@16 Hij doet overduidelijk niet wat jij wil. Maar wát wil jij dan?...
"Ook staat Nederland op het punt een defensieverdrag met Israël te sluiten, als basis voor verdere verdieping van de militaire samenwerking. He...
Ik zie geen tattoos bij die dochter....
@5Over welke ziektes heb je het?Mazelen en kinkhoest komen niet van de vluchtelingen maar door de antivaxxers....
Sjeesus. . . . wat een afschuwelijke tatoeages. . . ...
@5Wat voor oplossing had jij bedacht?@7De kraan is dicht en het lekt nog steeds. Dus moet je eerst het lek zien te vinden....
@15 Daar is hij nou dus Staatssecretaris Asielzaken voor geworden, en geen booking manager voor een hotel. Ik mag toch aannemen dat ook hij...
Wel jammer van die lelijke hals. Die gaat over een paar decennia lubberen. Dan weet je niet wat je ziet. 😣...
@14 Hoe zou hij dat dan moeten doen?...
Nou.Bloedmooi.Smaken verschillen, hoor....
",Ik kan me voorstellen dat B7 in ons land weleens zal worden verward met benzine, terwijl het toch echt om diesel gaat. Maar B7 verwijst in dit geval naar het percentage biodiesel. Dat geldt ook ook voor E5 en E10 bij de benzines'', stelt Huyskens."
Ik geloof ook dat er met B7 een fout gaat komen (goed dat ze beginnen met de naam en de code)
Was het niet beter geweest om Diesel aan te duiden met een D en niet een B.
ze kunnen de oude benaming er toch naast houden ,wat een onzin weer dit.
@2 ja dat zou veel beter zijn en een B is in meer landen dan Nederland verwarrend (denk ook maar aan Bleifrei)
Diesel
België Diesel
Duitsland Diesel
Frankrijk Gazole / Diesel
Italië Gasolio / Diesel / Carburate Diesel
Luxemburg Diesel
Oostenrijk Diesel
Portugal Diesel / Gasoleo
Spanje Gasoleo / Diesel / Aceite Diesel
Tsjechië Dizel / Diesel / Eurodiesel
V. Koninkrijk Diesel
Zwitserland Diesel
Euro95
België Eurosuper 95
Duitsland Super 95 / Bleifrei
Frankrijk Sans plomp 95
Italië Benzina senza piombo / Benzina verde
Luxemburg Essence sans plomp 95
Oostenrijk Super / Bleifrei
Portugal Gasolina sem chumbo 95
Spanje Gasolina sin plomo 95
Tsjechië Natural 95
V. Koninkrijk Premium unleaded
Zwitserland Verde super
LPG
België LPG
Duitsland LPG / Autogas
Frankrijk GPL
Italië GPL
Luxemburg GPL
Oostenrijk LPG
Portugal LPG
Spanje GLP / AutoGás / Gas licuado de petroleo
Tsjechië LPG
V. Koninkrijk LPG
Zwitserland LPG / GPL
Dat gaat zeker problemen opleveren met al die gehaaste automobilisten. De ANWB en garages zullen er blij mee zijn.
@5
Onzin. Het vulstuk van de dieselslang is groter, dan die van benzine en past nooit in een benzine vulopening.
Omgekeerd, kan het wel, maar een diesel motor draait wel door, met een paar liter benzine in de diesel.
@6 dat is alleen bij auto's voor Euro 95.
Heb je een oude auto die op Euro 98 rijd of super zoals het vroeger hete dan past de diesel vulmond er gewoon in.
Heb je een motor dan past die diesel vul mond er ook in.
(mogelijk dat er ook kleine automerken zijn die geen klepje hebben bij hun benzine ingang)
Eindelijk E10.
Het werd tijd. Nederland loopt weer eens achter.
@8 alleen loopt mijn auto er 10% minder zuinig op.
Dus de enige die er beter van wordt in Shell
@9 Ik denk dat Shell wel iets meer klanten heeft.
Nee, ik weiger.
@11 U rijdt geen auto. Mooi.
@8 E10 is rommel
@13 Dan neem jij wat anders...
@14 idd
Er zijn gelukkig nog een paar benzines die ethanol vrij zijn.
Shell V-Power
BP Ultimate
Firezone 102
@16 Zo'n 10% duurder. Daar wordt oa Shell wel beter van.
@17 Verbrand ook beter en is beter voor je motor. Scheelt weer in onderhoud.
@18 Zal wel. Mijn auto vraagt niet zoveel onderhoud, daar valt niet op te besparen.
@6 Niet zo dom praten, een moderne diesel kan helemaal niet tegen benzine in de diesel..
@7
Tja. De auto's die wij hebben gehad kwamen uit de showroom en niet uit het museum. Maar als u zelfs de reuk tussen benzine en diesel kunt ruiken, is het voor u beter om helemaal geen auto te besturen.
@20
Wel eens in een diesel gereden? Ach, wat zal. Een gummibal kan helemaal niet tegen benzine of diesel. Laat staan dat het ergens verstand van kan hebben.
@4 Maar een hoop Europarlementariërs hebben hier weer goed aan verdiend.
Potverdorie, dus nu moeten we een hele letter en een hele cijfer onthouden als we willen tanken.
Nou, dat gaat moeilijk worden voor een groot deel van nederland.
Dit is toch wel even een problem die E10 ethanol in de benzine. Denk je dat een VW een goede degelijk auto is en dan blijkt dat er geen E10 ethanol in kan, en nu?
http://e10check.wpengine.com/auto/volkswagen/
@25 Allemaal modellen tot 2005...
Als Euro95 goed ging, kun je verder op E5.
@26 de VW tot 2006, dat is toch niet een oude auto waar in dit artikel over gesproken wordt? Maar als ik dus een VW heb uit 2006 die niet geschikt is voor ethanol dan kan ik dus E5 tanken stelt u, zit daar dan geen ethanol in?
@27 uit het artikel
Eerder was er discussie dat oude auto's (bouwjaar 2000 en ouder) geen E10-benzine kunnen tanken, omdat het percentage biobrandstof (ethanol) te hoog is. Oudere auto's kunnen hierdoor schade oplopen.Wie zeker wil weten of zijn auto geschikt is voor het tanken van E10, kan dit controleren op E10check.nl. Alternatief is loodvrij 98, maar dat is niet overal meer verkrijgbaar.
Dus nee oude auto is volgens het artikel
@27 Idd, enkele modellen tot 2006...
Euro 95 bevat al jaren 5% ethanol, dus als dat goed ging, kun je dus op E5 verdergaan (Euro95 gaat naar 10%, mag dan geen Euro95 meer heten, maar E10)
Super 98 blijft/wordt E5.
Vanaf 12 oktober. Komen ze op tijd mee. In de tekst hierboven zelf gaat het al fout .... "diesel wordt B7, Euro98 krijgt de code E5 en Euro95 heet voortaan E10."
Maar in de tekst van ad staat "diesel wordt B7, Euro95 krijgt code E5, Euro98 blijft super of superplus. Vanaf 2019 wordt E5 geleidelijk veranderd naar E10."
Als het in de tekst al fout gaat, wil ik niet weten hoeveel er verkeerd gaan tanken. En dan hopen dat E10 daadwerkelijk geen kwaad kan. (Rij in een auto van 2002, pfff)
Groetjes, Sweet
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.