Dit gaat de Tesla Model 3 kosten in Nederland
VideoTesla begint volgende maand met het uitleveren van de Model 3 in Nederland. De eerste varianten zitten nog ver weg van de beloofde basisprijs van 35.000 dollar. De prijslijst begint bij 58.800 euro.
Dat komt doordat Tesla net als in de Verenigde Staten begint met het uitleveren van de zogeheten Long Range batterijoptie met vierwielaandrijving. Deze kost vanaf 58.800 euro en heeft een bereik van maximaal 544 kilometer. De Performance versie begint bij 69.700 euro. De Model 3 is standaard in Solid Black uitgevoerd. Verder zijn er vijf aanvullende kleurenopties: Midnight Silver, Deep Blue, Multi Coat Red en Pearl White.
De Model 3 Long Range wordt standaard geleverd met Autopilot-hardware. Met de Enhanced Autopilot-optie, die 5.300 euro kost, kan de auto de snelheid aanpassen aan de verkeersomstandigheden, binnen een rijstrook blijven, zelf parkeren in een parkeerplaats en kunnen worden opgeroepen in en uit een krappe ruimte.
De Performance versie van Model 3 is de snelste auto in zijn klasse en kan in 3,5 seconden sprinten van 0-100 km/u. Deze versie wordt geleverd met de Long Range batterij voor 530 kilometer WLTP-bereik. Met de Performance versie wordt de topsnelheid van 233 km/u verhoogd naar 250 km/u.
Alle Model 3-klanten hebben tegen betaling toegang tot Tesla’s wereldwijde Supercharger-netwerk. Er zijn meer dan 430 Supercharger-locaties met meer dan 3600 Superchargers in Europa en dat aantal groeit. In Europa wordt de Model 3 geleverd met een ingebouwde CCS-oplaadpoort voor compatibiliteit met snellaadnetwerken van derden.
Tesla belooft later met een instapversie te komen, maar de beloofde prijs van 35.000 dollar zal nooit worden gehaald. Het is Tesla ook niet gelukt om onder de grens 50.000 euro te blijven. Dat houdt in dat Tesla-rijders 22 procent bijtelling moeten betalen voor het bedrag boven de 50.000 euro.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
gratis nieuwsbrief auto
Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
-
Met enorme betonschaar wordt Yamaha R3 losgeknipt: dieven vertrekken met motor voor oog van de camera
Drie mannen hebben voor het oog van de camera een Yamaha R3-motor gestolen uit Den Haag. In de vroege ochtend kropen ze - recht voor de camera - onder een roldeur van een garage door om de diefstal te plegen.Den Haag -
PREMIUM39
Lieve Debby: ‘Ik wil geen seksloos leven, ik ben bang dat ik het ergens anders moet zoeken’
Debby Gerritsen weet raad als het gaat over de liefde, lust en relaties. Deze week wederom een seksuele kwestie: de man van Marlene wil geen seks meer en wil er ook niet over praten. Ze wil niet bij hem weg, maar wel graag weer een seksleven. -
‘Betaalbare’ Bugatti die als olifantentaxi diende over drie dagen onder de hamer
Een Bugatti die ooit nieuw werd aangeschaft door een Franse circusdirecteur, wordt binnenkort geveild op een Amerikaanse veilingsite. De zeldzame auto heeft niet alleen veel liefde nodig, maar ook een compleet interieur. Daar is de prijs dan ook naar. -
TESTARCHIEF
Alle tests van onze autoredactie vind je hier
Wekelijks test onze autoredactie de nieuwste modellen. Alle autotests kun je snel en eenvoudig terugvinden in het testarchief hieronder.
-
Gemiddeld worden tien fietsen per uur gestolen: in deze gemeenten is de kans op diefstal het grootst
-
-
-
PREMIUM40
Verbreding drukste snelweg van Nederland laat steeds langer op zich wachten: ‘Beter investeren in ov’
De geplande verbreding van de A4 leek vier jaar geleden dichtbij, maar is inmiddels in de ijskast beland. Het bedrijfsleven hoopt dat het nieuwe kabinet er alsnog geld voor vindt, maar natuurverenigingen en omliggende gemeenten hopen dat van uitstel afstel komt. ,,Als je meer verkeer faciliteert, krijg je meer geluid en luchtverontreiniging.”Den Haag, Delft, Westland, Zoetermeer, Schiedam -
PREMIUM
Hoe bang moeten we zijn om ernstig ziek te worden? ‘Een deel van onze gezondheid hebben we zelf in de hand’
Het lijkt wel alsof we steeds zieker worden. Bijna zestig procent van de Nederlanders kampt met een chronische aandoening. Toch is er ook goed nieuws: steeds meer aandoeningen zijn beter te behandelen of zelfs te voorkomen. Daarnaast is er ook veel wat we zelf kunnen doen om het risico op ernstige ziektes te verkleinen. Een huisarts, kankeronderzoeker en immunoloog over hoe reëel het is om angstig te zijn.
-
PREMIUM
Deze inkomsten moet je opgeven bij de belastingaangifte: ‘Risico op boetes’
-
PREMIUM
Verbreden van snelwegen zorgt nauwelijks voor minder files en is niet per se milieuvriendelijker
Het wordt steeds drukker op de Nederlandse wegen en elk jaar komen er meer en meer kilometers aan snelweg bij. Maar zorgt dat ook echt voor minder files? En hoe zit het met de uitstoot? Volgens Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid van de TU Delft, werkt het zeker niet overal. ,,Je hoort mij niet zeggen dat een wegverbreding nooit zin heeft, maar het moet op slimme plekken gebeuren.”Den Haag -
-
‘Exclusieve’ auto's werden zonder overleg uit garage verwijderd, nu wacht eigenaar flinke schadevergoeding
Den Haag