Ook constateert het CBS dat jongeren vaker worden bekeurd dan ouderen. Bijna vier op de tien 19-jarigen kregen een bon, tegen nog geen twee op de tien 80-plussers. Verder bleek dat bedrijfswagens relatief vaker een bekeuring krijgen dan auto's van particulieren.
Een andere opvallende constatering is dat bestuurders van zogeheten plug-inhybrides vaker beboet worden dan bestuurders van auto's met andere brandstof. Vooral Tesla-rijders krijgen vaak snelheidsbekeuringen. In Nederland rijden ongeveer negenduizend auto's van dat merk rond en driekwart kreeg vorig jaar minstens één boete voor te hard rijden.
Van alle automerken werden de Audi-rijders het vaakst beboet. Ook bijna de helft van alle BMW's werd bekeurd. Verder reden ook Land Rovers en Volvo's relatief vaak te hard. Hoewel Porsche-bestuurders niet het meest beboet zijn, reden zij gemiddeld met 9,3 kilometer per uur te hard wel het hardst.
Daihatsu's rijden het keurigst. Eén op de vijf auto's van het Japanse merk werd vorig jaar geflitst. Bovendien hadden ze de laagste overschrijding: gemiddeld maar 7,4 kilometer per uur te hard. Ook mensen met een Daewoo en een Suzuki houden zich vaak aan de limieten.