@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
@59Jij bent ook aan een klap op je bek toeMisschien knapt je fascistenmuil er nog wat van op ...
@62 Hij had gehoord dat Yasser een vagina had, gewoon ijzersterke humor en een keiharde klap op zijn hypocriete bek. 😂...
Dat gaat weer Miljoenen kosten ...
En die elektriciteit wordt dan weer op gewekt met behulp van....jawel, fossiele brandstoffen.
De meeste eigenaren van elektrische auto's hebben eigen zonnepanelen waarmee ze de auto kunnen opladen. Bij het gebruik van publieke laadpalen heb je een oplaadpas nodig. Deze passen zijn bijna altijd gekoppeld aan duurzame energie opwekking. Een voorbeeld hiervan is de oplaadpas van Eneco met 100% groene windstroom van Eneco HollandseWind. Ook de snellaadstrations van Fastned worden allemaal voorzien van duurzame stroom.
@1 ja sterk punt.
Je moet op de een of andere manier toch die energie opwekken en of centrales nu schoner zijn?
Of kolen of gas of olie of benzine?
Er is niks milieu vriendelijk aan
Zolang je er TE weinig kilometers mee kan rijden is het voor mijn voorlopig geen e-rijden.
@3 Dat men er nog deels fossiele brandstoffen voor moet gebruiken doet niets af aan het feit dat het zonder fossiele brandstoffen kan, en juist daar gaat het om.
Dat er niks milieuvriendelijk aan is, is onzin.
Meer rijgenot is helemaal afhankelijk van wie de auto maakt en niet of die ev is of ice. Rijgenot is nml niet geheel afhankelijk van de aandrijving.
@3 Het is natuurlijk wel meer gecentraliseerd, dan fossiele brandstoffen in elke auto verbranden.
Maar wat ik toch het meest ga missen bij electrisch rijden is het schakelen.
@1 Daarbij moeten de afgewerkte accu's ook nog verwerkt worden. Hoe gebeurd dat eigenlijk?
@3
Alleen heb je bij electrische auto's nog de mogelijkheid om zonder Olie, Gas of Kolen energie op te wekken, die keuze heb je bij fossiele brandstoffen nooit.
@4
Wat is TE weinig kilometers? De Tesla heeft een actieradius van meer dan 350 tot 400 km dat is 3 tot 4 uur sturen, buiten het feit dat je deze afstanden nagenoeg niet dagelijks rijd, kun je met snelladers binnen een half uur je tank weer vol krijgen, en tegelijkertijd pauzeren, wat ook geen overbodige luxe is na 4 uur rijden.
Ter vergelijking, ik heb een XC90 gehad op benzine die ook een actieradius van 400 km had.
@7
Ik haat schakelen. Maar ben gek op vermogen,
@5
Het milieu interesseert mij werkelijk geen fluit, van de olie-tiet van SA afkomen wel.
@6 Als je graag radio luistert geeft een elektrische auto meer rijgenot omdat het motorgeluid wegvalt.
@3 , zoals je kunt lezen in de FAQ: Vergelijk je de milieu-impact van een elektrische wagen met een gelijkwaardige benzine of diesel uitvoering, dan is de conclusie dat elektrische auto’s, zelfs gebruik makend van grijze stroom minder milieubelastend zijn. Zodra je gebruik maakt van 100% duurzame energie dan is het voordeel natuurlijk nog groter.
@12
Of je zorgt ervoor dat je radio fors boven het motor geluid uitkomt, aan de andere kant, het geluid van een dikke V8 is ook niet te versmaden.
@12 : Boven de 80-100km/h maakt een EV evenveel lawaai dan een ICE.
@12
Overigens bij hoge snelheden is het niet meer de motor die je hoort, maar de banden op het asfalt. bij mijn auto hoor je bij snelheden boven de 80 km.u niet meer dat de auto overschakelt naar elektrisch (Lexus IS300h)
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.