Je kunt om zonnepanelen te plaatsen natuurlijk veel beter bossen kappen of goede landbouwgrond opofferen en ze daar te plaatsen.Wie legt die d...
@7 Rutte en de waarheid 🤣...
@3 Je vergat nog om de Japanse duizendknoop als een alles overwoekerende invasieve exotische plant te benoemen Betty. Geeft niet, ik help je wel...
Ik ben blij dat Erik van der Burg weldra niet meer regeert....
De republikeinen beschuldigden hem er zelfs van een antisemitische pro Hamas aanhanger te zijn terwijl hij de zoon is van Joodse Holocaust overl...
Die mogen nooit meer vrij komen. Vuile smeerlappen. Wat afgrijselijk als zoiets je gezin overkomt. Wat ik hen gun levert een ban op, maar dat ...
En we moeten allemaal doodsbang zijn dat de Russen ons binnen komen vallen... :D Maar toch al onze wapens aan dat maffia land sturen... Misschi...
Niet zo gek ook als je bedenkt dat je zuurstofopname naar beneden keldert. Nooit fijn voor je hersenen. Hoewel dat niet wordt genoemd in het art...
Lekker, de ene na de andere akelige soort uit het buitenland komt hier maar binnen. Ook de Killer Bee, een experiment want zwaar uit de hand is ...
Ik zie het met belangstelling gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik weet nog dat ze zgn zo graag wilden werken en er een bouwonderneming hen een baan ...
Ach, zeelieden weten het al eeuwen.
Vrouwen op een schip (van staat) is vragen om ongelukken.
Kapot gemakt kan je niet zomaar zeggen. Ieder mens die goed kijkt naar die rijdende karren ziet toch dat je er geen gewoonte van moet maken om daar op grote schaal kinderen in te vervoeren. Klotsen al rijdende over hobbels heen, kunnen zich niet voorbereiden die op te vangen, worden door elkaar gehusseld zitten op koude plastic bankjes etc etc Triest voor de fabrikant, misschien zet het hem aan een veiliger product te gaan maken.
Echt triest voor deze ondernemer. Heb met hem te doen.
De Staat maakt meer kapot dan je lief is.
* Verwijderd door de redactie *
vvd-ers voortaan ook maar met de stint laten rijden
Lees eerst dit eens:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4466981/ministerie-misbruikte-politieverklaring-stint-we-zijn-een-speelbal?amp
Er is een smerig spel gespeeld door de politiek lees en huiver.
https://www.nieuwskoerier.nl/news/369223-inspectie-en-regering-wilden-gebrek-aan-controle-op-stint-geheim-houden
Jajaja, allemaal de schuld van de minister, en het bedrijf dat zelf illegaal die dingen op de weg hield door onder andere de noodknop te verwijderen en het ding op te voeren zonder opnieuw te laten keuren, valt zeker niks te verwijten.
Als de overheid trouwens niks gedaan had, geen verbod had opgelegd, had iedereen hier nu ook gezeken dat het geld belangrijker was dan de levens van kinderen, enzovoorts. Dat weten jullie zelf ook wel dat dat zo is.
@2 misschien zet het hem aan een veiliger product te gaan maken.
Gezien het (wan)beleid en de manier van optreden door dat incompetente ministerie heeft de man gewoon geen enkele kans meer.
Het ziet er naar uit dat een het soort Exota affaire gaat worden.
Met dien verstande dat het ministerie die kogel op de stintfles heeft afgevuurd om haar gelijk te willen halen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exota-affaire
Je kan minnen wat je wil op @9 .
je hebt van dat soort dat als de feiten tegen hen zijn, ze zich op het standpunt stellen dat het dan jammer voor de feiten is.
Dus wie belazert er nou wie?
Handhaving nieuwe stijl: na een bloedbad verbieden.
@8 , @10 , Lees dit eens voor jullie verder schrijven!!!
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4466311/een-giftige-cocktail-vier-dode-kinderen-paniek-en-house-cards
@2 die stints zijn gemaakt voor het fietspad,smal,licht,en wendbaar
helaas is er van dat laatste geen gebruik van gemaakt toen
de rem weigerde
Bij autos, en busjes komen ook ongelukken voor,meer ,vaker en erger
Er is weer een smerig spelletne gespeeld.
Door de minister ze wilde ook niet reageren
Wat gaat er nog wel goed in die regering.
De ene na de andere fout gebeurd er.
En allemaal houden ze mekaars handen boven hoofd.
Is een zooitje heel die regering.
@12
Wat zeur je nou?
Het bevestigt toch alleen maar wat er al aangegeven is.
Het ministerie zit te klooien en niet zo weinig ook.
Het komt straks neer op een giga schadeloosstelling met alle bijkomende schade die wij als burger uiteindelijk mogen betalen.
Toch fijn dat zo'n incompetente muts zoveel schade kan veroorzaken.
@12 .
Is echt te schofterig voor woorden hoe de Staatsmaffia daarmee is omgegaan om hun straatje schoon te vegen.
@12 ,
Dat is een erg lange doch interessante link, dank daarvoor. Ik ga hem nu niet helemaal lezen, maar wat mij wel in het oog sprong:
"Uit ons onderzoek blijkt dat datzelfde ministerie in 2017 tegen een fabrikant van een andere 'bijzondere bromfiets' iets anders zegt. Namelijk, dat het 'moeilijk blijft een exacte grens te trekken over wat wel of niet is toegestaan'. Die valt niet te geven. Het hoofd van de afdeling Verkeersveiligheid en Wegvervoer schrijft: ''U moet hier uw eigen verantwoordelijkheid volgen. Zolang de oorspronkelijke constructie geen geweld wordt aangedaan is er geen probleem." Het ministerie wil verder ook geen overleg met deze fabrikant. Als de veiligheid verbetert, zijn aanpassingen geen probleem. Dit was exact de reden voor de stint om een zwaardere motor te nemen; die remt beter."
Dat laatste lijkt me sowieso al onzin. Hogere snelheid betekent langere remweg, dus ik vind het vergezocht dat de motor opvoeren, de veiligheid ten goede zou komen.
Feit blijft dus dat de fabrikant nadrukkelijk te horen kreeg dat ze zelf verantwoordelijkheid moesten nemen. Dat hebben ze niet gedaan, dat mag duidelijk zijn na de aanpassingen die gemaakt zijn.
Merk trouwens op dat ik ook niet zeg dat het ministerie of de overheid niks te verwijten valt. Maar ik vind het onzin dat er nu net gedaan wordt alsof de overheid als enige schuldig is aan nalatigheid en het bedrijf alleen maar het slachtoffer is terwijl zij ook gewoon zeer nalatig zijn geweest.
Want sowieso, ongeacht of er nu wel of geen meldplicht was, ze hebben toch zelf hopelijk ook personeel met technisch inzicht in dienst die na kunnen gaan of een constructie wel of niet werkt en dat aanpassingen zoals het opvoeren van een motor of het weghalen van een noodknop, negatief de veiligheid beïnvloedt. Ze wisten dat ze die verantwoordelijkheid hadden, en daar deden ze te weinig mee.
Er wordt snel de vergelijking getrokken met auto's. Autofabrikanten trekken hun producten terug als ze niet degelijk blijken. Doen ze dat niet of te laat, dan hebben ze ook een probleem. Waarom zou het voor deze ondernemer die willens en wetens een ondeugdelijk product blijft aanbieden, anders moeten zijn?
@17 Waarom zou het voor deze ondernemer die willens en wetens een ondeugdelijk product blijft aanbieden, anders moeten zijn?
Bewijs?
@18 ,
Dat staat toch duidelijk in dat artikel dat @12 postte?
Je hebt er nota bene al op gereageerd in @15 . Misschien had je het niet alleen op voorhand maar af moeten kraken en ook moeten kijken wat er in stond... en dan bedoel ik niet alleen een stukje wat je eigen positie bevestigde.
@17 voordat u commentaar geeft verdiep dan eerst in de techniek.
Een zwaardere elektrische motor remt zwaarder dan een lichtere. E.e.a. is mede afhankelijk van het voort te bewegen gewicht.
Ben geen fan van deze regering maar die Stint deugt natuurlijk niet.
Je moet als bestuurder altijd een mogelijkheid hebben een voertuig stil te zetten als het op hol slaat of als de rem weigert.
Ik heb met bijna alles gereden wat gemotoriseerd is. Maar zonder remmen is natuurlijk gekkenwerk. Of een kapotte rem en geen alternatief. Is gewoon idioot.
@21 U weet blijkbaar de uitkomsten al van alle nog lopende onderzoeken? Lul toch niet zo. De Stint is wettelijk goedgekeurd door de ILT. Een organisatie die zelf niet eens weet waar ze allemaal verantwoordelijk voor zijn. Het is niet de Stint die niet deugt, het is de wederom falende overheid met hun inspectiediensten.
@7 exact afgezien van de snelheid van de karretjes waar ik twijfel over heb zijn er cursussen rijden vermeld door de fabrikant die vaak niet nageleefd zijn.
Het ministerie had tevens gewoon een rijbewijs idee verplicht moeten stellen met dit aantal en snelheid met zon ding.
Falen daarin is duidelijk dus je laat de fabrikant gewoon knappen
@17 ,
"Dat laatste lijkt me sowieso al onzin. Hogere snelheid betekent langere remweg, dus ik vind het vergezocht dat de motor opvoeren, de veiligheid ten goede zou komen. "
Waaruit concludeert u dat een zwaardere motor de stint sneller maakte? De topsnelheid wordt/werd elektronisch geregeld/begrensd, net als bij vrachtwagens (die met of 4000pk of 1000pk beide maximaal 85-90kmh lopen). De stint zal meer koppel gehad hebben zodat hij makkelijker een heuvel kan nemen en meer remkracht gehad hebben.
@2 , Volgens jou redenatie zouden dan alle voertuigen kleiner als een luxe middenklasse auto (ook fietsen, brommers, kinderwagens en motorfietsen) in de schrootpers moeten belanden.
Want kleine auto's zijn ook niets anders dan puddingbekers op wielen, geven amper comfort en over veiligheid hebben we het maar liever niet als zoiets in aanraking komt met een betonmixer of betonnen pijler.
Wat gaat er gebeuren als straks over een paar maanden !! eindelijk dat rapport er is.
Met de mededeling dat met een kleine aanpassing de Stint weer veilig is en gebruikt mag worden.
Dan is er het bedrijf failliet.
Wie gaat dat dan doen ?
Lees het hele onderzoek door RTL nieuws. De broek zakt u er vanaf. Wat een smerige corrupte bende is de Overheid !!! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4466311/een-giftige-cocktail-vier-dode-kinderen-paniek-en-house-cards
Gezien er kinderen vervoerd worden met de stint vind ik het inderdaad heel belangrijk dat er een goed onderzoek komt. Alle informatie moet hier dan ook over gedeeld worden, maar ik heb begrepen dat Mw Van Nieuwenhuizen dat niet echt gedaan heeft en cruciale informatie heeft achter gehouden. Mw houd dan ook een gedegen onderzoek tegen, en zit dus duidelijk op de verkeerde stoel.
Het is toch ongelooflijk dat de media zo graag over dode kinderen wil rapporteren. Deze dingen zijn gewoon nooit veilig geweest en worden alleen gebruikt omdat het andere vervoer te duur is en de ouders hun kinderen niet naar de school etc. willen brengen.
Het idee om kinderen te vervoeren in een kunststofbak van 3 cm dik met gehaaste automobilisten die langs de stint razen heeft mij nooit bekoord.Als ik het zag hield ik m'n hart vast.Afgezien daarvan vond ik Minister Nieuwenhuizen vanaf het begin te licht voor het ambt van Minister.
** gebruiker verwijderd **
Nee, de prutsers die die ondeugdelijke veewagen de weg op hebben laten gaan hebben de stint kapot gemaakt. Ga aub niet de schuld leggen bij iemand die weinig trek heeft in weer zo'n op hol geslagen veewagen die wat kinderen over de kling jaagt!
@19 kijk goed uit met oversteken slome, jij weet niet half wat er rond rost hier en daar, met of zonder rijbewijs!!
@8
Ja.
Overheid fout
Stint fout
Stint terecht van de weg gehaald.
Niet omdat het idee of model verkeerd is, omdat er grote technische mankementen zijn gevonden.
@25 Volgens jou ......
Nee, je hebt rare ideetjes over jezelf..
@36 , Waar baseer je dat op?
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.