@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
@4 Je moet toch wat om de laatste kijkers van de buis weg te jagen....
Ik heb helaas niet ze veel vertrouwen meer in de zogenaamde westerse experts.Ze zijn wel meesters in miscalculatie....
i.pv die bespottelijke walgelijke lentekriebels, kunnen ze beter behalve Taal en rekenen ook assertiviteitstrainingen geven, jongeren va zeg 6 j...
@103 Wat een desinformatie. Decennia geleden werd het verboden om nog langer ambtelijk de religie van iemand vast te leggen. Dus die 5% mag je...
Burgemeester Femke weet wel van aanpakken!
Klantvrij maken ?
@1 daar heeft zij absoluut geen hand in gehad. Met de komst van de noord-zuidlijn moet ik volgens de nieuwe regeling 30 minuten langer reizen. Wat een puinhoop is Amsterdam toch.
De binnenstad is druk, je zou het ook overvol kunnen noemen.
Er moest iets gebeuren, of dit een goeie maatregel is, zal de tijd leren.
Zo raar is het niet om auto's te dwingen zich via de binnenring (S100) te verplaatsen. Zal je alleen zien dat die nu nog drukker gaat worden..
@3
Sterkte daar en doe burgemeester Femke de groeten van mij.
Binnensteden moet je ten allen tijde autovrij maken. Die middeleeuwse binnensteden met hun smalle straatjes zijn niet ontworpen voor de auto, immers er bestonden toen nog geen auto’s. En vandaag de dag is het vol met voetgangers en fietsers. En het OV (metro en tram) zijn heel goed in Amsterdam. Ze rijden zeer frequent en vrijwel altijd op tijd. En met de Noord Zuidlijn is het Amsterdamse centrum ook per metro goed bereikbaar.
@3 dertig minuten langer per wat? Auto, bus, tram of metro?
@4 dit is alleen autootje pesten door de groenen.
Alle hoofdwegen zitten ook al aardig vol en daar komt nu verkeer bij.
Voor de voetgangers kan het wel iets beter worden maar de weg die nu voor centraal station loopt wordt water en daar komen extra rondvaartboten. De bussen die er nu staan gaan naar de achterkant van het station. (hadden ze er een leuk uitgaan plein van gemaakt zoals Leidseplein of Rembrandt plein dan hadden ze de mensen meer ruimte gegeven en mogelijk de andere pleinen wat rustiger gemaakt maar nu gaan alleen die paar rondvaartbedrijven meer geld verdienen. (ze krijgen niet extra vaarruimte maar alleen meer aanlegplaatsen.
(het kost maar 90 miljoen )
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/201157/Verbouwing-gebied-rond-Amsterdam-Centraal-gaat-90-miljoen-euro-kosten
@6 het zijn daar geen smalle straatjes maar 2 banen per richting.
@9 Ik heb het over de binnenstad. Daar kan je echt geen twee banen per richting kwijt hoor.
@6 Niet iedereen is een fan van openbaar vervoer.
@7 als zijn reistijd nu met openbaar vervoer.
overstappen kost gewoon tijd en sommige mensen moeten ook meer omrijden.
Alles ging vroeger naar centraal en van centraal kon je overal heen.
Nu moet bijna iedereen naar de noord/zuidlijn en dan met roltrap naar beneden daar wachten en een paar haltes nemen en dan weer met roltrap naar boven naar de bus lopen en daar weer wachten en dan naar je eindbestemming.
(wordt voor vele 1 of 2 keer extra overstappen en met de spits zat de oude metro al overvol zodat je er ook niet altijd inpast. Bij de nieuwe weten we pas hoe druk het wordt als de scholen gaan beginnen)
Top, helemaal geweldig!!
@10 ik ook het gaat hoofdzakelijk om de weg voor centraal station langs en dat stukje is 2 banen de ene kant op en 2 banen de andere kant op en daar tussen staan de bussen dus heel breed en deze weg gaat weg.
(er komen dus heel veel auto's die straks een andere routen moeten rijden.)
@2
"Klantvrij maken ?'
Moet je met de auto als je een nieuwe broek of jurk gaat kopen?
Gelukkig geen last van
@10 die weg die ze nu weghalen probeer ik altijd te ontwijken want het is een stukje wat veel tijd kost en achter het centraal rijd het veel beter door.
Straks wordt het dus achter het centraal station drukker en heb ik er ook last van maar als je van de hoofdwegen afgaat is het ook geen doorkomen en dat zijn kleine en smalle weggentjes en heb je pech dan gaat een taxi voor je neus mensen uit laten stappen en eerst nog even afrekenen.
Je kunt ook om de stad met de A10 maar dan rij ik 10 km om.
Welke routen moeten mensen gaan als de tunnel straks achter het centraal station dicht is?
Nu loopt dan alles al vast maar straks wordt het een ramp omdat je dan alleen om de stad kunt want alle andere wegen in de stad kosten echt veel tijd.
Ben zó blij dat mijn huis vèr weg van die randdebielstad woont!
@18
Ik ook, Ik moet er niet aan denken om in zo'n grote stad te wonen.
Weer een argument om Neerlands grootste vuilnisbelt te mijden.
@18 @19 @20
Ik ben ook heel blij dat jullie niet in Amsterdam wonen / willen zijn.
* Verwijderd door de redactie *
@21
U kent mij???
Jammer achteraf. Dat de Duitsers Rotterdam bombardeerden.
Hadden ze Amsterdam maar goed te grazen genomen. Dan had de hele infra-structuur in Amsterdam vele malen beter opnieuw opgezet kunnen worden.
Nu is en blijft het een puinhoop.
@23
Ik hoef u niet te kennen, iemand die "Ben zó blij dat mijn huis vèr weg van die randdebielstad woont!" hoef ik niet in mijn stad te hebben.
@24
Je hoeft er niet te komen als je niet wilt, liever niet zelfs.
@25
UW stad?
Mag ik even lachen? Woehaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaahaaaaaaaahaaaaaaaa
@25
Zal ik zeggen wat ècht van u is? Hetgeen u in de wc laat vallen!
Mooi zo Auto s horen niet in de stad en Amsterdam moet emissievrij wonen en daar zit Femke goed.
Ik heb die metro vandaag genomen.
Hoop geld voor maar acht haltes.
Het heeft niet echt een toegevoegde waarde.
Zo wel bij de Zuidas en noord zijn niet echt veel parkeerplaatsen.
Ik zie nog niet zo de voordelen.
Ik zelf heb er niks aan.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.