Volledig scherm
Een nematode (rondworm) in een biofilm van micro-organismen. Dit organisme werd ontdekt in Zuid-Afrika op een diepte van 1,4 kilometer. © Deep Carbon Observatory

Wetenschappers ontdekken gigantisch ecosysteem onder het aardoppervlak, bijna dubbel zo groot als in alle oceanen samen

Onze planeet bevat veel meer leven dan we dachten. Wetenschappers hebben een ecosysteem ontdekt onder de aardkorst dat bijna dubbel zoveel levende organismen bevat als in alle oceanen samen. “Er zit meer leven ín de aarde dan erop”, luidt het bij de onderzoekers.

41 reacties

• Marc Puystiens

5 jaar geleden
    millennia ongemoeid gelaten en nu alles om zeep in een mum van tijd.
  • Marquita Verbrugghe

5 jaar geleden
    alles wat aanwezig is leeft,misschien is onze definitie van leven verkeerd
  • Murielle Gasparini

5 jaar geleden
    Alles moet onderzocht worden,laat de dingen onder de aardoppervlak gewoon waar ze zijn Bezint eer ge begint,welk invloed dat het heeft op de mensheid, zorgen voor later zeker?
  • Hans Schoen

5 jaar geleden
    Pas nu ontdekken ze het? Hebben ze dan niks anders gezien dan geld in de vele mijnen op deze planeet?
  • Kristof Van Impe

5 jaar geleden
    vreemde en nieuwe bacteriën waar we waarschijnlijk geen anti-stoffen tegen hebben. Leuk, boor maar verder.