Rond 18.30 uur kunnen alle klanten weer gebruikmaken van het netwerk van Vodafone, laat een woordvoerder donderdagavond weten aan NU.nl.
Ook klanten van Ziggo en Hollandsnieuwe konden last hebben van de problemen. Beide providers maken gebruik van het netwerk van Vodafone.
Op de website Allestoringen.nl komen vanaf 11.45 uur duizenden meldingen binnen de problemen. Vodafone zei dat de problemen rond 13.20 uur opgelost waren, maar veel klanten konden in de middag nog steeds niet bellen of internetten.
Het duurde volgens Vodafone enige tijd totdat iedereen weer met het netwerk kan verbinden, omdat de systemen weer op gang moeten komen.
De storing werd veroorzaakt door een korte onderbreking in het interne Vodafone-systeem dat er onder meer voor zorgt dat telefoongesprekken bij de juiste persoon uitkomen. Dat leidde tot 'file' op het netwerk, aldus een woordvoerder.
De meeste meldingen waren afkomstig uit de Randstad. Ook in het noorden en het oosten van het land hadden klanten last van de storing.
Tweede grote storing bij provider in korte tijd
Het is voor de tweede keer in korte tijd dat een Nederlandse provider op zo'n grote schaal last heeft van een storing. Afgelopen weekend konden klanten van Tele2 in het buitenland al geen mobiel internet gebruiken.
Daarnaast leidden problemen bij Tele2 ertoe dat veel enkelbanden voor verdachten of daders geen mobiele verbinding meer hadden.
NUjij: Uitgelichte reacties