@28 Ook mensen die niet werken betalen belasting. ...
Loopt lekker op zo. Kan niet wachten op goede argumenten. ...
Ja min me maar bij gebrek aan goede argumenten. ...
Hopen dat het een ongeluk was, anders is het behoorlijk fucked up....
@26" toen zei men: die uitkering is toch gratis geld?"Die uitkering is zeer zeker geen gratis geld. Voor het betalen van die uitkering moete...
Vrijgelaten... Toen ben ik gestopt met lezen......
@20We hadden beter naar Gaddafi moeten luisteren en niet toe moeten staan dat de VS in Libië begon met rotzooien (Arabische Lente).Hij wi...
Echte topper weer.Kan natuurlijk niet zonder wat info over de auteur.Peter Imanuelsen (born September 27, 1994), better known as Peter Swe...
@25 Ja, dat heb ik ook wel eens uitgelegd, en toen zei men: die uitkering is toch gratis geld? Zucht ... ...
Goh, zal eens tijd worden.
Maar beter hadden ze kunnen beginnen met het heffen van belasting over kerosine, dat gaan de maatschappijen namelijk voelen. Dat zal natuurlijk niet gunstig zijn voor de ticketprijzen, maar gooi dan ook nog BTW op de vliegtickets, en vliegen is helemaal duur, zoals het hoort.
maar wie profiteert?
Onze buurlanden omdat er net als daarvoor met die tax de reizigers via Duitsland en België zullen gaan reizen en je kunt daar zelfs goedkoper parkeren.
@1 waarom?
Vliegen is snel, comfortabel en betrouwbaar
@3 Omdat vliegtuigen een zeer grote vervuiler zijn, en het veel te goedkoop is in vergelijking met bijvoorbeeld de trein.
De reden dat vliegen zo goedkoop is, is omdat er geen accijns worden betaald over de brandstof, en er geen BTW op vliegtickets zit. Jouw (mijn, dat van een ander) gemak/luiheid, daar heb ik geen enkele boodschap aan.
@4 de trein is veel te duur bedoelt u.
@4 Juist! +++++
@5 Nee, want over treintickets betalen we BTW. We betalen BTW voor het onderhouden van het spoorwegennetwerk. Vliegtickets zijn BTW-vrij, en geen accijns over kerosine. Dus, vliegen is te goedkoop.
Beetje jammer dat ik nu in herhaling moet treden.
@5 dat de trein duur is klopt ook!
@7 ach ja, de BTW aangifte moet de deur nog uit
Vlieg sowieso al bijna altijd vanaf het buitenland.
@1 ,
Het is een beetje moeilijk om met de trein naar bijvoorbeeld Peru te reizen.
Maar ik proef in je betoog iets van frustratie, gun andere mensen ook eens wat, jij lekker met de trein, ik lekker in een Airbus 380.
Ga de ticket prijzen maar verhogen hoor, Bender gaat wel vliegen vanuit andere landen, binnenkort even weer een leuke verre vlieg bestemming, zin in!!
@11 Daar gaat het dan ook niet over, maar over de kleine afstanden. Ik proef in je reactie aardig wat domheid.
Nederland wacht de Europese vliegtaks niet af, nee natuurlijk niet Nederland gaat weer The best of the Class spelen.
Kan mij niks schelen en zie er alleen maar voordelen in
Zijn we misschien dan eindelijk verlost van de dronken Tokkies en huilende kinderen aan boord
Die hebben er dan geen geld meer voor
@14 Wacht even , ik ga straks een tijd in dublin werken , geef ieren drank en hoppa
Het kabinet wacht een Europese vliegtaks niet af
Leve de Brexit
Nemen we de trein naar Londen en vliegen van daar dan de wereld over
Het probleem is dat de consument belast wordt en niet de industrie..
Overigens zou de industrie vergelijkbare prijzen voor brandstof moeten gaan betalen als consumenten.
IKbelasting verhoging / BTW verhoging / hogere zorgkosten / hogere accijnzen / hoger eigen risico / hogere huren / duurdere treinkaartjes etc.etc.etc.
Waar blijft dat geld ?
Nederland moet eens een keer stoppen met het braafste jongetje van de klas te zijn. Je wordt hier toch doodziek van. We betalen ons scheel aan belasting. Doordat overal zoveel belasting op zit komen veel mensen terwijl ze werken niet rond en wordt de klandizie voor de voedselbanken steeds groter. Energie zeker 50% belasting brandstof minstens 70%. BTW bijna de hoogste van Europa. Het gaat economisch goed zegt men maar er blijft te weinig netto over en door de belasting zijn de producten te duur zodat je besteedbaar inkomen nog steeds weinig is.
Transport kost geld, linksom of rechtsom.
Maar omdat luchtvaart lage tijd gezien is als essentieel voor economieën zijn er absurde hoeveelheden geld in gepompt, in 1995 in NL nog meer dan 30 miljard en geen kamerlid dat zich afvroeg hoe dat geld terugverdiend zou worden.
Inmiddels weten we dat luchtvaart helemaal niet meer zo belangrijk is als dat het is geweest.
https://www.nrc.nl/nieuws/1995/02/27/groter-schiphol-schaadt-welvaart-en-milieu-7258198-a16097
&
https://www.nrc.nl/nieuws/2001/12/07/banenmotor-schiphol-valt-stil-7568217-a450435
De milieuschade echter blijkt veel groter te zijn dan dat altijd werd gedacht, niet in de laatste plaats omdat andere industrieën wél veel duurzamer zijn geworden en luchtvaart niet, eenvoudigweg omdat je een 747 niet afschrijft in 10 jaar.
En dan duurt het dus jááááren voordat de politiek dergelijke ontwikkelingen ook begrijpt en dan duurt het nog eens jáááááren voordat er ook daadwerkelijk actie ondernomen wordt.
Deze vliegtaks wordt een druppel op een gloeiende plaat want het gaat over vrijwel niets vergeleken met de subsidies op kerosine en tickets. Denk hierbij ook aan vrachtvervoer. De weerstand bij het publiek is groot (zie dit draadje alleen al) want luchtvaart is nog steeds 'romantisch'.
Een level playing field zou prettig zijn, eerlijke concurrentie - daar waar dit kabinet botergeyl wordt van 'marktwerking' - zou direct tot stand gebracht moeten worden. Luchtvaart is gewoon openbaar vervoer met een ontiegelijk groot commercieel belang. Die twee werelden moeten gescheiden worden zodat er daadwerkelijke concurrentie ontstaat. Nu zijn luchthavens en luchtvaartmaatschappijen gewoon overheidsbedrijven.
Het is te gek voor woorden dat brandstof voor vliegtuigen belastingvrij is. Ook BTW op vliegtickets zou niet meer dan normaal zijn.
Over 'wereldwijd' gaan wij niet, maar de EU zou dit zsm moeten invoeren.
Tot die tijd dan maar een Nederlandse vliegtaks, die paar euro is echter een lachertje.
@12 ,
Dat is niet wat je zelf typt, je rept met geen woord over kleine afstanden Bluth.
Dus als je het over domheid en onduidelijk hebt, ben je de onbetwiste nummer 1!!
De prijzen die we voor een ticket betalen zijn natuurlijk absurd laag.
Voor een habbekrats vliegen we naar weet ik veel, terwijl we met de trein de hoofdprijs betalen.
Elk weldenkend mens snapt dat dit eigenlijk niet kan.
@22 Dat klopt. Zo heb ik ook niet getypt dat het over de lange afstanden ging, jij bent degene die daarvan uitging. Als je enige kennis hebt wat betreft deze problematiek, dan weet je dat de grote vervuilers de korte vluchten zijn, en dat je naar sommige landen nou eenmaal met het vliegtuig moet daar er geen andere mogelijkheden zijn.
De domheid in deze zit hem bij jou, mondje opentrekken over iets waar je de ballen verstand van hebt, en dan gaan zeggen dat andere dom overkomen omdat jij er niks van hebt begrepen. Typisch weer van je.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.