@7 Ik zou je vriendin een advies willen geven. Ga alvast een cursus; "Opvoeden doe je zo" ergens doen. Of zoek opvoedondersteuning als hulp. ...
@9 Ja, sorry. Excuus Tor, ik was ff afgeleid. Ook voor jou truste hoor. :-) ...
@10 :-)))) Hahaha ... U is gelijk ene bekende voetballer een groot filosoof ! ...
@8 Niet dat ik Schil ben XD maar ik zal het heb zeggen, ikzelf ook naar bed. #DikkeTor XD...
@21 Als dat zo was zouden we nu een andere discussie voeren. Die zwaarbewapende vijand gaat nu pas komen. Veel plezier in je flatje Vage. ...
@5 Truste Schil ! ...
Je weet hier pas wat het wordt als het geweest is 😎...
Die gaat eerder later geweld gewoon ronduit plegen, want de tijd van debatteren is voorbij xD...
1 iemand is daar het pertinent niet mee eens, XD maar gaat ook niks zeggen :P...
@204 Je hebt het vandaag veertien (!) uur volgehouden om hier je ware aard te laten zien. Knap hoor. Morgen weer nieuwe kansen. Alles om mensen...
Vloeibare brandstof voor elektromotoren ..... sinds wanneer verbranden elektromotoren iets?
Klinkt goed.
@1 , Je zou misschien ook gewoon even het artikel kunnen lezen waar het wordt uitgelegd.
Of denk ik nu te ver "out of the box" voor je??
Hoop dat dit een doorbraak is!
Het klinkt goed, maar het is niet efficiënt in vergelijk met direct elektriciteit gebruiken. Dus het is niet schoner qua CO2 dan ICE. In de toekomst is het zeker een mogelijkheid, bijvoorbeeld voor vliegtuigen, maar dan moeten we toe naar elektriciteit opgewekt met 100% duurzame energie. Aan de andere kant zal ontzilting ook broodnodig worden in de toekomst en dat is ook extreem energie intensief.
@3 Klopt de koptekst weer eens niet met de inhoud? Lees wat er staat! Dom taalgebruik heeft niks te maken "out of the box".
mierezuur werkt ook
@7 Urinezuur misschien ook wel ?
(Dus meer zelftank .. tanken )
@3
Dan nog gaat het over brandstof voor brandstofcellen. En pas indirect voor elektromotoren.
Iedere energie drager die niet bijdraagt aan CO2 uitstoot, lijkt mij een positieve ontwikkeling. Al is energie opslag in CH4 ook geen slecht idee, we hebben immers een enorme ervaring met dat gas en er reeds enorm veel voor in infrastructuur geïnvesteerd. CO2 is namelijk ook niet echt het probleem, het probleem is de oorsprong van die CO2, aka. fossiele brandstof (reeds opgeslagen CO2, die we wederom in omloop brengen)
@5
"Het klinkt goed, maar het is niet efficiënt in vergelijk met direct elektriciteit gebruiken."
Je slaat 1 stap over: elektriciteit bestaat niet uit zich zelf.
Er bestaat geen kilo elektriciteit.
Hou AUB op elektriciteit te zien als een oplossing van ons energie vraagstuk.
@11 Ik zeg dat het veel meer elektriciteit kost om dezelfde energie op te wekken. Dus je kan beter die elektriciteit gebruiken om een EV mee te laden. Waar die elektriciteit vandaan komt maakt voor die berekening niets uit.
@12
Je bent nog steeds niet helemaal duidelijk maar ik geloof dat ik snap waar je heen wil.
Een kilo accu's kan minder energie vast houden dan 1 kilo waterstof.
Wat de ratio's precies zijn weet ik niet maar het gewicht van de accu's maakt opslag van electrische energie niet meteen de winnaar.
Als die transport vloeistof 40% waterstof kan vasthouden en het systeem daardoor veilig is.
(Op z'n minst vele malen veilige dan lion.) Dan heb je veel minder energie nodig per kilometer en zou de inefficientie van een waterstofcel wel eens efficienter kunnen zijn dan lion.
Die berekeningen volgen wel als de systemen in de markt met elkaar gaan concurreren.
@13 Het probleem is dat de omzetting van elektriciteit naar waterstof (waterstofproductie) inefficiënt is waardoor op waterstof rijden uiteindelijk een stuk meer elektriciteit kost dan op elektriciteit rijden.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.