@3 Je vergat nog om de Japanse duizendknoop als een alles overwoekerende invasieve exotische plant te benoemen Betty. Geeft niet, ik help je wel...
Ik ben blij dat Erik van der Burg weldra niet meer regeert....
De republikeinen beschuldigden hem er zelfs van een antisemitische pro Hamas aanhanger te zijn terwijl hij de zoon is van Joodse Holocaust overl...
Die mogen nooit meer vrij komen. Vuile smeerlappen. Wat afgrijselijk als zoiets je gezin overkomt. Wat ik hen gun levert een ban op, maar dat ...
En we moeten allemaal doodsbang zijn dat de Russen ons binnen komen vallen... :D Maar toch al onze wapens aan dat maffia land sturen... Misschi...
Niet zo gek ook als je bedenkt dat je zuurstofopname naar beneden keldert. Nooit fijn voor je hersenen. Hoewel dat niet wordt genoemd in het art...
Lekker, de ene na de andere akelige soort uit het buitenland komt hier maar binnen. Ook de Killer Bee, een experiment want zwaar uit de hand is ...
Ik zie het met belangstelling gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik weet nog dat ze zgn zo graag wilden werken en er een bouwonderneming hen een baan ...
@4En vergeet de computergestuurde echo-stemmetjes niet. Ook van die 'non-muziek' Zo kan je zelfs een dooie nog een liedje laten kraaien....
Zolang dit soort haatpredikers niet worden aangepakt, is het een illusie om te denken, dat moskeeën en islamitische scholen zich netjes aan de ...
Och. Als de klimaat veranderingen nog even doorzetten, dan staat er in de Waal ook geen genoeg water meer om daar waterbussen te laten varen.
Lijkt me een goed plan, zolang er nog water genoeg is in de rivieren.
@2
Een kanaal graven tussen Nijmegen, via Lent, Bemmel, Elst, Huissen en Arnhem. Ongeveer 13 km. lang. Kan bijna in één rechte lijn. De bodem 1 meter dieper uitgraven dan de Waal nu is, kunnen ze altijd varen.
De aanleg hoeft, buiten het uitkopen van wat grondeigenaren, niet veel te kosten. K3 wil maar wat graag de zand en grind ter plaatse weghalen, nu het steeds schaarser wordt in Limburg en langs de Waal, Rijn en IJsseloevers. Extra werk voor de scheepvaart en de bouwbedrijven zitten te springen om zand en grind. De forensen een razend snelle waterbusverbinding. Wat wil je nog meer, alleen maar winnaars.
@3 : Ben je serieus?
Niet al te veel te kosten? Alleen de kruising met de A15 zal meer kosten dan het verbreden van de N325 met een busbaan. De exploitatie van een extra buslijn zal daarnaast vele malen goedkoper zijn dan die van een watertaxi en de reistijd korter.
@4
Nee. Natuurlijk ben ik niet serieus.
Dat er bedrijven zijn die voor de opbrengsten van de grondstoffen, die er ontgonnen kunnen worden het hele tracé kunnen aanleggen zal niet veel schelen.
Maar tussen de Neder Rijn bij Arnhem en de Waal in Nijmegen zit zo uit het hoofd gezegd, een verschil in waterpeil van +/- 1,5 mtr. Zonder een extra sluis kan het niet eens. Zo'n ding kost buiten de prijs, veel te veel oponthoud.
Als het er komt, gaat het via het bestaande tracé vanaf Rijnkade In Arnhem via het Pannerdens kanaal en de Waal naar de Waalkade in Nijmegen. Eventueel nog wat tussen stops in Huissen, Loo, Pannerden, Lobith of Millingen misschien, Lent of Oosterhout, zal ook nog kunnen. Is ongeveer 35 kilometer. Af te leggen in een uur tijd. Zonder tussen stops een 3 kwartier.
Is goed te doen. Niet alleen voor de forens, maar zelfs voor de toerist een erg leuke attractie.
Tussen Rotterdam en Dordrecht varen ze al enkele jaren. Net als tussen Amsterdam en IJmuiden. Zowel de diensten in Rotterdam en Amsterdam hebben verschillende tussen stopplaatsen. Spreek hier in Rotterdam wel eens mensen, die er gebruik van maken en heb nog nooit echte klachten er over gehoord.
Ik weet alleen niet of de waterbussen, gezien de golfslag, die ze maken op hogesnelheid, wel zo geschikt zijn voor het varen op de waal boven Nijmegen, met zijn zeer drukke scheepvaartverkeer en de vele smalle en te haakse bochten.
Resumerend: De veerdienst zelf en opstap plaatsen mag geen enkel probleem zijn. Of de Waal er geschikt voor is, valt volgens mij, als geregelde gebruiker, te betwijfelen.
Maar sta, als binnenvaart ondernemer, zeker niet negatief hier tegen over. Verwacht alleen wel een terdege onderzoek, alvorens er een in de bocht van Erlecom tegen te komen.
@5 : Gelukkig en goed verhaal.
Amsterdam IJmuiden is dan ook wel ideaal voor een watertaxi: een recht kanaal en de auto optie maakt een flinke omweg. Nijmegen Arnhem maakt de waterweg juist een omweg, maar vooral voor plaatsen langs de route kan het goed zijn. Of Bijvoorbeeld vanuit Zevenaar een stukje met de fiets en dan met de boot naar Nijmegen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.