Dat blijkt uit een groot aantal klachten op sociale media, aldus een analyse van Allestoringen.nl.
De storing treft onder meer een computersysteem dat op verzendlocaties wordt gebruikt, aldus een klantenservicemedewerker van het bedrijf op Twitter. Omdat het niet mogelijk is om een pakket in dit systeem in te voeren, zijn er meerdere postkantoren die op het moment geen nieuwe pakketten aannemen.
Daarnaast zeggen meerdere klanten dat ze een pakket op een afhaallocatie niet mee naar huis krijgen, omdat het niet mogelijk is om het pakket af te vinken in de software. Ze worden daarom naar huis gestuurd met het verzoek om na de storing weer terug te komen.
Klein aantal locaties
Volgens PostNL was er tussen 11.00 en 12.00 uur een landelijke storing die de diensten van alle verzend- en afhaallocaties heeft getroffen. Die storing is inmiddels verholpen.
Een klein aantal locaties is echter getroffen door een tweede storing met vergelijkbare resultaten. Het is nog niet bekend wanneer deze storing zal worden opgelost.
Een woordvoerder van het bedrijf benadrukt dat alleen retaillocaties door de storing zijn getroffen. Pakketpost die aan huis wordt bezorgd, is niet door de problemen geraakt.