Ik neem aan dat de ME erop ramt net als destijds met de wappies....
Omdat ze alle aanvallen van Iran op Israël konden onderscheppen, denken ze nu ook alle kernwapens van Rusland te kunnen onderscheppen?Volge...
@6 Samengevat. Den Haag en Brussel hebben de belangen van de extreem grote bedrijven in beton gegoten. Maar dan kan men dus niet meer spreken ov...
@4 M'n megafoon ligt bij de reparateur 😑...
@3 Nou, leg het hem uit zou ik zeggen....
@2 Op 4 mei - dodenherdenking - ga je niet demonstreren. Dan ben je stil.Dat moeten we die Frank van der Linde nog maar eens uitleggen....
@2 Als je wegens verraad achter een brommer wil eindigen is dat een goed idee. Verzet tegen Hamas zal er hier en daar best zijn maar niet met t...
Aldus bruinrechts........
Je voelt aan je water dat deze formatie met de haven in zicht gaat stranden. De PVV is een veel te onbetrouwbare en onvoorspelbare partij....
Zo zal dat hier ook gaan. daar aan kan je zien dat er dubbele agenda's zijn. Alle landen binnen de EU stellen zich hetzelfde op voor de asiele...
Hoezo te langzaam? Volgens mij is het probleem juist dat mensen alles veel te snel willen.
Op vakantie naar familie in Zwitserland pakken we de trein. Ben je zo'n 14 uur onderweg, een absoluut prachtige rit door de Alpen! Lekker rustig aan doen, op sommige stations heb je nog tijd om uit de trein te stappen en een beetje rond te neuzen.
Je kan ook proberen te genieten van de reis. Het is niet zo dat je moe wordt van treinreizen, dus waarom moet het per se snel?
* Verwijderd door de redactie *
Onthaasten. één van de mooiste woorden uit de vorige eeuw en voor mij nog in deze huidige tijd.
Als het veel minder duur wordt als vliegen is er een kans.
@4 Nou, vliegen moet veel duurder worden.
De trein is niet zo snel als het vliegtuig, dus kan de trein op één dag niet zoveel mensen vervoeren als een vliegtuig. Verder is er in 1944 een verdrag afgesloten waarbij luchtvaartmaatschappijen geen accijns betalen over brandstof, en men (reiziger) geen BTW betaald over vliegtickets.
Verder is er binnen de luchtvaart een grote mate van concurrentie, wat de prijzen drukt. Op het spoor is dit niet het geval.
Beter gaan samenwerken? Wat een arrogantie alweer van de keeskes. Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, VK, en België staan al ver zeer ver. Alleen de verbindingen met Nederland zitten in het slop.
Treinreizen is het mooiste vervoermiddel dat er is. Redelijk snel, veilig en je ziet het meest van de omgeving.
Bluth heeft gewoon gelijk. De ecologische voetafdruk van een vliegreisje naar Spanje is gigantisch, terwijl de prijs van dat reisje kunstmatig laag wordt gehouden. De lobby van de vliegmaatschappijen is enorm. Alles voor hun Winst, en dat gaat enorm ten koste van brandstofvoorraden, milieu, natuur en woongenot.
Langzaam wordt duidelijk dat dat gevlieg binnen Europa niet meer kan: te vervuilen en te verstorend. De trein moet een prominentere rol hierin krijgen. En straks snelle verbindingen via de Hyperloop.
Maar ja, dan moet eerst de miljardensubsidie voor de vliegmaatschappijen eraf, en overgeheveld naar de ontwikkeling van snelle treinverbindingen en de Hyperloop-bouw. Het kan allemaal wel, maar de conservatieve politici liggen voortdurend dwars. Die hebben slechts interesse in Winst en macht, NIET in een betere, schonere en prettiger toekomst voor onze kinderen. Het is een keuze, en we kiezen veel te vaak voor de korte termijn. Dat is een teken van gebrek aan intelligentie.
Van mij mag vliegen duurder worden , zijn we hopelijk verlost van die dronken schreeuwerige Tokkies aan boord
Maar ja dat zal er wel nooit van komen
Je kunt nu zelfs al voor 100 euro naar Noord Amerika vliegen , dikke kans dus dat het straks binnen de Eu het nog goedkoper gaat worden
@8 Accijns over de brandstof van vliegtuigen invoeren, en BTW over vliegtickets gaan betalen. Dat geld gebruiken als investering in de spoorwegen. Moet makkelijk te regelen zijn binnen de EU, toch?
@10
Helemaal mee eens. Helaas is de lobby van de vliegmaatschappijen groot en sterk. Tot nu toe konden ze voorkomen dat vliegen _eerlijke_ concurrentie was. Het eerste wat moet gebeuren is een normale belasting op kerosine, en doe maar meteen een vervuilingstaks er bovenop. Dan die belastinginkomsten besteden aan verbetering van snelle treinverbindingen tussen Europese steden, zodat de trein een veel aantrekkelijker alternatief is. Via foute regeltjes weet de vliegwereld de boel in stand te houden, en de omgeving te verzieken. Dat moet stoppen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.