@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
@4 Je moet toch wat om de laatste kijkers van de buis weg te jagen....
Ik heb helaas niet ze veel vertrouwen meer in de zogenaamde westerse experts.Ze zijn wel meesters in miscalculatie....
i.pv die bespottelijke walgelijke lentekriebels, kunnen ze beter behalve Taal en rekenen ook assertiviteitstrainingen geven, jongeren va zeg 6 j...
@103 Wat een desinformatie. Decennia geleden werd het verboden om nog langer ambtelijk de religie van iemand vast te leggen. Dus die 5% mag je...
https://www.bvn.tv/programma/zondag-met-lubach/VPWON_1282532/
piet discussie
en
vroempoen
Sinds die lubach politiek correcte slinkse deugverhaaltjes is gaan afsteken is het een naar mannetje geworden. Jammer, het begon goed.
En terecht. "Rekeningrijden" is niets anders dan mensen in hun portemonnee pakken, zodat ze geen geld meer hebben om auto te rijden. De hogere inkomens hebben dat nog wel, dus rekeningrijden helpt mee aan de toch al toenemende ongelijkheid. Het wordt weer net als vroeger: géén files, maar de gewone arbeider buigend en met de pet in de hand als de dokter, de advocaat, de directeur langs komt in zijn auto...
Nee, ze hadden 40 jaar geleden al moeten investeren in fijnmazig, goed openbaar vervoer. Maar dat wordt voortdurend tegengehouden door lieden die goed verdienen aan auto's:
-Shell
-de staat zelf, want accijns, BPM, BTW
-de autofabrikanten
-de wegenbouwers
-enzovoort.
Er zijn TE veel belanghebbenden om iets fundamenteel goeds in te voeren. Men blijft wijzen naar de files en dat opgelost 'moet' worden, maar het mag allemaal niet ten koste gaan van HUN inkomsten! Dus lossen ze het op als het ten koste gaat van _onze_ inkomsten. Simpel, toch?
Ja, maar erg fout. Heel erg fout!
Denkt Lubach werkelijk dat half Nederland 's morgens in de file gaat staan om bij hun schoonmoeder op de koffie te gaan?
Dit zijn de mensen die naar hun WERK moeten.... U weet wel.... voor hun baas, werkgever, belastingdienst, huur, hypotheek etc. etc. geld moeten verdienen.
Niet iedereen, meneer Lubach, heeft een riant baantje waar hij te pas en te onpas binnen kan wandelen...
Rekening rijden gaat het fileprobleem totaal niet oplossen... Sterker nog... het gaat zelfs de grootste anti-auto-lobbyist veel geld kosten... (Of geloven zij dat deze extra gemaakte kosten niet doorberekend gaan worden?)
En toch heeft Lubach gelijk!
Als er minder aan bedrijven was getrokken om zich in de randstad te vestigen!
En meer bedrijven zich in het oosten en noorden hadden gevestigd waren er ook minder files geweest!
@5 Er staan ook dagelijks files elders in het land hoor!
Als straks in officiele stukken ABM opduikt dan is rekeningrijden al een flink stuk op weg.
Anders Betalen voor Mobiliteit
Het zou wel goed zijn om het eens te proberen, immers die meer kilometers rijd maakt ook de meeste onkosten aan de wegen.
Maar als het dan voordelen oplevert voor de burger moeten ze het ook niet kunstmatig hoog houden.
@6 Rijden ook dagelijks mensen van Groningen en Maastricht naar het westen van het land!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.