW), wegenbelasting, op benzine, op drank, sigaretten, pensioenpremie, gemeentelijke lasten, zorg, verzekeringen, (ben ik wat vergeten) dan ben ik over de €650,00 p/j netto kwijt.
@29 als je een goede werkgever hebt worden alle benodigde certificaten door de werkgever betaald.
@31 dan weet je dus ook gelijk waarom de chauffeurs werden vervangen voor die goedkopen krachten die voldoen zonder die kosten te maken.
@32 ik vraag mij nog steeds af of al die chauffeurs uit het voormalig Oostblok voldoen aan de Nederlandse wetgeving? Rijden zij met hun witte nummerplaten wel met de nodige papieren?
@33 bij mijn man ging het zo er waren chauffeurs van jan de rijk opgeroepen,
deze stonden op het terrein er kwam een bus met bulgaren aan gereden konden sleutels over dragen en gaan.
deze reden met hun rijbewijs op nederlandse wagen.
later nam jan de rijk een filiaal in polen leuke constructie en het was legaal.
@33
https://www.bndestem.nl/overig/jan-de-rijk-pakt-vakantiedagen-af~a9f7b1a6/
** gebruiker verwijderd **
@6 die avond 10 talle chauffeurs die baan kwijt raakte of mochten verschuiven naar een oude wagen.
vernederend
gezinnen hoppa in de ww.
** gebruiker verwijderd **
@39 zuks blijft je bij al is het al wat jaartjes terug, maar toch we zijn verder gegaan.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.