http://archive.today...
@39Kan jij dan ook uitleggen waarom jij je niet wilt uitlaten over de islam ? Is het een religieus iets, of iets waar je bang voor bent ? ...
@23 Grappig, dat deden wij vroeger ook, namen verbasteren. Was op de kleuterschool, geloof ik....
@54 Dat is geen reactie op mijn opmerking dat de PVV niet racistisch is omdat rasime bij de grondwet verboden is.Als de PVV racistisch zou zij...
Dat is best veel 50 mutaties van het coronavirus in een mens.Dan weten de onderzoekers nu ook al wat de toekomstige mutanten kunnen zijn als e...
@39 Dat klinkt me bekend in de oren. Sommige mensen proberen hun eigen vreemdelingenhaat goed te praten door de mensen die hen daarop aanspreke...
@52 Ik bedoel maar ......
@37 Het "minder, minder, minder" incident alweer vergeten?...
Ja dat is heel erg vergelijkbaar want onder sociale druk van hun familie en hun vrouwen dragen mannen verplicht een baard. Die mannen beweren ui...
@32 Vandaar de ijskast van Wilders. Maar "gelukkig" laat hij zijn ware aard nog steeds zien op X....
uhs: 'De trein kan opeens uit het niets gaan remmen'
Kom op, kan toch niet man!
8 % van de treinen kwam helemaal niet aan ? Waar zijn alle inzittenden dan gebleven ? ????
De trein naar Brussel is niet de enige internationale trein met problemen. Ik neem nogal eens de ICE in Duitsland. Dat is ook regelmatig een drama. Gisteren nog.
* Meerdere "technische storingen" tijden één reis van 450 kilometer.
* Vertraging van een klein uur.
* Binnendeuren die niet werken waardoor het steenkoud wordt tijdens stilstaan.
* Vaak geen of foute informatie op het perron.
* Medewerkers van een informatiebalie en in de trein die niks weten terwijl de app van de Deutsche Bahn meldt dat een compleet treinstel ergens is achtergelaten waardoor er 9 wagons niet aanwezig zijn en minstens honderd mensen honderden kilometers moeten staan in het resterende treinstuk.
Van andere reizigers hoorde ik dat er de hele week al grote problemen zijn. Mijn vertrouwen in het materieel en het personeel van de Deutsche Bahn heeft een nieuw dieptepunt bereikt.
@3 Als je de derde wereld binnenhaalt, krijg je derde wereldproblemen, ondanks het feit dat die lieden engineers, raketgeleerden en apothekers zijn.
En de linkse EU hotemetoten lossen het ook niet op, met hun energiewende.
Het word nog veel dramatischer.
De gehele EU is in hoog tempo in verval.
@3 , idd wel slecht voor duitse begrippen. zullen ook wel aanbestedingsfeestjes in excel geweest zijn dat het niets meer mag kosten.
Het artikel met stijgende verbazing (verbijstering) gelezen.
Wat op de eerste plaats naar voren komt is het schijnbare gebrek aan lange termijn planning mbt eenheid in materiaal en spoorbezetting. Ongelooflijk dat wat bij de Thalys treinstellen wel goed gaat mbt wisselen van rijspanning bij de intercity regelmatig fout gaat. Over de ongelukkige keuze voor de Fyra hebben we het dan maar niet meer.
Dan valt op de stabiliteit van de rijsystemen aan boord van de intercity.... Het zondermeer vast kunnen lopen van een dergelijk systeem tijdens het rijden is onacceptabel (en levensgevaarlijk). Ook onacceptabel is de reboottijd van 10 minuten....
Nog kwalijker is dat een dergelijk rijsysteem regelmatig vast lijkt te lopen....
Als ik de lijst van problemen en hun ernst zie, kan ik maar een conclusie trekken: volledig incompetente directie!
@3 Dat soort problematiek heeft haar oorsprong in de directiekamer. Je weet wel, die lui die hun incompoetentie op anderen afwentelen en daarvoor nog een bonus krijgen ook..... in plaats van met een holpunter achter hun garderobe het pand uit geschopt te worden.
@7 , correct. Kennis/kunde weggepest, soms wordt het weer ingehuurd en bedrijfskundigen maken de beslissing.
@8 materiekennis en inzicht is doorgaans een bedreiging voor een bedrijfskundige. Die laatste probeert niet zelden uitermate complexe materie in een simpel cijfer uit te drukken.
Ook ik heb in het algemeen geen hoge pet op van "bedrijfskundigen" en mensen met een "management opleiding".
@9 , ik ook zeker niet. Wel diegene met kennis van de werkvloer, maar die zijn spaarzaam.
@6 , ik kon ook redelijk niet meer lullen, dashboard dat gewoon op zwart gaat.
@11
Niet zo raar dat dit gebeurt, maar wel dat het bij de getroffen Bombardier Traxx locomotieven betreft. Van deze bouwer en dit type mag je inderdaad wel iets beters verwachten.
Jammer dat Holec Ridderkerk niet meer bestaat, die hadden met hun kennis en toewijding deze problemen er wel uitgehaald. Voor Bombardier is de markt waarschijnlijk te beperkt.
@12 , mijn schoonvader had een peugeot 407, ook veel geouwehoer met electronia en ging bij hem ook dashboard compleet op zwart.
@13
Uiterst interessant, en nu is uw opa de expert in deze?
@14 , mij opa is al 20jr voor zichzelf begonnen en die had hekel aan computers.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.