@102 5% van de bevolking is moslim en dat is al jaren zo. En Wilders schreeuwt moord en brand....
@1Filmpje is al niet meer te zien................................net te laat....
@5 "maar niemand biedt hulp." Is ook moeilijk als je alles staat je filmwn met je telefoon en/of selfies te nemen, ...
Weer niet te lezen. 😡...
@24 Van Allen poste geen forum berichten, maar die communicatie ging vnl via brieven :)Hier nog een bevesting van bovenstaande quote:"Th...
@39Russische propaganda?Doet Tom Middendorp daar ook al aan tegenwoordig ?? 😂😂😂30:20 min."Kijk, de afgelopen jaren zijn ...
Er word een vies politiek spelletje gespeeld, elke keer worden er miljoenen/miljarden uitgeven terwijl de partijen aan het formeren zijn.Er ...
Raar, het lijkt er op dat er de laatste paar dagen doelbewust gezocht wordt naar meisje en vrouwen, om die overhoop te steken.I...
Iedereen roept Oh, my God, maar niemand biedt hulp....
@38Rusland haar agenda was decennialang oproepen tot het behouden van neutraal gebied tussen 2 kerngrootmachten, vind je dat een verkeerd st...
Dat zijn best veel incidenten voor een voertuig met zoveel kinderen er in.
Vooral dat de bestuurders er af zijn gevallen vanwege te hard door de bocht rijden, of over n verkeersdrempel rijden
** gebruiker verwijderd **
@1
Dan moet je eerst weten hoeveel bewegingen/ritten er per dag mee gedaan worden.
En hoeveel van die dingen rijden er in Nederland!
En hoeveel van die ongelukken zijn de schuld van de bestuurder en heeft niets te maken met het mechanisme van de stints!
@2 , zo vreemd is toch niet? Er is geen organisatie die alle ongevallen van dit soort voertuigen registreert en daarop acteert. De fabrikant dat dat natuurlijk wel, maar die heeft er belang bij om het niet aan de grote klok te hangen.
@3
Misschien is dat per dagverblijf verschillend, dat zou ik zo niet weten.
Als ze kinderen hebben die allemaal op verschillende scholen zitten, zullen ze vaker en langer onderweg zijn.
@4
Dat zijn de juiste vragen...
@7
Ja, en daarvoor zou je ook moeten weten wat de oorzaak was van die 8 andere geregistreerde ongevallen, die door de politie is afgehandeld.
Lag de oorzaak van jet ongeval bij de bestuurder van de Stint, of juist niet.
En dat staat niet in het bericht.
@8
In dat geval is het goed dat wij er zijn...wij stellen wel de juiste vragen. Eigenlijk verdienen we een column in die krant.
Er reden er maar 3500 van rond.
@9
Als er winst te behalen is op het gebied van veiligheid bij de bestuurders van de Stint, moeten ze maar een Stintrijbewijs in voeren, net zoals ze bij brommers en scooters ook doen.
** gebruiker verwijderd **
@12 , de fabrikant is gewoon verplicht om grondige veiligheidsanalyses te doen en de RDW om dat werk de controleren voordat ze een toelating doen. Het zou waanzin zijn als je zomaar zonder veiligheidsrisicoanalyses zomaar 10kinderen over de openbare weg mag gaan vervoeren.
** gebruiker verwijderd **
@14 , wordt nog heel interessant met de zelfrijdende autos. Hoe ga je garanderen dat die nagenoeg altijd de veilige keuze maken bij het rijden. Hoe ga je acteren op faal condities als de radar ineens verstoord wordt en sneeuw op de camera komt. Het is nagenoeg onmogelijk om die miljoenen combinaties aan fouten allemaal af te dekken.
@5
"De fabrikant ....."
Die heeft deze stint destijds na het ontwerpen -> waarna uiteraard keuring en #goedgekeurd (!!) om in de markt te kunnen zetten en te gaan rijden op de openbare weg !! Dat er nu zo'n dramatisch ongeluk is voorgevallen ....... pas nu nwe deskundigen zich opnieuw buigen over de veiligheid van de stint ?! Geeft m.i. aan dat destijds deskundigen, oftewel de keurende instantie(s) welke de stint toen wèl goedgekeurd hebben voor gebruik op de openbare weg, (achteraf !) zij dus hartstikke in gebreke zijn gebleven !! en niet de fabrikant die destijds de stint door deze goedkeuring in de markt heeft kunnen zetten.
** gebruiker verwijderd **
@12
Ten eerste is het natuurlijk achterlijk dat in een land zoals Nederland er geen organisatie is die de veiligheid voor kindervervoer controleert
Volgens mij gaat daar de RDW erover.
@16 , de fabrikant is altijd degene waarop de plicht heerst dat het product veilig is. Een keurende instantie regelt alleen de toelating en ja die heeft hier duidelijk ook steken laten vallen, maar daarmee is de fabrikant niet vrijgepleit. Die is aansprakelijk te stellen voor het ongeval (wordt in dit geval duur) als blijkt dat technisch het ontwerp niet veilig is. Als hij het wist dan is hij helemaal de sjaak,
@19
Dat zal wel, maar belangrijker (imho) is dat de (goed)keurende partij(en !!) destijds heftig in gebreke zijn gebleven ! Je biedt als fabrikant van een produkt dit produkt toch niet voor niets aan voor goedgekeurd te krijgen ! En dat het dus voldoet aan bepaalde regels en normen ! 'Als zij beter ........' maar dat heeft men destijds dus (ook) verzuimd cq nagelaten en is ook in dit geval weer een aap in zn k*nt kijken ! Wie er straks, na ws nog allerlei onderzoeken, de gerechtelijke schuld in zn schoenen geschoven zal krijgen ? Zal de media ons vast ook van op de hoogte houden.
Ik vind het altijd doodeng als ik zo'n ding voorbij zie komen met 'n stuk of zes tot acht kinderen, terwijl de bestuurder rechtop achter de bak staat. Staand raakt een bestuurder véél sneller uit balans, dan wanneer hij/zij een stevige zitplaats heeft.
Als zo'n bestuurder dan valt, is er geen enkele kans om te voorkomen dat de bak tussen het langsrijdende verkeer terecht komt.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.