Maar beter als christen ergens op stemmen anders moet je straks met de trein mee, we weten hoe 😐het OV en de NS makkelijk iedereen brengen w...
@17 Het is wel goed met je hoor Afrikaan,. Tell some who gives a fuck. Ajuu! ...
"Spekman" is dat al in het Berbers vertaald ... 😎...
Voor iedereen, ook de bekeerlingen hier ... ( 🙃), ik meld me af, ga tv kijken, in zwart/wit en hoop jullie allemaal weer morgen tegen te kome...
Alsof mensen met een trui zo betrouwbaar zijn?...
@50 Oh ja, Baudet ook. Sorry. Ik moet dat filmpje nog ff bekijken....
Plottertje doet melodramatisch zelfmoord Ik lig er geen minuut wakker van...
@16 In feite is het technisch gezien ook een Afrikaanse uitvinding omdat daar het geslacht Homo ontstaan is. Maar ik reageer op je omdat er twee...
@56 Helpen, dat weet je....
@54Lijkt me logisch dat een raket die een uur in de lucht is makkelijker te detecteren en onderscheppen is dan eentje die op 5 minuten afsta...
Schandalig dat het duw containerschip is doorgevaren wat gebeurde had niet nodig geweest als hij de boegstraal ( kopschroef ) van bak en schip had aangezet,hij moet enkel een of 2 knopjes in te drukken.Bij sommige schippers of kapiteins kent arrogantie geen grensen.
Vermoed dat voor dat 'pletten' er enig conflict geweest is.
wat een stuurmans kunsten, vaart doodleuk verder.
Grote kans dat de schipper niets heeft gezien alleen dat zijn koers niet correct was en die heeft hij gecorrigeerd. Daar was hij druk mee bezig. Zag laatst een schipper die belaagd werd door jetskiërs. Was bij de rijdende rechter. De schipper kon totaal niets doen. Als zon boot moer remmen duurt het een paar kilometer voor hij stil ligt. vaak varen ze op 3 meter voor zon schip langs en de kans op ongelukken is vrij groot.
@1 de duwbak heeft wel een boegschroef maar het enorme gevaarte er voor van een paar honderd meter zorgt er voor dat hij zeer langzaam draait. De boegschroeven zitten achter de geduwde combinatie als ze er al zitten.
@2 ik denk het ook en dat dit de reactie van de schipper is die zeer begrijpelijk is met zulke stunt piloten
Zowel het duwschip en duwbak die er voor zit hebben een kopschroef of boegstraal maar deze schepen zijn met containers erg aan tijd gebonden.
Maar is nog geen verontschuldeging om niet te stoppen,daar ze ook spiegels of camera's hebben aan bijde zijden van het schip,om zowel naar voren en achter aan stuurboord en bakboord te kijken.
Tegen wordig hebben ze geen honderden meters om te stoppen,en als er boegschroef on boegstraal op zit moeten ze over het amsterdan - rijnkalaal met een sleepboot als voorspan varen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.