Verwarring bij ING-klanten over creditcardaflossing
Bij zeker enkele duizenden ING-klanten is het afgelopen week misgegaan met de aflossing van de creditcardrekening. Bij een deel van de klanten is de aflossing helemaal niet verwerkt, bij een ander deel is de aflossing juist twee keer verwerkt.
Verschillende klanten vragen zich op sociale media af of er misschien iets mis is met de aflossingen op hun creditcard. Dat kan kloppen, bevestigt de bank desgevraagd. Er is sprake van een fout na een wijziging van het systeem, zo ontdekte de bank gisteren.
In een reactie laat de bank weten dat het is misgegaan bij klanten die op 24, 26 of 29 oktober een aflossing op hun creditcard hebben gedaan. Die betalingen zijn nog niet verwerkt. Aflossingen die op 25 oktober zijn gedaan, blijken juist dubbel verwerkt.
De bank kwam daar gisteren achter. ,,We zijn sinds die tijd als een malle bezig om de fout te herstellen’’, reageert een zegsvrouw van de bank. ,,We gaan ervan uit we dit probleem uiterlijk vrijdagavond hebben opgelost.’’
De bank benadrukt dat de problemen met de creditcardaflossingen geen invloed zullen hebben op de rente. Klanten die nu een te lage bestedingsruimte hebben, kunnen contact opnemen met de klantenservice. Voor specifiek die groep klanten zorgt ING voor een oplossing.
Hoeveel klanten precies gedupeerd zijn, wil de bank niet zeggen. Bij 2,5 procent van de ING-creditcardklanten is de aflossing niet verwerkt. De dubbele verwerking is bij 0,8 procent van de klanten met een creditcard de mist ingegaan.
De bank kwam een half jaar geleden ook in het nieuws met problemen met transacties: toen vanwege dubbele boekingen van pinbetalingen. Talloze klanten kwamen in problemen omdat de bank drie miljoen transacties voor een tweede keer afschreef.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Wanneer is te veel sporten gevaarlijk? Cardioloog legt uit wat een sporthart is en welke risico’s er zijn
-
Thermostaat op 18 en zachte winter: gasopslagen nog steeds voor ruim de helft gevuld
Nederlanders hebben afgelopen winter tot een vijfde minder gas verbruikt dan normaal. Dat blijkt uit een rondgang langs de drie energiereuzen Eneco, Essent en Vattenfall op de dag dat de lente begint. Veel mensen zetten de thermostaat ondanks sterk gedaalde prijzen toch op 18 of 19 graden, ook omdat afgelopen winter relatief zacht was. Door het lagere gebruik zijn de Nederlandse gasopslagen nog altijd voor ruim de helft gevuld. -
47
Dierenartskosten verschillen enorm per praktijk: 340 euro of 135 euro voor dezelfde behandeling
Dierenartskosten kunnen flink verschillen per praktijk, blijkt uit een steekproef onder dierenartspraktijken. Zo kost een sterilisatie van een poes gemiddeld 172 euro en minimaal 111 euro, maar kan je met een beetje pech een gepeperde rekening van meer dan 240 euro krijgen. -
Toezichthouder ACM: Klant met zonnepanelen kost energiebedrijf honderden euro’s
Energiebedrijven zijn aan een klant met zonnepanelen een paar 100 euro per jaar extra kwijt. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt. -
KLM misleidde consumenten met groene reclames
KLM heeft met diverse groene claims in reclames consumenten misleid, oordeelt de rechtbank in Amsterdam. De luchtvaartmaatschappij schetste in het verleden volgens de rechters ‘een te rooskleurig beeld’ van de gunstige effecten van bijvoorbeeld bosprojecten en het gebruik van duurzamere vliegtuigbrandstof.
-
Oproep
Doe ook mee aan de rubriek Geld & Geluk in ons magazine Mezza
-
-
-
DNB-baas: economie draait ‘best goed’, maar grote groep Nederlanders heeft nauwelijks voordeel
De economie draait ‘best goed’ vindt Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank. Maar we lopen wel tegen grenzen aan, waarschuwde hij donderdag bij de presentatie van het jaarverslag. Nederland moet kiezen: minder slechtbetaalde bedrijfstakken als slachthuizen en kassenteelt, minder slechtbetaalde arbeidsmigranten. En méér liefde voor sectoren met een hoge productiviteit. -
PREMIUMAan het werk
Wouter (52): ‘Ik zit met gouden handboeien vastgeketend aan mijn nietszeggende baan’
Anne-Marije Buckens (34) heeft ruim tien jaar een bedrijf waarmee ze 50-plussers aan werk helpt. Deze week schrijft ze over senior consultant Wouter (52), hij heeft twee exemplaren van Morele ambitie, het nieuwe boek van Rutger Bregman, onder zijn arm. ,,Ik heb er ook één voor jou meegenomen’’, begint Wouter. ,,Ik ga het vanaf nu helemaal anders doen.’’
-
67
‘Gesubsidieerde Chinese auto’s maken Europese auto-industrie kapot’
-
175
A-merken verkopen regelmatig gebakken lucht: ‘Zetten consumenten op het verkeerde been’
A-merken verkopen nogal eens gebakken lucht. Consumenten doen er goed aan kritisch naar de inhoud van verpakkingen te kijken. Dat blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Bij huismerken zit er vaak aanzienlijk meer in dezelfde, of zelfs een kleinere verpakking. -
-
PREMIUM
Cosmeticabedrijf Douglas ‘uit nood’ naar de beurs, baas: ‘Het is een heel gezond bedrijf’