@75 Dat is dan het werk van de AIVD. Maar volgens mij zijn die inmiddels overbelast door de soevereinen. 😉...
Dat zou kabouter obesitas wel willen, maar niemand wil gelukkig met deze kabouter om tafel....
@74 wildersfanBinnen links zijn 'wokes' de jongste vermomming van de totalitaristen. De lui die iedereen willen opsluiten in 'strijdende col...
@28 Ja, ik vond de opmerking van @22 'Dat komt natuurlijk van links.", net als u, best storend Dus ik dacht, ik haak even in met een andere in...
Snap niet dat zo'n oplichter nog een podium krijgt. En dan nog wel bij de publieke omroepen....
risico van het vak... gaan we NLse resources aanwenden om een geval in Georgie.. ga dan naar Georgie...
Blijf de terminologie over economische schade door klimaatverandering wat merkwaardig vinden. Klimaatverandering is al miljoenen jaren een feit....
@25 nog meer speculatie op deze manier... goed voor de polarisatie ;)...
Wat een humor deze ochtend....
@23 in 2023 wellicht, het is een redelijk actueel onderwerp:https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/f92cada3-2228-4d73-9955-8a745fc2d942/...
90% van de mensen met rijbewijs voor auto's kunnen óók leren een vrachtwagen te rijden
Maar waar ik me nog wel kan voorstellen dat er minder mensen geschikt zijn als vrachtwagenchauffeur (geen rijbewijs hebben en analfabeet zijn etc.) zijn er volgens het artikel ook veel banen in de (glas)tuinbouw en de horeca te vergeven.
Misschien realiseert deze VVD mevrouw zich niet dat de VVD door duizenden Poolse chauffeurs naar Nederland te hebben gelokt ,zij er mede verantwoordelijk voor zijn dat de markt helemaal naar de kloten is geholpen
@1 Beetje domme opmerking. Vrachtwagen rijden is meer dan alleen autorijden. Het werk buiten de vrachtwagen is vaak fysiek heel zwaar. Ik zou het niet kunnen en ik kan prima autorijden.
@1 : Kletskoek!
@4
Hoeft niet... Het laden en lossen gebeurt doorgaans niet door de chauffeurs zelf.
@2
Als je analfabeet bent kan ik mij niet voorstellen dat je een rijbewijs kunt halen. het lijkt me toch wel van buitengewoon groot belang dat een chauffeur de borden kan lezen. Er staat meer op dan alleen de snelheid, of een pijl. Hoewel als je sommigen ziet rijden, vraag je je wel af of ze het cadeau hebben gekregen, wat natuurlijk ook nog eens zelfs vaak het geval is
@6
Daarbij hebben ze tegenwoordig bijna allemaal een lift en een kleine (hand)heftruck.
Ik vind het bespottelijk dat we honderdduizenden in de WW hebben, en in de bijstand hebben, en dat die gewoon niet aan het werk gaan. Echt belachelijk en misbruik van het sociale stelsel! Zij die kunnen werken, moeten werken. En de taal-weigeraars zwaar korten, de luiwammesen 'stimuleren' om hun aandeel te leveren, kom nou zeg!
@3
Dat ben ik dan nog wel met je eens, en niet alleen in het wegverkeer maar ook in de bouw en de havens ed. Simpel op te lossen door dezelfde diploma's/certificaten te eisen.
Tja, uitkeringstrekkers blijven uitkeringstrekkers he.
Liever lui dan moe, kennelijk.
@10 : Heb jij wel eens een vrachtwagen bestuurd over een langere rit?
Dus trucker is niet zo'n populair beroep,dat is de conclusie.
@12 Bijstand trekken wel lijkt het ! Misschien is flink korten wel de oplossing voor mensen die geen zin in werk hebben !
@12
Ja gek he?
Tot voor kort was je enige baangarantie een ongelijke concurrentiestrijd met duizenden Poolse truckers,dus vind ik het niet zo gek dat vrijwel niemand zich de afgelopen tijd tot trucker heeft laten scholen
Ja nu de economie weer aantrekt en de VVD de Nederlandse trucker weer goed kan gebruiken hebben die opportunisten weer het hoogste woord...
@11 Nee, hoezo?
Het rijbewijs zou je best met de werkgever kunnen overleggen, die staan overal voor open. Dus ik zie geen probleem tenzij het onwil is natuurlijk.
@3 En nog is er enorm veel vraag naar personeel.
@15 : Dan weet je dus ook niet hoe het is truckchauffeur te zijn!
Maar wel een reactie als @10 schrijft!
Ik weet dat wèl : Heb ook een groot rijbewijs gehad tot 5 jaar geleden en ervaring met het rijden ermee!
Het is echt geen fluitje van een cent!
Nou kun je je afvragen hoe lang truckers überhaupt nog werk hebben.
Maar in het hier en nu is deze weigering belachelijk. Hebben ze zelf betere voorstellen bedacht of was het alleen maar 'nee, kan niet'?
@18 Maar ik snap je woedeaanval eerlijk gezegd niet zo?
Ik kan @10 best wat nuanceren door te stellen dat van de 26.488 bijstandsgerechtigden in Den Haag er vast een aantal zullen zijn die op de arbeidsmarkt kansloos zijn, door lichamelijke en/of mentale problematiek, leeftijd, verslaving - of whatever. Dat is allemaal prima.
Daar staat tegenover dat er ook een aantal zullen zijn die prima in staat zijn om te werken, bijvoorbeeld als vrachtwagenchauffeur. Maar zoals valt te lezen, gaat het ook om o.a. personeel in horeca en tuinbouw.
Als er dan 15 aanmeldingen zijn (= 0,06% van het totaal aan bijstandsgerechtigden) - in ogenschouw nemend dat een aanzienlijk deel niet eens van het initiatief af zal weten én dat de ambtenaren bij de gemeente grote steken zullen laten vallen - vind ik dat bedroevend.
Het bewijst, voor mij thans, dat de bijstand een flop is. Het motiveert mensen kennelijk niet om weer aan het werk te gaan; ze hebben het te goed.
Nu zal jij daar een hele andere kijk op hebben, prima toch.
@20 : "Het bewijst, voor mij thans, dat de bijstand een flop is"
1. Weet je ook welke uitkeringen allemaal onder de bijstand vallen?
2. Weet jij een betere oplossing voor de uitkeringsgerechtigden die niet meet kunnen werken alhoewel ze dat dolgraag zouden willen?
@6 Soms wel soms niet
@20 : " de ambtenaren bij de gemeente grote steken zullen laten vallen ".
Maar blijven roepen dat mensen niet willen werken?
@22
Ja, dat zeg ik... :p
Ik heb bij mijn vorige gemeente tig keer gemerkt dat gemeenteambtenaren niet eens weten of hun cliënt laaggeletterd is bijvoorbeeld en er ook geen aandacht aan wordt besteed.
10% van de Nederlanders is laaggeletterd!
trucker hele dure opleiding.
maar bulgaren waren goedkoper en beter toch ??? (Jan de Rijk)
hele constructie werden verzonnen vestiging in polen enz.
onze chauffeurs werden gepest met digi schijf en p95
de opleiding alleen was natuurlijk niet duur zat.
duh dat onze chauffeurs nu zeggen zoek het uit zoek maar goedkoop.
goedkoop is en blijkt achteraf duurkoop...
@1 Vrachtwagenchauffeur is niet alleen aan een stuur draaien.
Het is vaak fysiek zwaar.
En waarschijnlijk het meest problematische punt: Certificaten.
Het gros v/d bijstandsklanten leest en schrijft slecht tot helemaal geen Nederlands. Die halen dus nooit de benodige cerificaten.
@24 Nee jij zegt dus doorgaans niet
dat wil zeggen meestal niet
Het hangt helemaal af van de lading die je rondrijdt
dus soms wel soms niet
@25 En jij behoort tot die 10%? Zo te lezen wel.
@21 Ik baal er een beetje van dat je zo op zoek lijkt naar het negatieve in wat ik zeg, nadat ik toch m'n best heb gedaan om een uitgebreid, genuanceerd bericht te typen. Maar goed.
Uhm, je eerste vraag snap ik niet. Bijstand is bijstand.
Je tweede vraag ook niet, trouwens. Een betere oplossing dan wat?
@11 Wat noem jij een lange rit? Buitenland oké, maar ook daar is nu een verplichting om ,om de zoveel uurt te gaan rusten, de chauffeurs die bij ons komen afleveren hoor ik nooit klagen. En wat meehelpen betreft, een enkeling steekt wel eens de handen uit zijn mouwen.
@26 Hetzelfde met de postbodes en wijkverpleging
Eerst alle rechten afpakken en dan klagen dat mensen wat anders gaan
Ja duh
@21 Ik ben benieuwd welke uitkeringen onder de bijstand vallen ?
alleen de bijstand zelf volgens mij
Dus kom maar op
@25 Niet weten of niet *mogen* weten ivm stigmatisering?
@23 Is dat met deze cijfers zo vreemd? De gemeente kan steken laten vallen, maar je blijft gewoon zelf verantwoordelijk.
Maar goed, ik nuanceert wat en jij vliegt erop als door een wesp gestoken. Wat is jouw probleem, ga eens een normaal gesprek aan. Ik doe mijn best toch.
@32 horeca met de hhacp wet
werk onwerkbaar maken.
eerst veroorzaken en dan als gewoonlijk bij de gevolgen ????
onze ministers hun werk word over betaald en steeds makkelijker....
@35 : Jij schrijft jouw mening en ik de mijne!
Het verschil tussen jouw en mijn leeftijd en ervaringen scheelt ca. 50 jaar.
Ik heb nogal wat meer ervaring dus op diverse terreinen maar in mijn geval met Sociale Zekerheid en Gehandicapten beleid.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.