@39 Heb je het zelf gelezen?Staat een hoop bullshit in....
tot honderden ?? ik gok op een nog grotere toeloop van asieltjes komende zomer...
Hou toch op met die pedagogische geitenwollensokken onzin. Antisemieten horen in de gevangenis. ...
@16 "Zou niet weten waarom" Wet? ...
@14Zou niet weten waarom dat kansloos zou zijn en hou die vergelijkingen met vroegere tijden, maar voor jezelf. Dàt is pas kansloos.Fijne d...
@92Mooi, zou je inderdaad vaker moeten doen, dan krijgen we hier niet van die discussies, die op niets uitdraaien....
Ik heb die populisten expert Marcelo Mooren even gegoogeld. En wat blijkt, hij heeft een heel zinnig en duidelijk artikel geschreven over het...
@13Dat was veel later, toen ze al woningen hadden.En dat is verder natuurlijk geen vergelijking. Zo kan ik 9/11 er ook wel bij gaan halen,...
Belachelijke actie. Sta je daar staks stil voor paal met je bordjes tussen mensen die met hun gedachten met hele andere zaken bezig zijn....
...en zo worden we voorzichtig klaargestoomd voor rekening rijden....
En als er nog meer immigranten bij komen staan we nog meer in de file...
@2
He jaaaa.... Laten we de nieuwkomers maar weer de schuld geven... Bah! Die mensen mogen pas werken als ze een verblijfsvergunning hebben. En dan, met een baantje, is het maar helemaal de vraag of ze meteen genoeg verdienen om ook een auto te kunnen betalen.... Graag niet één groep de schuld gaan geven!
Feit is dat met een groeiende economie het werknemersaanbod groeit (uit _elke_ bevolkingsgroep dus!) en dat dat meer auto's op de weg oplevert.
En altijd maar weer banen asfalt heeft alleen maar een 'zuigend effect'; het levert na korte tijd altijd alleen maar méér auto's op. En om het aantal voertuigen te verminderen in de hoop op minder files, bedacht men al lang geleden dat je het aantal vermindert, als je de kosten en lasten verhoogt. Dan valt er automatisch een groep minder draagkrachtigen af: zij die dan ervaren dat hun autokosten te hoog zijn gemaakt....
Pakken die dan een alternatief? Dat hangt er maar van af: is dat alternatief wel een goed alternatief? De treinen zijn te vaak overvol, reistijden langer, de fiets is vaak geen alternatief omdat de afstand te groot is, enzovoort.
Veel mensen werken, omdat dat werk net bereikbaar is met de auto en omdat ze die auto NU nog kunnen betalen.. Straks niet meer, als de kosten verhoogd zijn via 'rekeningrijden'!
Het alternatief had al 50 jaar geleden uitgevoerd moeten zijn: 24 uur per dag een fijnmazig Openbaar Vervoer. Desnoods geheel geautomatiseerd. Maar dat wilde bepaalde belangengroepen niet. Dat zijn: de overheid zelf, die heel veel geld binnenkrijgt via accijnzen, BTW, belastingen. Dan Shell, wat goed verdient aan alle brandstof- en olieverkopen. Dan de wegenbouwers; onderhoud en nieuwe wegenaanleg geeft hen winst. Vergeet de autobranche niet, en dan ook nog de toeleveranciers.
Kortom: het in stand houden van de huidige situatie is voor veel belangrijke, grote partijen heel belangrijk. De echte oplossing, fijnmazig OV, is dat juist NIET. Dus blijft men met oplossingen komen die HUN belangen niet verstoren, maar die de filedruk wat gaan verlagen door de laagste inkomens in hun portemonnee te pakken. Een typerend rechtse "oplossing" die dat helemaal niet is. Want die groep wordt uitgesloten van mobiliteit...
Denk ook niet dat alle beloofde belastingverlagingen dan ook doorgaan. De motorrijtuigenbelasting afschaffen? Forget it. Hooguit wat verlaging, naast de extra kosten voor het spionagekastje in je auto en dan de kosten voor elke passage van een meetpoort...
De MRB is destijds al eens omhoog gegaan omdat men bijna het rekeningrijden had ingevoerd. "Om de komende kosten te betalen" werd toen de MRB al verhoogd. Het rekeningrijden ging niet door op het laatste moment, maar de MRB is niet meer omlaag gegaan naar het oude niveau! Extra inkomsten voor de staat...!
Rekeningrijden gaat niets oplossen, en dat is dus ook niet hun bedoeling. Wie dat gelooft, gelooft in wonderen. Mensen moeten toch gewoon naar hun werk op een bepaalde tijd. En als ze daar voor gepakt worden door ze op extra kosten te jagen, is dat gewoon diefstal.
Een eerlijke overheid, met de goede intentie, had al 40 jaar geleden moeten beginnen met dit een goeie oplossing. Maar eerlijke regeringen bestaan niet. Zeker niet in dit coalitieland, waarin lobbies van grote, machtige bedrijven uiterst machtig blijken. Dat zien we maar aan de hele discussie rondom de dividendbelasting. Shell bleek oppermachtig...
Trap er niet in; rekeningrijden lost niets op, maar maakt dat je meer kosten krijgt voor autorijden. Een boete om in de file te mogen staan. Meer is het niet.
@2 Klopt! Alle hedendaagse problemen, woningnood, vastlopende infrastructuur, milieu, zorg, veiligheid, overvolle treinen, criminaliteit, file's etc. etc. zijn mede te wijten aan de oeverloze instroom van immigranten... Nederland is zwaar overbevolkt... en er komen dagelijks vele mensen bij. Geen politicus die dit probleem aan durft te kaarten.... laat staan aan wil pakken...
Zolang er niets aan deze instroom gedaan wordt, blijft het dweilen met de kranen wagenwijd open...
Het rijden op bepaalde momenten gaat duurder worden, dan gaan de oudere auto's in het kader van uitstoot zwaar belast worden en zal elektrisch rijden gestimuleerd worden..als u dat niet kan betalen zal de politiek dat heel jammer vinden maar tegelijkertijd zal men blij zijn nu er meer ruimte komt.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.