@5 Lekker belangrijk ja ,voor jou, mij en alle anderen die het niet aangaan, wat mensen in hun paspoort willen hebben staan. ...
@3 Soms doe je dat om mensen te beschermen....
Het is hoe dan ook een geweldige prestatie dat een sonde uit 1977, die al 47 jaar met dezelfde computerapparatuur in de ruimte is, weer data ove...
@2678 GraaiJouw knipsels en het verhaal dat jij daaraan toevoegt doen beseffen dat dit soort verwikkelingen tussen forumgenoten voor een arge...
De service neemt steeds af terwijl Koolmees de prijzen wil ophogen. Dat rijmt toch niet met elkaar?...
Nou ja, als hij een OnlyFans-account opzet, dan kan hij misschien in ieder geval nog wat verdienen met die webcam....
Google TRANSlate: https://www-themoscowtimes-com.translate.goog/2024/04/23/10-years-later-russian-volunteer-fighters-recall-fueling-the-war-in-d...
https://www.telegraaf.nl/video/2329841/binnenkijken-de-metrolijn-van-3-miljard
Ik ben voorstander van heel Amsterdam met alles en iedereen onderwater te zetten.
Nederland heeft meer behoeft aan groen en minder aan die betweters uit Amsterdam.
Nu is het al een beerput, laat staan over een aantal jaar; met GroenLinks en d66 als regressief Nederland in de gemeenteraad.
Regressief Nederland is voorstander van meer achterlijkheid, immigratie en meer multicultureel. Dat kunnen we gewoon niet accepteren.
@2 . Het gaat over de metrolijn. Die is weliswaar veel duurder uitgevallen maar wel mooi geworden.
@2 geef mij maar Amsterdam
@4 Op wat voor manier wil je Amsterdam hebben?
@5 rechtstreeks uit onze hoofdstad. Daar waar alles kan. Daar draait het om.
@3 Maar of hij ooit rendabel wordt valt nog maar te bezien ondanks dat ze hun stinkende best doen om iedereen die metro in te pushen, de begroting was immers op 1.45 miljard euro begroot maar is 3,1 miljard euro geworden. Het hele ov plan in en rondom Amsterdam is daar nu op ingericht en voor veel mensen is het ook niet bepaald een vooruitgang. Veel lijnen worden opgeheven dan wel aangepast en met minder haltes, dus voor mensen die slecht ter been zijn is het maar behelpen, die moeten nu meer meters maken om bij de dichts bijzijnde halte te geraken.
Niet alleen veel gevraagd van Amsterdammers
3 miljard
@8 . Daarom mag jij er ook in meerijden hoor!
@9 Wel dat ga ik en veel Nederlanders waarschijnlijk niet doen
Dus 3 miljard is veel en wij hebben er niks aan
@10 . Wees nou maar blij dat wij in de Randstad jouw achterlijke woonst blijven betalen.
@11 Ik heb mijn woning zelf betaald lol
en mijn provincie verdient genoeg zelf de randstad niet voor nodig
De randstad mag eerst die 3 miljard zien terug te halen
Ik zag net Femke Halsema en Sharon Dijksma gaat elkaar zitten als notabelen van Amsterdam. Wat is hier fout gegaan?
@10 Het is altijd belangrijk om in infrastructuur te investeren. Een goede mobiliteit scheelt gewoon geld.
@7
Gelukkig, al die stinkende bussen weg, ze zouden nog veel meer lijnen moeten aanleggen, zodat Amsterdam echt bewoonbaar wordt. Hulde aan de wethouder die dit er doorheen geloodst heeft.
Voorlopig blijft het voor mij een leuk openlucht museum waar ik alleen met buitenlandse gasten naartoe ga.hebben ze nu trouwens ook gedacht aan een grote parkeerplaats bij het meest zuidelijke station?
@14 Dat hangt er vanaf kosten en het effect ervan
Ik persoonlijk heb er waarschijnlijk niks aan
Investeren in infrastructuur is idd belangrijk
@12 . Ik bedoel je woning niet. Ik bedoel dat hele provinciale achterlijke zooitje waar jij woont. Als wij in de Randstad geen wegen zouden aanleggen bij jullie, dan moesten jullie nog steeds over zandpaden ploeteren. Of met de trekschuit reizen. En zo subsidieert de Randstad de provincie. En dan meent het agrarische inteeltgebroed ook nog een grote bek te moeten hebben.
@17 Zoals al gezegd mijn provincie kan zichzelf redden
@16 Nee, ik heb niks aan heel het OV. Of dat nu in Amsterdam is, of ergens anders.
Mensen moeten toch naar hun werk kunnen gaan en mobiel zijn om verder de economie in stand te houden.
En of die lijn nu op de langs termijn rendabel is, weet je nooit, maar dan heb je toch in ieder geval esthetisch een pareltje.
@19 Mensen kunnen ook al naar hun werk gaan voordat die lijn er was
Dus dat argument is onzin
De meeste inwoners van Amsterdam die werken toch niet
Beter investeren in vervoer van en naar Amsterdam dan binnen de stad
@15 Je kunt niet onbeperkt maar metrolijnen onder Amsterdam bouwen, Amsterdam is maar een gehucht in vergelijking met echte wereldsteden als New York of Tokyo etc, er zit dus een limiet aan het ondergronds bouwen van metrolijnen onder Amsterdam.
Maar sommige politici lijden nogal aan hoogmoedswaanzin. Men verkeerd in de illusoire veronderstelling dat Amsterdam ook een mega metrolijnen netwerk nodig heeft.
Alle bussen zullen trouwens langzamerhand vervangen worden voor elektrisch aangedreven bussen, Connexxion is bijv al hard op weg.
@21
Onzin, Nederland is één grote metropool.
Die noord-zuid lijn moet via Schiphol door naar Leiden en Den Haag.
Er moet ook een nieuwe west-oost lijn komen die uiteindelijk naar Utrecht loopt.
Openbaar vervoer moet volledig ondergronds en de stad moet terug naar de bewoners.
@22 "Nederland is één grote metropool."
Ook jij lijdt aan hoogmoedswaanzin.
@23
17 miljoen op deze oppervlakte, waarvan meer dan 8 miljoen in de randstad.
Dat is een metropool!
Jij ziet het veel te beperkt!
Kijk eens naar de metro van Rotterdam, die loopt al tot aan Zoetermeer en Den Haag. Alleen in Amsterdam denken ze dat ze alles alleen kunnen.
Ik denk dat er nauwelijks behoefte is/was aan een Noord-Zuid lijn. Om die behoefte te creëren worden tram- en buslijnen opgeheven. Mensen worden daardoor gedwongen om onder de grond met de metro te reizen. Dat is zonde want Amsterdam moet je boven de grond beleven. In Amsterdam is het veel leuker om Amsterdam te bekijken terwijl je van A naar B reist met de tram. Er valt onder de grond niets te zien tijdens het reizen.
Na de veel te hoog opgelopen aanlegkosten, kon een feestje van 500.000 euro er ook nog wel bij...
https://www.parool.nl/amsterdam/openingsfeest-noord-zuidlijn-kost-half-miljoen~a4601318/
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.