https://www.dagelijksestandaard.nl/opinie/frits-bosch-pmt-abp-bpf-bouw-pfzw-pme-belangen-deelnemers-worden-geschaad...
Volkskrant: Eneco trekt zich terug uit bouw grootste Nederlandse windpark op zee: ‘De risico’s zijn te groot geworden’https://www.clim...
https://www.youtube.com/watch?v=fvyr0kejv-kMona Keizer baseert dat op het in haar oren stil zijn van links en de culturele sector na o.a. de...
@13 het spul was waarschijnlijk nog niet uitgewerkt, vandaar zijn afmelding. Kickbokstraining...) hij pvd in dienst van de staat en als Bosman ...
https://www.dagelijksestandaard.nl/politiek/baudet-biedt-online-excuses-aan-voor-uitbarsting-tegen-jesse-klaver...
Maar, lieve Bop. Het werk roept, ik wens je een hele fijne dag...
@53 Ja, hier zie ik dat wel. Maar ik bedoel eigenlijk in het dagelijks leven, niet op NK....
Zij is 1 van de ex vriendinnen van Hazes junior.Over tien jaar is zij niets meer dan een uitgelopen druipkaars door haar botox verslaving ....
https://www.dagelijksestandaard.nl/politiek/wanstaltig-ad-en-klaver-besmeren-baudet-met-rusland-connectie-maar-geen-bewijs...
@52Echt....? Ik niet. Kwestie van goed tussen de regels doorlezen...Meer dan 90 procent stemt hier op de PVV...
En waar is het CO2 verhaal opeens gebleven?
De bevolking betaalt zich bond
en blauw aan deze belastingen en
nu gaan we het nog erger maken?
F1 Zandvoort is goed, maar
alleen met elektrische auto's.
Prins Bernhard ziet er brood in.
hmm behave Heineken en Shell verwacht ie ook nog geld van de overheid.
ik herinner mij vooral de walgelijke herrie.
@2 jij kijkt graag naar de rolstoelenrace?
Assen is er in principe klaar voor, waarom daar niet?
@4
tja, vraagje voor Bernhard. die heeft de boel gekocht daar.
HEINEKEN en SHELL zijn bekende familie vriendjes en de overheid ook.
zon, zee, strand en een pest herrie, dat trekt.
wat meer verkeer naar Zandvoort ook. want het is er zo rustig.
30 miljoen voor 2? uur racen..oke de kwalificatie moet er ook nog bij...dan is het een koopje.
Formule 1 in Nederland vind ik leuk. Zandvoort heeft een historie en een duinencircuit.
Dit zijn zo ongeveer de enige voordelen. Het verkeer tussen Amsterdam en Zandvoort wordt vier dagen een grote file. Je kunt er niet komen en als je er bent dan kom je er niet fatsoenlijk weer weg. Ik ben er een keer geweest met de A1gp en heb toen 2 uur werk gehad om bij Amsterdam te komen. Het circuit is hartstikke verouderd te weinig tribunes en staanplaatsen. @4 Assen heeft alles voor elkaar. Eigen afrit op de snelweg goede aan- en afvoerwegen modern circuit veel parkeerplaatsen vliegveld Eelde om de hoek en ervaring met grote evenementen meer dan 100.000 bezoekers. Ook veel nieuwe tribunes en vooral veel ruimte om het circuit heen.
@4
Omdat men alles schikt naar een bepaalde familie en daar betalen we ons blauw voor, want het blijft niet bij het circuit, ook de toevoer van liefhebbers naar circuit Zandvoort zal aangepast moeten worden en dit zal gebeuren uit algemene middelen.
Terwijl de organisatoren zoveel mogelijk belasting proberen te ontwijken, maar wel flink willen profiteren van de infrastructuur van NL en er niks voor willen betalen!
Tegen 20% rente wil ik ze wel wat lenen. Tja ik wil er wel wat aan overhouden. Bernard hoeft toch niet alles te hebben.
Als Zandvoord niet lukt dan naar Amsterdam, daar is alles mogelijk. Een straten race in de straten van Bernard ,daar heeft die toch vele eigendommen.
als kaag 19 miljoen vrij kan maken voor de pallies, kan 30 miljoen voor zandvoort ook wel...
Misschien moet onze huizen-prins zelf een paar pandjes verkopen om ook bij te dragen?
Zandvoort is er ongeschikt voor omdat ons land simpelweg te klein is. De toevoerwegen lopen direct vol bij een race. Is niet berekend op zo veel toestroom.
@1 Voor die vraag moet je bij R.Jetten zijn van D66: https://www.instagram.com/p/BihFHWQFgAd/?taken-by=jettenrob
Mooi CO2-autootje he..lol..
@13
Bij de Verstappendagen kwamen ruim 100.000 bezoekers over 2 dagen , en dat zonder enige aanpassing aan openbaar vervoer of wegen.
Ik stond niet eens een uur in de file.
Bij Gilles Villeneuve stonden mensen 5 uur in de file ...
- Extra treinen inzetten
- grasvelden in de regio als parkeerplaats , pendelbussen naar het circuit
- beperkt aantal parkeerkaarten voor zandvoort online verkopen , alleen toegang tot de 2 toegangswegen met zo'n kaart of een bewonerskaart
Een paar simpele voorbeelden die vrijwel niets kosten
Ik vind die discussie over gek .. in monaco en diverse andere circuits is het ook altijd chaos , zandvoort zit wat dat betreft logistiek zelfs beter in elkaar met z'n treinverbinding
@15
btw ; ik weet dat er bij F1 meer bezoekers komen , maar ook dat is te reguleren met kaartverkoop
Blij dat ik geen vakantiehuis in Zandvoort heb gekocht waar eens sprake van was.
Nu maar lekker naar Noord - Spanje waar je met 2- uur vliegen stukken sneller bent dan in een file naar Zandvoort.
En de race is een eind verderop in Barcelona.
Een lid van het koninklijk huis hoeft toch niet om geld te vragen?
Prins bernard kan dat zelf wel lappen als hij dat zo graag wilt.
@17 No newstoday
Het circuit van Barcelona ligt een heel eind buiten Barcelona.
En verkeerstechnisch is het een chaos om er te komen en weer weg te komen.
@15
Dat is heel wat anders dan een echte race.
- Het traject kan het op warme dagen in het weekend met extra treinen al niet aan en meer extra kan niet.
- De weilanden zijn van de boeren die er van hooien .Als die kapot gereden worden , kost dat kapitalen en moetvdat gecompenseerd worden.
- Hoe minder betalers hoe duurder het wordt wat weer een barriere wordt .
En wie vult dat gat op?
...die vrijwel niets kosten ???
Weet je wat extra treinen kosten ?
Weet je hoe hoog de compensatie van de boeren moet zijn?
Weet je hoeveel mensen er moeten komen om er wat aan te verdienen ?
Monaco heeft autobanen ,een nog veel betere en snellere treinverbinding en vliegvelden op korte afstand .
@20
Je hebt het over problemen die er bij IEDER groot evenement zijn ...
Ook inzet van treinen etc,etc,
Boeren verhuren hun land nu al bij grote dansfeesten en festivals ... dat werk gewoon.
Ben je wel eens bij F1 geweest in Monaco ?
"Weet je hoeveel mensen er moeten komen om er wat aan te verdienen ?"
Er is een haalbaarheidsonderzoek geweest die is goedgekeurd door onafhankelijke partijen.
Dat vakantiehuisje had je beter maar kunnen kopen , de prijzen geen exploderen als de F1 naar zandvoort komt
@4 , @8 , Omdat Assen vooral een motorcircuit is.
Om er ook F1 wil rijden, moeten er aanpassingen aan het circuit gedaan worden, die juist karakteristieke eigenschappen die het zo geweldig maken voor de Moto GP kapot maken.
Als je een F1 fan vraagt waar hij, qua baan, het liefst de F1 ziet in Nederland, zullen ze voor het grootste deel Zandvoort zeggen.
En als je de Moto-GP fans vraagt, zullen de meesten ook het liefst hebben dat ze met d epoten van circuit Assen afblijven.
Vergeet niet, dat de TT Assen een happening is binnen de Moto GP. Al jarenlang. Zonder hype rond een Nederlandse racer.
Waarom zou je daar consessies doen omdat F1 even een opleving heeft in Nederland vanwege Max Verstappen?
Ik denk dat de meeste Moto-GP fans dolgelukkig zijn als de F1 naar Zandvoort zou gaan i.p.v. Assen.
@15 , "Bij de Verstappendagen kwamen ruim 100.000 bezoekers over 2 dagen , en dat zonder enige aanpassing aan openbaar vervoer of wegen."
Kun je niet vergelijken.
Bij de Jumbo racedagen komen de mensen verdeeld over de hele dag.
Bij een race wil iedreeen er op dezelfde tijd zijn.
Aanvulling op @23 .
In de tijden van de A1 GP ben ik enkele keren geweest.
En toen stond inderdaad alles muurvast. Verkeer op de weg, perrons overvol waar geen schot in zat omdat er alleen maar overvolle treinen arriveerden.
Dus wat dat betreft dient er inderdaad veel te verbeteren. Voor zover dat niet misschien al is gedaan, want A1 GP, dat is natuurlijk inmiddels ook alweer heel wat jaartjes geleden.
@15 , "- Extra treinen inzetten"
Is het hele traject naar Zandvoort inmiddels dubbelspoor?
Dat was in de tijd van A1 GP namelijk niet het geval.
Ook toen werden extra treinen ingezet. Maar dat heeft geen nut, zodra treinen toch weer op elkaar moeten wachten omdat het traject enkelspoor is.
De grootste aanjager in deze is historie, traditie en een prins die knaken ruikt. Amerikanen (LM) geven echter niets om de traditie. Omdat ze nu ook naar Vietnam gaan. Het gaat om belangen van Multi-nationals en niets anders. Ik zou er niet raar van opkijken dat een mogelijke GP in nederland alleen maar gebruikt word om de druk op Miami op te voeren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.