@61 Psychotische narcisten die overdreven veel aandacht eisen en helaas ook krijgen, word er geen aandacht aan geschonken bloed het snel dood, h...
#62Ik had iets overgeslagen, religie zou je kunnen zien als een vorm van waanzin.Dan ga ik iets te snel, want er zijn ook mensen die er baat...
Gekken met goede bedoelingen, daar moet je volgens mij uit de buurt van blijven.Één van de opvallende veranderingen de laatste tijd is dat...
@2912 Nighthawk,Mijn oprechte deelneming 😔https://youtu.be/BKiwbpRvh84?si=h5SzZXTCraZJxhie...
@60 Narcisten dus. Zou best kunnen....
Volgens mij zijn woke/deugmensen alleen begaan met het lot van zichzelf, en willen ze continu de aandacht op zichzelf richten en daarmee de aand...
Tommy Boyd & Boyce Hart - I Wonder What She's Doing Tonighthttps://youtu.be/lFT0Xd_Eec0?si=bEqwfiBd21NLgE56...
Wat ook goed zou zijn is dat Rutte een toontje lager gaat zingen. Hij is alweer bijna een jaar over zijn graf heen aan het regeren. De laatste v...
@51 Het woord Woke komt van Sylvana XD https://www.youtube.com/watch?v=m2zZMg7SNWA&pp=ygUTd29rZSBkZWJhdGUgU3lsdmFuYQ%3D%3D...
Ik denk dat Rutte zich vergist in wie Poetin is....
quote: een piloot verdiend bij KLM al snel 2 tot 300.000 euro per jaar, .....Joost van Doesburg van de pilotenvakbond VNV reageert door te zeggen dat het grondpersoneel niet moet zeuren, “zij hebben geen opleiding van 150.000 euro af te betalen.”
ehm nou... als ik 3 ton verdien is de aflossing van die 150.000 niet echt zo'n probleem... dat is binnen een paar jaar, en toch een zeer geriefelijk inkomen gedurende die tijd.
Joost van Doesburg van de pilotenvakbond VNV reageert door te zeggen dat het grondpersoneel niet moet zeuren, “zij hebben geen opleiding van 150.000 euro af te betalen.”
En dat bepaald dan een salaris verschil van 167.000 tot 267.000 euro per jaar... Voor ongeveer een derde van de werkuren...
Mijnheer van Doesburg, u mag zich de ogen uit uw juppen kop schamen.. PvdA is weer kort door de bocht, blijkbaar.. Dat u dit soort discriminatie wil toestaan. Het cabine personeel zou eens een dag moeten staken, dan vliegt er net zo min een vliegtuig als zonder piloten...
De KLM en andere vliegmaatschappijen moeten gewoon zelf de opleiding van piloten gaan betalen, dan hebben ze geen idiote bedragen af te betalen, en ze vervolgens mogen ze een stuk minder verdienen dan het belachelijke bedrag van twee of drie ton.
wordt er ook een keer naar het grondpersoneel geluisterd moet je maar denken
Als ze al op hun 56ste met pensioen mogen, misschien moeten daar dan maar wat jaartjes bij, 6 of zo. Dan kunnen ze met 6 x 250.000 p.j. = 1.5 miljoen extra vast wel een manier vinden om die restschuld af te betalen. Wat een rare kwiebus die woordvoerder.
Die van doesburg maakt zich niet geliefd bij het grondpersoneel en helpt de piloten ook niet.
Verdient de automatische piloot ook zoveel? Het grootste deel van een langdurige vlucht gaat namelijk opmde automatische piloot, en zitten de gezagvoerder en co piloot er maar gewoon een beetje bij. Leuke baan, aanwezig zijn voor 2 ton per jaar.
@7
Niet dat ik het eens ben met het te hoge salaris, maar wat je daar zegt klopt gewoonweg niet. De automatisering heeft er toe geleid dat de cockpitbemanning van 5 terug naar 2 man kon, wat inhoudt dat als de AP aan staat, de vliegers het werk van de navigator, bwk en radiotelefonie doen.
@8 navigeren is de luchtverkeersleiding hoor, dat doen piloten zelden zelf. Vooral van dit soort lijnvluchten. Die krijgen slots toegewezen. Dus een vluchtplan mogen ze veelal niet eens zelf maken, krijgen ze allemaal toegereikt.
Radio telefonie is nu ook 100 keer makkelijker als met wat u vergelijkt. Die functie hadden ze in 1965 al afgeschaft hoor. Daar hebben ze al decenia niemand meer voor als full time functie bij.
En de automatisering heeft idd voor minder cockpit crew gezorgd, maar daardoor ook heel veel werk uit de handen van de piloten gehaald.
@9
- "navigeren is de luchtverkeersleiding hoor, dat doen piloten zelden zelf." -
Luchtverkeersleiding is er alleen om separatie met ander verkeer te garanderen. Navigatie doen de vliegers zelf.
- "Dus een vluchtplan mogen ze veelal niet eens zelf maken, krijgen ze allemaal toegereikt." -
Het vluchtplan krijgen ze van de maatschappij, ze mogen het echter ook zelf maken. Het vluchtplan wordt dan ingediend bij luchtverkeersleiding die het vervolgens kan inplannen.
- "Radio telefonie is nu ook 100 keer makkelijker als met wat u vergelijkt." -
Dat was 50 jaar geleden exact hetzelfde als nu. 1 van de vliegers heeft nog altijd de taak van radiotelefonie toegewezen gekregen terwijl de ander zich daadwerkelijk met het vliegen van het toestel bezig houdt.
- "En de automatisering heeft idd voor minder cockpit crew gezorgd, maar daardoor ook heel veel werk uit de handen van de piloten gehaald. " -
Door automatisering is de werkdruk per persoon hetzelfde gebleven.
@10 Radiotelegrafie en navigatie was toen nog veel werk. Radio telegrafie is nu een kanaal kiezen en op een knopje drukken om te kunnen praten met de toren.
Vroeger hadden ze meerdere kanalen, die manueel ingesteld moesten worden..
Dus als 50 jaar vooruitgang door u als hetzelfde word afgedaan, neem ik uw antwoorden niet al te serieus.
@11
- "Dus als 50 jaar vooruitgang door u als hetzelfde word afgedaan, neem ik uw antwoorden niet al te serieus. " -
Tja, ik ben zelf vlieger. Of je nu met een toestel uit de jaren ' 60 vliegt of met een modern toestel: radiotelefonie -het contact met de verkeerstoren- is hetzelfde: Je leest op een kaart welke frequentie je moet hebben of krijgt dit door van je huidige verkeersleider, je draait dit in in je VHF radio en je legt opnieuw contact door jezelf te identificeren.
De civiele luchtvaart is vrij ouderwets omdat oude technieken een track-record hebben en daarmee bewezen veilig zijn. In een modern fly-by wire toestel zul je bijvoorbeeld CPU's in de boordcomputers vinden die consumenten al 20 jaar geleden bij het vuil hebben gezet.
- "Radiotelegrafie" -
Daar heb je het over telegrafie, dat is nog een slagje ouder.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.