@89Die tramritten laten ongefilterd een beeld zien . Tram 24 (Amsterdam) | De Boelelaan/VU - Frederiksplein v.v. https://youtu.be/TgI4cXl4Hm...
Wel grappig dat anderen bepalen wie je nieuwe flam is . Je hoeft je dan niet eens meer ergens te laten zien of er is wel weer een nieuwe in beel...
""Candelario, die kampt met depressie en aanverwante geestelijke gezondheidsproblemen,""Gelukkig is dat in de VS geen excuus voor een lagere...
@86 Ik neem toch liever niet youtube kanaal spoor 4 als referentie, maar hoop op gedegen bevolkingsonderzoek....
Goedemorgen MARCUSAURELIUS en allemaal 😉Goden heb ik niet in de aanbieding, wel een liedje:https://youtu.be/1o26nu7NN8w?si=aNMWy7fKDi_7...
@85 Ik woon zelf in het zuidelijke deel en hier zijn autochtone/witte mensen in de meerderheid , er zijn ook buiten Centrum en Zuid wel postcod...
@83 Almere is behoorlijk aan het verkleuren vanuit Amsterdam zijn ook veel mensen met Surinaamse, Marokkaanse en andere niet Europese roots er k...
@80 Ik maak de laatste weken tramritten in Amsterdam , via youtube kanaal spoor 4 , uit nostalgie en om wat voorbeelden voor een schilderij ...
@80,Op uw inschatting is denk ik de grachtengordel en de zuid-as weer een uitzondering....
@81 Als je een beetje linguïstisch onderlegd bent kun je wel horen of mensen Russisch , Fins, Arabisch of een Amazigh taal spreken....
Zo ken ik nog wel veel meer dingen waar ze nooit aan hadden moeten beginnen.
Maken wetgeving en laten erna de boel de boel...het is triest vinden ze en dat is het dan.
worden nu ook alle rijdende planken verboden?
"We hadden nooit ..." Typisch politiek. Ze eigenen zich de slimheid van een ander toe en als het misgaat komen ze met excuses. Gekwaak.
Die Stint heeft dus ernstige veiligheidsproblemen, als de remmen niet deugen dan weet je genoeg.
hadden zij aandelen dan ?
Mij lijkt na dit keuringsrapport een vraag enorm belangrijk.
Hoe is de Stint in 2011 wel goedgekeurd om de weg op te mogen. Als het nu niet veilig is was het toen ook niet veilig.
@7
Toen waren ze nieuw en reageerden ze ook zo, jaren verder kunnen zaken slijten of stuk gaan?
Alle voertuigen moeten aan strenge eisen voldoen. Kleine kinderen mogen niet eens voorin zitten in een auto maar wel 10 kleintjes in zo'n plastic badkuip op wielen.
Waanzin
@8 Electronica slijt niet, zoals mechaniek slijt. Bovendien hoort electronica waterdicht verpakt te zijn. - Ten tweede hadden bijna alle stints een onderhoudscontract, waardoor versleten en defecte onderdelen vervangen konden worden. Het gaat hier om structurele foute keuzes en niet om onderhoud.
Verder vind ik het ook juridisch niet kloppend dat je voor het transport van 9 kinderen in een busje een busrijbewijs nodig hebt en voor het transport van 10 kinderen in een Stint alleen een dagje training bij Stintum.
Wat een leuterverhaal.
Het wel of niet kijken naar veiligheid is een bewuste keuze. Ook het opstellen van voldoende waterdichte regels is dat. De weg die de politiek (bewust) gekozen heeft is verkeerd geweest en het zou hen sieren als men daarvoor eindelijk eens de verantwoording nam.
@11
Men gaat niet het boetekleed aantrekken want dat zal claims opleveren, in plaats daarvan zal men wijzen naar anderen.
@12 ach wat.... zelfs de lessen hieruit leren ze niet. Er wordt nu eenmalig op een aantal mankementen gefocussed (beter dan niets) maar verder veranderen er geen echt relevante zaken. Het blijft dus modderen.
Een relevante wijziging zou geweest zijn het instellen van bijvoorbeeld een groep "gemotoriseerde voertuigen voor personenvervoer" Waaronder Stint tot touringcar valt, met specifieke eisen.
@9
En die elektrische bakfietsen dan in met name Amsterdam waar ouders 3 a 4 kinderen in een bakje proppen dat is wel veilig volgens u?
@14 heb je wel begrepen wat hij schreef? Ik denk het niet, gezien je vraagstelling.
@14
Bij al die zaken is er ook nog de menselijke factor, ook een bus kan aan alle eisen voldoen maar als de chauffeur in slaap valt of een verkeerde inschatting maakt kan dat erge gevolgen hebben.
@14
Geen idee of die veilig zijn, die zullen misschien andere remmen hebben.
Maar het vreemde is als de kinderen gebracht en gehaald worden op het dagverblijf worden ze allemaal in zitjes gezet, en op de fiets een helmpje op.
Bij die Stints zag ik nooit dat de kinderen een helmpje droegen, en dat is wel tegenstrijdig van die ouders vind ik, dat ze daar dan niet op letten.
@15
Ja dat heb ik heel goed begrepen ik bedoel die elektrische fietsen waar 3 a 4 kinderen voorin zitten misschien was het woord bakfiets een verkeerde woordkeuze ik zal even op google kijken hoe ze deze dingen noemen.
De eerste keer dat ik een (stage?) juf van net 18 zag langsscheuren op een stint vol met kleine kindertjes , dacht ik al dat dit nooit goed kon gaan ...
@14
Nee natuurlijk niet. Het moet afgelopen zijn met die rare wildgroei van allerlei voertuigjes en aanverwante idiote toestanden. Het wordt steeds drukker en voor je het weet heb je een groepje kinderen op je geweten bij een foutje. Ook scootmobielen in de spits en het centrum mogen ze wat mij betreft verbieden.
@15
Nou als de overheid dit ziet dan is er nog een hoop werk aan de winkel.
https://www.google.com/search?q=elektrische+fietsen+voor+kindervervoer&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixyIzhz5zfAhVP26QKHbc8AUEQ_AUIDygC&biw=1080&bih=623#imgrc=wuERZKiT6oOQlM:
Zit de bus vol en vallen er veel slachtoffers komt er een groot onderzoek, zat er slechts 1 passagier in dan zal het niet tot kamervragen e.d.leiden.
@18 ik kreeg niet de indruk... waarover jij het had viel namelijk geheel onder hetgeen waarop je reageerde.
@19 10 tegen 1 dat daarop geen wijziging van de regels plaats gaat vinden. Mensen die aan een dergelijk groepsvervoer doen behoren daartoe getraind te zijn en daarnaast het voertuig dat zij gebruiken voldoende te beheersen. Zo is er een veel langere lijst dan de 6 issues van het ministerie te maken waarop verbetering noodzakelijk is.
@21 zolang je er niet mee op de openbare weg komt......
@24
Die dingen rijden overal rond in alle steden in Nederland geen hond die er na kraait ze zijn allemaal goedgekeurd alleen worden ze niet massaal gebruikt door overheids instellingen maar door particulieren, ben benieuwd wat er gebeurd als daar eens ernstige ongelukken mee zouden gebeuren hoe de overheid dan gaat reageren.
@21
Deze bestuurder zit tenminste nog.
Die ik steeds zag, stond de bestuurder, en moest bij het ingaan van n bocht, helemaal mee hangen, om die bak de goede kant op te krijgen.
* Verwijderd door de redactie *
@10 , electronica slijt wel, vooral door temperatuurwissellingen (als voorbeeld)
@25 daarom wordt er alleen maar op de Stint gereageerd en niet op de hele groep voertuigen.
Dit is weer het gebruikelijke spel met de Stint als zwarte piet.
@26 kijk niet alleen naar de bestuurder, maar ook naar de passagiers.... totaal geen passieve veiligheid aanwezig. Bij een klap worden ze onherroepelijk doorelkaar of zelfs uit het voertuig geslingerd. Ook geen enkele demping van een impact aanwezig.
Ja in de kamer zitten tot 80% allen maar idioten de geen verstand hebben als te iets invoeren wollen wat altijd mist gaat en dat op kosten van alle belastingbetaler waar te heen loon van krijgen.
@30
Deurbel fietsslot kanariegele brommer ploink.
Harde woorden v/d kamer die de electrische deugbakken met open armen ontving.
De rijksdienst voor het wegverkeer heeft behalve de Stint ook de scootmobiel goedgekeurd terwijl die net zo'n idioot remsysteem hebben!
Iedereen weet dat wanneer mensen schrikken ze automatisch de handen samenknijpen en dan toch krijgen deze voertuigen een goedkeuring is vragen om moeilijkheden!
De Stint is voor hij de weg op gegaan is gekeurd, deze afdeling heeft dus duidelijk gefaald als hij nu word afgekeurd.
* Verwijderd door de redactie *
En dan te bedenken hoeveel mensen op sociale media riepen "overdreven om het gelijk te verbieden"...
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.