De jaren 80-90 . Daarna kregen we steeds minder en minder vrijheden....
@48 Jouw clubje, inclusief nsb-vlaggen: https://www.youtube.com/watch?v=jC68UI6CZZM ...
@49 Jij moet eens kijken wie er BEGINTen dié aan te spreken mafkees, Flikker toch op met je voortdurende geouwehoer, en begin eers...
Statiegeld voor inleveren bij de supermarkt? 😁...
Kabinetten Rutte hebben jaren lang bezuinigd op gezondsheidszorg, onderwijs, belastingdienst en politie.Resultaat is een maatschappij die af...
@46 "Daar mag jij een voorbeeld aan nemen. . . ." En jij nog vééééééél meer: door niet mensen te ringeloren, mensen niet ...
@6 welnee, ook die krijgen de coke aan de deur afgeleverd....
"Schelden? Op de man spelen? Beledigen? → wangedrag.Gemeld!"@14, @19, @22, @28, @31, @35, @38 Wedergeboren,Bent u consequent en meld...
Dit wordt alleen maar erger. Of je moet ergens wonen tussen de Rijksambtenaren met een salaris van 90k per jaar....
@13 Welke troepen, waar stonden die troepen, en waar gingen die troepen dan heen? Namen en rugnummers graag. Hetzelfde geldt voor de zware bew...
En hoe worden die dikkoppen met hun privé vliegtuigen belast? Per persoon is natuurlijk belachelijk, zeker als zo'n walgelijke vervuilers als West met zijn vrouw die zich graag verplaatsen in een privé 747.
Veel te laag. Voor dat bedrag zal geen mens zijn vlucht voor dat weekendje Barcelona schrappen. Maak er minstens €50,- van; dan begint het ergens op te lijken.
Op zich correct: het opstijgen en landen kost het meeste energie en bij korte vluchten is er doorgaans een alternatief.
Een eerste stap. Nog geen grote, maar dat komt wel. Prima ontwikkeling.
@3 dat is juist, toch is het verbruik op een dergelijke vlucht meestal niet hoger dan 1 liter kerosine per 40 km (per passagier). Als je alleen reist is een vliegtuig veel zuiniger dan een auto.
@2 Wellicht (hopelijk) heeft het meer effect als de opbrengst hiervan zodanig wordt geinvesteerd (bijvoorbeeld in een beter spoornetwerk) dat vliegen ook in die zin ontmoedigd wordt. Maar goed, de regering kennende zal dat wel niet gebeuren.
bij verhoging van de prijzen gaan de mensen toch vliegen maar dan mag het .
het gaat allemaal om de knikkers.
dit soort beslissingen zijn mogelijk door het klimaat hoax verhaal.
dan hebben ze een reden om de prijzen te verhogen.
@7 Klopt de overheid heft belastingen op problemen zonder de intentie die problemen te willen oplossen.
@2 als kerosine net zo belast zou worden als diesel, dan zou een retour Barcelona ongeveer 60 euro per passagier duurder worden.
Als het kerstreces is gaat Snel snel richting schiphol voor een vliegreis alwaar hij collega politici kan tegenkomen die er allen even tussen uit moeten, de vakanties in die kringen volgen elkaar in rap tempo op en kan de koffer van vorige keer zo mee...onuitgepakt. Wat mij betreft mogen ze Snel weg..
Snel moet eens gaan nadenken voordat hij met een dergelijk flutplan komt. We hebben onder Jan-Kees De Jager ook al een jaar vliegtaks gehad (2008-2009), dat was een complete mislukking. Gaan we die domme zet nu weer herhalen? Man, duik eens in de geschiedenis! Ook toen al was het grote protest dat de binnen geharkte gelden niet werden aangewend om de CO2-uitstoot te verlagen (dat kan ook niet want een vliegtuig vliegt er geen meter minder om) maar ten goede kwam aan de algemene middelen, kortom een verkapte belasting voor alle doelen. Gaan we nu dus weer krijgen.
De heffing mag niet te hoog zijn, net als de accijns op sigaretten. Alleen maar inkomsten voor de staat maar zodanig dat het gedrag van de consument niet veranderd.
Waarom belasting op de ticket, er moet belasting op de kerosine komen!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.