Binnenland
  • 3
Ook krijgen opvanglocaties een checklist waarmee ze het apparaat zelf kunnen controleren. ...

23 dagen geleden door NOS

REAGEER MET EEN EMOJI
LEES MEER OVER

- Ruik ik daar het faillissement van die firma?

- Als het aan de elektromagnetische straling van het spoor ligt, is het gebruik van elektrische auto's en elektronische fietsen bij spoorovergangen dan wel veilig?

1 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
4
Meld

Welke elektromagnetische straling?
Die van die twee elektromotoren die de slagbomen aandrijven?
Of die van de bel?

Dan mag je met de elektrische auto ook wel oppassen dat je niet vast komt te staan

2 Hein2    
23 dagen geleden door Hein2
1
Meld

@1 , er waren ook paar stints die bij overgang te Baarn vreemd gedrag ondervonden.

3 caso    
23 dagen geleden door caso
0
Meld

@3
Met zulke argumenten begint het wel op Exota limonade te lijken.

@2
Heeft gelijk, dat electromagnetische straling verhaal slaat nergens op.

4 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
3
Meld

@2 , was commentaar in ander draadje dat het wel zou kunnen.
@3 , hoorde ik op het nieuws vanochtend ja,

5 caso    
23 dagen geleden door caso
1
Meld

@2 @4
Wat dachten jullie van de bovenleiding waar een paar duizend volt op staat? Als ik met mijn boot hier onder het gedeelte van de brug waar de trein erover gaat doorvaar, dan begint het kompas hier ook altijd als een tol in de rondte te draaien.

6 rebo    
23 dagen geleden door rebo
1
Meld

@2 @4
Misschien die vrijkomt van de bovenleiding of een voortjagende locomotief ? Het elektrische vermogen is sterkgenoeg om een trein van tientallen tonnen over de rails te jagen... Hoe sterk zou het lokale EM-veld zijn? question

7 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
1
Meld

En wat te denken van de honderdduizenden scootmobielen en electrische rolstoelen....

8 LoydMorris    
23 dagen geleden door LoydMorris
1
Meld

@6 en @7
Op de bovenleiding staat 1500 V gelijkspanning, daar komt geen straling vanaf.
De installatie van de trein maakt daar wisselspanning van die zou inderdaad andere apparatuur kunnen beïnvloeden.

9 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
0
Meld

Wat ik uit het hele artikel begrijp dat ze oplossingen zoeken zodat dit niet weer kan gebeuren. Dat ze zo graag het goede voor mensen willen ze zijn heel behulpzaam. Ze zijn in ieder geval heel goed bezig.

10 Erika    
23 dagen geleden door Erika
0
Meld

Hier een filmpje van die karretjes.
https://youtu.be/vcVOm062DR0

Als ik bedenk aan hoeveel regels een auto, een trein etc moet voldoen, verbaas ik me er over dat iemand de verantwoording durft te nemen om daar 10 kinderen in te vervoeren.


11 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
4
Meld

"De installatie van de trein maakt daar wisselspanning van die zou inderdaad andere apparatuur kunnen beïnvloeden"; dat geldt dan ook voor scootmobielen, elektrische fietsen, elektrische auto's e.d.

Dan ben ik heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek, waar ze verder (hoop ik) kijken dan naar sec de Stint.

12 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
2
Meld

@11
Ik heb dat filmpje eerder gezien en ook toen had ik mijn twijfels m.b.t. de veiligheid.

13 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
6
Meld

@11
Voor snelheden onder de 25 km/uur gelden (kennelijk?) andere regels : Hoeveel kinderen zitten er welniet onveilig achter op de fiets ?

14 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
4
Meld

@14
I.i.g. geen 8 tot 10 tegelijk, zonder helmpjes of meer dan een heupgordeltje.
In het meerendeel van de gevallen waar één kind achter en/of voor op de fiets wordt vervierd gaat dit middels een goed zitje, met volledige gordels (van boven naar en beneden, van links naar rechts) én, steeds vaker, met een helmpje op het kinderhoofdje.

15 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
5
Meld

@9 @12
Mag de NS rucksishloos zomaar al EM-straling rondstrooien?
Me dunkt dat het dan wel eens de verantwoordelijkheid van de spoorwegen zou kunnen zijn, dat zij hun straling moeten afvangen/isoleren, vooral omdat er steeds meer elektrische voertuigen komen: auto's, fietsen, invalidenkarretjes ...

16 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
5
Meld

Correctie #16
"rücksichtslos"... sorry

17 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
2
Meld

Je moet toch wel een behoorlijke mafklapper zijn wanneer je je kind in zo'n onding laat vervoeren. Veel te kwetsbaar en al helemaal in de drukke ochtendspits. Het wordt steeds gekker op de weg met al die wazige vervoersmiddelen. Je zult als automobilist maar even afgeleid zijn om wat voor reden dan ook (kan iedereen gebeuren) heb je meteen meerdere kinderen op je geweten.

18 Feldwebell    
23 dagen geleden door Feldwebell
6
Meld

@9
1 Ja en waarvoor dan dat als ik met mijn boot hier onder de spoorbrug doorvaar dat dan toch mijn kompas als een gek in de rondte gaat tollen? Ook al is er op dat moment in de verste verte geen trein te bekennen. Er is dus ook al is er daar geen trein op dat moment dus toch wel degelijk een elektromagnetisch veld aanwezig.

2 Dat verhaal van die gelijkstroom waar in de trein dan wisselspanning van wordt gemaakt daar geloof ik zelf in eerste instantie niks van. En ik heb er tot dusver ook niks van kunnen vinden. Wel het omgekeerde in landen waar dan inmiddels wel met wisselspanning wordt gewerkt. Zodat ze met een gelijkrichter in die trein de via de bovenleiding aangevoerde wisselspanning in die trein om kunnen zetten in gelijkstroom.

19 rebo    
23 dagen geleden door rebo
3
Meld

Ik zag vandaag voor het eerst zo'n Stint. Kwam een mevrouw een steegje uit, scherp de bocht om, niet kijken of er verkeer aankomt want rustige straat, twee kinderen voor in de bak. Ondertussen schatte ze de scherpte van de bocht die ze moest maken verkeerd in, en moest ze remmen om niet op de lantaarnpaal te klappen.

De mensen op zo'n ding kunnen dat ding niet eens besturen.

20 Bluth    
23 dagen geleden door Bluth
4
Meld

@16
Men zou het ook om kunnen draaien: op het moment dat men elektrisch aangedreven vervoersmiddelen aanbiedt dient men zich er 100% van te hebben overtuigd dat die vervoersmiddelen écht veilig gebruikt kunnen worden rekening houdend met álle in gebruikzijnde apparatuur.

Hier dus de Stint (introductie 2011/2012) in relatie met o.m. (overwegbeveiligings) installaties/stoplichten e.d. welke in gebruik waren vóór de introductie van de Stint (2011/2012).

21 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
3
Meld

@4 Idd heel doorzichtig excuus om die veredelde kruiwagen zonder wat voor veiligheid dan ook niet als ONGESCHIKT VOOR DE OPENBARE WEG te laten doorgaan.

22 Scholar002    
23 dagen geleden door Scholar002
5
Meld

@16
Nee natuurlijk zijn daar strenge regels voor, anders zou je ook niet met je pacemaker in de trein kunnen zitten. Daarnaast bestaat er voor andere electronica weer regels over de gevoeligheid voor EMC, daar zou die stint aan moeten voldoen.

23 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
0
Meld

@19
Dan moet je beter zoeken.
Nederland heeft als een van de weinige landen in de wereld een 1500 V DC netwerk tegenwoordig wel aangevuld met een AC netwerk voor de hogesnelheidstrein en de Betuwelijn.

24 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
0
Meld

@20 Ik denk idd dat daar een GROOT deel van het "probleem" in schuild;
De onervarenheid van de bestuursters, het gebrek aan scholing op deze wagentjes en ik heb er zelfs al een dame gezien die aan het appen was tijdens de rit.

25 Opa    
23 dagen geleden door Opa
1
Meld

@23
Een pacemaker ín de trein bevindt zich waarschijnlijk in een kooi van Faraday...
Maar eentje voor de spoorwegovergang uiteraard niet. question

@21 @23
Tot nu toe is er nog niks gebleken en/of openbaar gemaakt dat Stint daar niet aan zou voldoen.
Maar het is heel normaal dat vervuilers betalen en aanpassen. En de vervuiler is hier misschien de NS, die straling rondstrooit?
( Geen wonder dat toko's die dat ook doen(KPN, Vodafone enz.) niet zomaar op 'eigen golflengte' mogen zenden )

26 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
2
Meld

@19 @24 Wat 1. betreft: https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_field#Magnetic_field_and_electric_currents

Natuurlijk is er een magnetisch veld aanwezig. Maar bedenk ook dat een kompas heel gevoelig is. Dat je kompas erop reageert wil nog niet zeggen dat het veld sterk genoeg is om onvoldoende beschermde elektrische apparatuur te ontregelen. Geheel onmogelijk is het niet (zie EMP's), maar er zijn enorm sterke velden voor nodig. Of liever gezegd, plotselinge sterke veldveranderingen.

27 dani    
23 dagen geleden door dani
0
Meld

@24
Ik heb nu wat gevonden (zie link) en ik moet eerlijk zeggen dat je gelijk hebt dat de treinen tegenwoordig ook op wisselstroom rijden. Eerlijk is eerlijk. Maar dat gedeelte over dat elektromagnetisch veld en wat bij 1500 V DC dan niet aanwezig zou zijn daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Want mijn kompas en mijn navigator vinden het namelijk nog steeds niet fijn op het moment dat ik onder een bovenleiding doorga.

https://www.nrc.nl/nieuws/1994/04/14/interregiodubbeldekker-nederlandse-spoorwegen-stappen-7221063-a809428

28 rebo    
23 dagen geleden door rebo
2
Meld

@26
"Tot nu toe is er nog niks gebleken en/of openbaar gemaakt dat Stint daar niet aan zou voldoen"; noch is er aangetoond door fabrikant van de Stint dat de Stint wél zou voldoen. 

Wél wordt er met een beschuldigend/bestraffend vingertje gewezen (ook door u) naar beveiligde spoorwegovergangen/NS/ProRail.Beveiligde overwegen zijn er voor eenieders veiligheid én al in gebruik voor de introductie van de Stint.

Nu hoor ik net, bij het NOS journaal,dat mogelijk (allerlei) onderdelen worden vervangen in de reeds in gebruik zijnde Stints en dat elke Stint wordt gecontroleerd (door fabrikant én a.d.h.v. een checklist door de kinderopvangcentra).

29 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
4
Meld

"Gisteren werd bekend dat de Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoekt of de elektromagnetische straling van spoorweginstallaties invloed heeft op het gedrag van de Stint. Aanleiding daarvoor is dat twee Stints van een buitenschoolse opvang in Baarn zouden zijn stilgevallen op een spoorwegovergang."

Uiteraard vind ik het te vreselijk voor woorden, dat ongeluk. Maar wat een geluk bij een ongeluk dat hierdoor de electromagnetische straling van spoorweginstallaties als mogelijk probleem wordt onderkend, want er is veel teveel lukraak toepassen van nieuwe uitvindingen zonder dat soort consequenties grondig te onderzoeken. Dat lees je ook over 5G, en voor die tijd al over slimme meters en mobiel-torens.

30 Wendel    
23 dagen geleden door Wendel
3
Meld

@30
Zoals @1 al aangeeft is het nauwelijks voor te stellen dat een overweginstallatie die fout kan creëren. Ik zou niet durven uitsluiten dat NS materieel een schadelijke EMP kan uitzenden maar die zijn binnen de regels hiervoor. Dan blijft de Stint over, is die ontworpen volgens de geldende normen?

En heeft het RDW voldoende kennis over elektrische voertuigen om een goede evaluatie te kunnen maken?

Los van dit specifieke probleem, moet elk zinnig mens toch gaan twijfelen of je kinderen wel in zulke bakjes, voor het industrieel vervoer van kinderen, moet willen gebruiken. Geen bumpers, handjes buiten de kar etc.

Wat gebeurt er als je als voetganger door zo'n bak aangereden wordt?

31 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
1
Meld

@29
In je #21 heb je het over straling die vrijkomt van reeds in gebruik zijnde installaties...
( Ik lees 'vergunningen' aan de NS/ProRail (Van wie is het materieel?) …)

Ik heb geen bestraffend vingertje geheven richting spoorwegen geheven, maar het is maar de vraag of de NS wel binnen de hen toegestane straling zijn gebleven.
( Ik geef geen straf, maar stel wel de vraag. Zonder vragen geen antwoorden. Zonder antwoorden gebeurd iets degelijks weer... question )

Overigens heeft de media al op de dag van het ongeluk een bestraffend vingertje geheven naar de Stint … Terwijl ook nu nog niks openbaar is gemaakt over de toedracht.
- Of de bestuurster inderdaad wel de rem heeft geprobeerd, of dat zijn kramp had in de spieren die ze daar voor moest gebruiken?
- Of die 'bakfiets' wel veilig was. (Type of specifiek deze ene...)
- Of de trein niet te veel EM-puin heeft gestrooid

Er zijn onderzoeksvragen genoeg... question

32 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
2
Meld

Die Stints rijden ook op fietspaden tijdens spitsuur als de scholen uitgaan.
En dan is het n hinderlijk breed ding, vooral als ze met zijn tweeën zijn, en die vaak ook nog eens te snel rijden.



33 Marrie    
23 dagen geleden door Marrie
1
Meld

@32
Mijn reactie 21 is n.a.v. uw reactie @16 .
Van mij geen woord over straling noch over vergunningen welke zouden moeten worden aangevraagd door NS/ProRail* danwel aan NS/ProRail* zijn verleend.
Ook rep ik hier met geen woord over in mijn reactie 12.

*=De spoorwegen is sinds 2000 onderverdeeld in;
NS = reizigersvervoer - inclusief treinonderhoud - en knooppuntontwikkeling.
ProRail = beheerder van het spoor in Nederland.

Ik ben benieuwd naar de resultaten van het onderzoek en de gevolgen van het onderzoek.

34 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
2
Meld

@33
Ach Marrie, ook nu (daags na het verschrikkelijke ongeluk) zie ik de Stints, aldanniet met appende/bellende bestuurder (m/v) op het fietspad, op brede voetgangerspaden, de openbare weg met een volle bak kinderen (zonder helmpjes, niet altijd strak in het "heupgordeltje") rijden.

Kennelijk is het vreselijke ongeluk bij een aantal Stint-gebruikers al op de achtergrond geraakt danwel uit het geheugen verdwenen.

35 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
2
Meld

@32
Als er een industrie is die aan regels en voorschriften gebonden is, dan zijn het de spoorwegen wel. Alleen al je insinuaties over "EMP puin" vind ik daarom weinig respectvol.

Natuurlijk mag en moet alles onderzocht worden, maar stel de spoorweginstrie svp niet op het zelfde niveau als zo'n Stint fabrikant.

36 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
1
Meld

@14 Toen ik 6 was en mijn broertje 3 gingen we met onze moeder naar de stad. Ik fietste zelf en mijn broer bij moeder achter op. Op een gegeven moment raakte mijn moeder de stoeprand en viel.
mijn broertje die achter op zat viel met zijn gezicht op de stoep. Zijn hele gezicht kapot en opgezwollen. Dat had ook verkeerd kunnen af lopen.

37 benbenieuwd    
23 dagen geleden door benbenieuwd
2
Meld

@35
Ja, daar heb ik me ook over verbaasd dat de kinderen geen helmpjes dragen.
Er is dus best het een en ander af te dwingen op het gedrag van de vervoerder, die op zulke dingen moet toezien.
Als er b.v. n scooter in volle vaart in zo,n bak fietst, kunnen de kinderen ook behoorlijk gewond raken.

38 Marrie    
23 dagen geleden door Marrie
1
Meld

@37
Dan heb je het over een moeder met haar eigen kinderen.
Ik zou zelf niet graag de verantwoording nemen over 10 kinderen van een ander in zo'n plastic bak met minimale veiligheidsvoorzieningen.

39 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
1
Meld

@39 Het zou wettelijk vast gelegd moeten worden dat kinderen in zo'n ding een helmpje dragen. Je ziet immers ook veel kinderen fietsen met een helm. En bij ouders op de fiets zou het ook niet verkeerd zijn. En zo'n stint zal best wel veilig als je er goed mee om kunt gaan. En die snelheid van 25 km mag best wel wat lager, naar 15 km of zo. Dan gaan ze maar vroeger op pad met die kinderen.
Ik bedoelde met mijn reactie @37 alleen maar dat kinderen bij ouders op de fiets ook niet veilig zijn.

40 benbenieuwd    
23 dagen geleden door benbenieuwd
1
Meld

@37
Off topic

Weet niet hoe lang het geleden is dat u 6 jaar oud was: ook nu zijn fietshelmpjes geen "plicht" maar een "dringend advies" (helmpjes zijn wel goed verkrijgbaar).

VVN stelt;
Veilig Verkeer Nederland is voorstander van het vrijwillige gebruik van fietshelmen. Vooral bij jonge kinderen en ouderen kan een helm hoofdletsel voorkomen. Veilig Verkeer Nederland is tegen een wettelijke fietshelmplicht, omdat het positieve effect daarvan, op de langere termijn, niet is aangetoond. Veilig Verkeer Nederland wil de veiligheid van fietsers vergroten, onder andere door het fietsgebruik te bevorderen. Een helmdraagplicht werkt daarbij averechts. Voor het verplicht stellen van een fietshelm bestaat maatschappelijk en politiek geen draagvlak.

Ik kies wel voor de fietshelm bij kinderen; Een fietshelm is vooral effectief bij valpartijen en botsingen met vaste voorwerpen, als de botssnelheid gering is (maximaal 20-25 km/uur). Vooral voor kinderen die in een fietsstoeltje worden vervoerd en voor kinderen die nog niet zo stabiel zelfstandig kunnen fietsen, kan een fietshelm bescherming bieden bij valpartijen en aanrijdingen. Uiteraard moet een helm goed passen en op de juiste wijze gedragen worden.

41 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
2
Meld

@40
Ja, maar er ontbreekt nog veel meer ingebouwde veiligheid.
Die Stint is een soort 2CV van de jaren 50. Die auto was bedoeld om de eigenaren met een mandje eieren naar de markt te kunnen brengen.

Ondertussen zijn we in de auto-industrie een heel eind verder gekomen met passieve en actieve veiligheids systemen. Terwijl we dus zelf in tussen onze kreukelzones en sensoren naar het werk gaan, worden onze kinderen door een of andere huppelkut die mogelijk nog niet eens een bromfietsrijbewijs heeft, in dit drukke verkeer naar hun school vervoerd?

Niemand heeft het ongeluk bij Oss kunnen zien aankomen, maar dat dit karretje voor ongelukken zou gaan zorgen dat had iedereen kunnen voorspellen.

42 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
3
Meld

@42 Er zijn zoveel gevaren op de weg. Dat de fabrikant dit persoonlijk aantrekt, vind ik alleen maar lovenswaardig. Dat er jonge kinderen betrokken zijn bij dit drama, zorgt voor al die ophef. Als het met een ander voertuig zou zijn gebeurd, zou het weer het zoveelste incident/ongeluk zijn geweest.

43 User76    
23 dagen geleden door User76
1
Meld

@43
Volgens mij heeft de fabrikant dondersgoed door waarom software op hol is geslagen. Als een systeem met een fout te maken krijgt hoort het af te slaan en niet onbeheerst te gaan rijden. Dat heeft niets met die overgang te maken.

44 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
4
Meld

@36
Waarom niet, iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Zowel Stint als spoorwegen. Staan juridisch dus op een zelfde niveau.

Over realisme gesproken. question

45 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
1
Meld

@45
Technologisch staan ze mijlen ver uit elkaar.

46 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
2
Meld

@44 "Volgens mij heeft de fabrikant dondersgoed door waarom software op hol is geslagen."

Dat is dus speculatie, dat ze het wisten, of was het misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden? Die dingen rijden al sinds 2011 rond, dus als deze dingen vol fouten zouden zitten, zou dit toch al eerder zijn opgevallen cq ongelukken?

47 User76    
23 dagen geleden door User76
1
Meld

@47
Zo'n ontwerp hoort door verschillende beveiligingen inherent veilig te zijn.
Als een fabrikant zo snel met modificaties kan komen, dan is dat gewoon geen goed teken.

48 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
3
Meld

@46
Een menselijke fout kan ook bij de spoorwegen voorkomen, zelfs in de vliegtuigindustrie waar misschien nog wel meer regels zijn(?) komen ongelukken voor...

NB er zijn ook elektromotoren die heel weinig tot geen EM-puin rondstrooien. Nederlands fabrikaat. Maar daar rijdt de NS niet mee, hoe hoogstaand hun technologie ook is... €€€

49 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
2
Meld

@49
Ik durf te stellen dat het overgrote deel van de elektrische installaties bij de NS uit Ridderkerk komt. Sinds de overname van Holec Ridderkerk door Alstom zal dat zeker minder worden. Dat heeft niets met geld te maken maar gewoon omdat er geen Nederlandse producent meer is.

Maar Alstom, Siemens, Bombardier, Statler en CAF die nu nieuwe treinen leveren maken ook hele betrouwbare producten.


50 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
0
Meld

@47
Die zijn er dus geweest: problemen, ongelukken en bijna-ongelukken.
Bron:RTL Nieuws 21 september 2018 16:35 Aangepast: 22 september 2018 13:01
Koptekst: Vaker incidenten met stints: kar met kinderen viel stil op spoor Baarn

Quotes:
Ouders vertellen aan RTL Nieuws dat er vaker incidenten met stints zijn geweest.
1.
Zo is het bij een buitenschoolse opvang in Baarn twee keer voorgekomen dat een stint stilviel op het spoor. Bij één van die twee keren zijn de kinderen door de bestuurder en door omstanders uit de stint gehaald. 
2.
In Haarlem weigerde deze zomer van een stint vol kinderen de remmen. De kar botste vervolgens tegen een oude man, die daarbij gewond raakte. 
3.
In Zeist is het eerder misgegaan met het afremmen van de kar. De stint botste tegen een garage. Een kind dat in de stint zat, liep daardoor een hersenschudding op.
4.
Kinderopvang Junis in Bodegraven heeft in mei van dit jaar een probleem gehad.
De elektrische kar, zonder kinderen erin, viel midden op een spoorwegovergang stil. Er waren problemen met een stekker, bleek later. De medewerkster die de stint bestuurde, kreeg het apparaat met hulp van een collega weer aan de praat, maar stond wel een minuut stil op het spoor. 

51 DagmarA    
23 dagen geleden door DagmarA
2
Meld

@48 Inherent veilig? Het zijn nog altijd mensen, die proberen alle denkbare scenario's voor te zijn, bij de ontwikkeling van welke willekeurige machine dan ook.

Wat die modificaties zijn weten we niet, men noemt onderdelen en niet zozeer software. In de automobielindustrie gaat ook wel eens wat mis, gezien de vele terugroepacties, en of een fietsenmaker, alles goed doet is ook maar de vraag, wanneer opeens die remkabel losschiet? Dus het is inherent, dat deelname aan het verkeer gevaarlijk kan zijn, en gelukkig gaat het meestal goed ..

52 User76    
23 dagen geleden door User76
0
Meld

@50
Realisme is om te stellen dat de spoorwegen een betrouwbaar en veilig product leveren!!

Maar als er wel wat gebeurt, zoals het treurige incident in Oss, kan je niet simpelweg de spoorwegen vrij pleiten. Ik kreeg stellig de indruk dat je dat deed. question
Onderzoek, ook aan spoormaterieel, moet de oorzaak uitwijzen, om herhaling te voorkomen.

53 Gandalf    
23 dagen geleden door Gandalf
1
Meld

@52
En toch wordt dat in de spoorweg- en in de autoindustrie nagestreefd. Vandaar dat je nooit hoort van bijvoorbeeld opholgeslagen treinen.

Mijn punt is vooral dat we uiterst terughoudend moeten zijn als weer eens een of andere hobbyclub met een voertuig op de weg komt. Er is een reden waarom er bij de auto-industrie kantoren vol met ingenieers aan werk zijn om systemen aantoonbaar veilig te maken.

54 Realisme graag!    
23 dagen geleden door Realisme graag!
1
Meld

Ik vraag me ook af of ooit iemand wel eens gedacht heeft aan onderhoud aan deze karretjes.
En ik zeg niet dat er iets van een apk moet komen (want dan gaat de VVD het weer als verkapte inkomstenbron gebruiken) maar een jaarlijks onderhoud lijkt mij niet overbodig!

55 Opa    
23 dagen geleden door Opa
0
Meld

@43 . Helemaal mee eens +++

56 mo    
23 dagen geleden door mo
0
Meld

@51 : Problemen met een stekker, hè? Dus misschien is het voldoende, een vastmaakbeugel over één of andere stekker te plaatsen, die er anders uit trilt door het bonken over die spoorbaan.

57 Wendel    
23 dagen geleden door Wendel
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Sympathisanten willen 200.000 euro ophalen vo...
Sympathisanten van de 34 Friese verdachten di...

16 uur geleden door AD

Witte school ruilt Paasontbijt in voor Suiker...
Eindelijk gebeurt er eens iets aan de integra...

18 uur geleden door Amrock

Onrust in Kanaleneiland: "Mijn vrienden...
UTRECHT - Verschillende branden in auto's en...

8 uur geleden door ongelovenloos

Syriërs krijgen werkplek maar komen na w...
,,Ze zijn een week gebleven. Ze vonden het ni...

18 uur geleden door IJzervreter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Captain Hero
Schrappen NPO3: publieke omroep geeft geen kr...
3 of 2 propaganda zenders, troep blijft het....

3 minuten geleden door Captain Hero

RonMVV
Wereldwijde storing bij YouTube...
Kon hier wel een paar uur niet op het PS...

24 minuten geleden door RonMVV

CSP
Wereldwijde storing bij YouTube...
Klopt YT werkt niet, bij mij....

26 minuten geleden door CSP

Crezee
Wereldwijde storing bij YouTube...
werkt gewoon.......

31 minuten geleden door Crezee

RonMVV
Wereldwijde storing bij YouTube...
Ook geen last van ...

35 minuten geleden door RonMVV

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig