"Er zijn al lasten onder dwangsom opgelegd. Die reeks aan dwangsommen omdat het COA zich aan geen enkele regel houdt, moet je meenemen in de vra...
@14 Van de Burg zou eens naar de Nederlandse burger moeten luisteren. . of ook een account aanmaken op NK. Daar kan hij wat van opsteken....
kunnen ze niet naar wassenaar varen?...
@10 Hallo!!! Daar worden politici goed voor betaald. Zo bouw ik geen viaducten, ben geen chirurg of software-engineer. . . Echter, ik v...
tja er zijn ook genoeg native NLers die op straat moeten leven omdat er geen (sociale) woonruimte is...
@13 Nee. Maar ik onthoud ook niet alles. Maar weet jij wat ik denk? Dat geen enkele oplossing van jou een goede is. Anders had je meneer v.d. B...
volgende maand weer een noodkreet zolang je niks aan de influx doet...
@47 oei, een generalisatie...
@12 Nee hoor. . . . Echter, jij reageert al enkele jaren op mijn geplaatste reacties. Dus zou je kunnen weten wat mijn oplossingen zijn. ...
@8 Misschien is het dan toch moeilijker dan je denkt om oplossingen te bedenken. Naar een ander wijzen is in ieder geval stukken makkelijker. ...
Hij vergeet daarbij te zeggen dat Duitsers veelvuldig gebruik maken van de Nederlandse snelwegen.
Heel simpel, gewoon Duitsers die Nederland in willen ook tol laten betalen.
** gebruiker verwijderd **
Bovenstaande geeft maar weer eens de onderlinge verdeeldheid aan binnnen de EU.
@1 in Duitsland is de wegenbelasting laag omdat ze het geld voor de wegen uit de belasting betalen van het brandstof en omdat brandstof in Duitsland goedkoper is als in Nederland betalen de Nederlanders al meer dan genoeg aan de wegen in Duitsland.
Het vreemde is natuurlijk dat wij in Nederland veel meer belasting en accijns hebben op onze brandstof en we betalen ook nog veel meer houderschap belasting voor de heilige koe (dit hete vroeger wegenbelasting maar omdat het hoofdzakelijk in de algemene pot van de overheid verdwijnt hebben ze de naam veranderd)
Onze overheid gebruikt de auto echt als grootste melk koe
Men vergeet in Nederland, dat buitenlandse autorijders al jaren het "kwartje van Kok" betalen. Eigenlijk een verkapte tol.
@2 wij als Nederland zitten in een hoek en moeten altijd door België of Duitsland om naar een ander land te gaan (als je de auto niet op een boot wilt zetten)
Tol invoeren in Nederland zorgt alleen dat wij Nederlanders nog meer voor de auto moeten betalen en de toeristen die met de auto naar Nederland komen moeten ook extra gaan betalen wat er voor kan zorgen dat ze een andere bestemming kiezen
Wij zijn toch één Europa, hoezo buitenlands gezeur?
@7 De Duitse tol is altijd nog veel goedkoper als de tol, die men betaalt om van de Franse, Oostenrijkse, Zwitserse en Italiaanse autowegen gebruik te maken. Bovendien is de brandstof in Duitsland een stuk goedkoper als in de andere landen.
@9 Hoe kunt u dit rijmen met één verenigd Europa waar Duitsland een der grootste voorvechters van was? N.b. o.a. de Franse tolheffing bestaat al langer dan de Europese Unie, een mank gaande vergelijking.
Hup importheffing op dat Duitse blik ..en op bier
gelijk terugslaan
De Duitse industrie en steden lozen gigantisch veel rotzooi in de Rijn. Wij zijn dus het gratis afvoerputje. Gewoon bij Lobith een stuwdam bouwen die alleen opengaat als Duitsland zuiveringsheffing betaalt. Overigens krijgt de Duitse middenstand in het grensgebied straks grote problemen. Die gaan heel veel Nederlandse klanten verliezen.
@10 N.b. o.a. de vrije toegang tot de Duitse snelwegen bestaat al langer dan de Europese Unie, Voelt u het totaal gebrek aan logica?
@7 ; Zo'n wegenvignet voor buitenlandse kentekens is anders ook een oplossing hoor. Gaan al die MOElanders die hier zonder wegenbelasting rond karren ook eindelijk eens mee betalen.
@10 ; In Frankrijk zijn twee snelwegnetten; één publieke en één commerciële. Voor die commerciële betaal je tol maar je kunt zonder al te absurde omwegen via gratis snelwegen ook je bestemming bereiken.
@13 Ook voor Nederlandse wegen , voelt u het verschil ?
@11 ik heb hier iemand in een draadje zien schrijven dat zijn idee was om Duitsland een belasting te laten betalen voor het vervuilde water wat door de rivieren via Nederland naar de zee gaat en waar ook door Nederland drinkwater van gemaakt wordt
http://www.ad.nl/utrecht/lekkanaal-te-vervuild-om-er-drinkwater-van-te-maken~ac277f09/
Ik rij alleen op de Duitse provinciale wegen om daar boodschappen te doen en mijn taak te vullen. Duitsland lacht zich helemaal kapot met het innen van Nederlandse accijnzen en BTW.
De hoogste tijd voor een flinke belasting voor het graven van kuilen op het strand. En in alle strandplaatsen de parkeerkosten voor auto's met een Duitse nummerplaat verdubbelen.
Minister Schulz had allang de tol hier in Nederland in kunnen voeren, maar in plaats daarvan staart ze zich blind op verweer tegen het Duitse voornemen. Dat houd je toch niet tegen: die tol komt er wel. Het gevolg is dat we weer miljoenen inkomsten mislopen door gebrek aan daadkracht en vooruit zien. De minister kan maar beter vervangen worden. Nou ja, dat gaat wel gebeuren in maart 2017.
Tja, Nederland is nu zo'n beetje het enige land wat nog geen tol heft... Logisch; we zijn een doorvoerland. Duitsland maakt snel het rekensommetje, welke haven goedkoper zal zijn als wij óók tol gaan heffen! Het is dus zaak net onder die kosten te blijven, maar ga dan ook maar over op tolheffing, vooral voor Duitse auto's. Koekje van eigen deeg.
@13
Één Europa: Vrij verkeer van personen en goederen. Voelt u het totaal gebrek aan logica aan uw kant?
@15
Doet dat iets af aan mijn reactie @10 . Het Franse tolsysteem dateert van ver voor de vereniging van Europa. Het Duitse voorstel komt na de eenwording van Europa, dit is dus in strijd met het doel van één Europa en de doelstellingen als Vrij Verkeer van Personen en Goederen. Ook het Belgische tolsysteem is daarmee in strijd (ik kom vaak in België en de wegen daar zijn nog net zo slecht zo niet slechter dan voor de invoering!), Zwitserland heeft status aparte.
Voor u beiden geldt, verdiep u wat meer in de doelstellingen van de Verenigde Staten van Europa. U zult heel veel contradicties tegenkomen.
@20 het gaat er om dat de Duitsers nog steeds worden gecompenseerd met minder wegenbelasting maar de rest van de Europese burgers niet.
Nederland heeft zelf ook plannen voor rekeningrijden in plaats van de houderschapsbelasting (hete vroeger wegenbelasting) De problemen hiermee zijn nog steeds de privacy van de burgers en ze wachten op het Europese GPS systeem (Galileo)
(Nederland had dit in 2011 al willen invoeren maar Galileo is vertraagd en ze hadden geen rekening gehouden met onze privacy)
@23
Nederland moet een opslag op de toch al hoge benzineprijs gooien en de wegenbelasting afschaffen, het Ei van Columbus. Nee, de ambtenarij en de politiek wil de burger kunnen volgen, vandaar het destijds voorgestelde systeem met kastjes in de auto en tolpoorten.
Nederland en privacy bescherming? Ik kan alleen hier al een Nieuwskoerier server volschrijven over Nederland en privacybescherming van de burger . De tweede server zal overbelast raken met alle waarschuwing en vermaningen vanuit de Europese privacywetgeving. Als het Nederland uitkomt voert ze de Europese wetgeving aan of als ze het uitkomt heeft ze er sch..t aan.
Lijkt mij een goed plan om ook tol te gaan heffen op Snelwegen in Nederland. Op voorwaarde dat de Nederlanders worden ontzien. De buitenlanders moeten gaan betalen. Nu rijden er hordes Polen, Bulgaren, etc. op de Nederlandse snelwegen zonder 1 cent te betalen aan wegenbelasting!
Make Holland great again in maart 2017.
Dan moeten we die duitse kuilgravers op het strand hier ook maar eens deftig voor laten betalen lijkt me
Ik wordt een beetje moe van het gezeur dat mensen zeuren over andere mensen die weer lopen te zeuren over anderen mensen die lopen te zeuren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.