Degenen die zo leuk lopen te doen over Wilders en Orban moeten gewoon eens kijken naar hoe het er in ons land tegenwoordig uitziet en dan naar H...
@3 Nah, kan me niet boeien, ik kan het wel missen, ik gun het ze wel. Tenminste de echte Nederlanders, de rest niet....
@41Bent u er bekend mee dat de organisatie van XR financiële steun krijgt uit één van de foundations van George Soros?En dat XR, in zek...
@11 Net als vroeger. Toen was Geert nog een tijdje de mentor van Mark. 😉...
@10 Rutte is niet de baas van de NAVO. Het is alleen maar de secretaris. Opper secretaris. Hij moet het bestuur dienen. En het bestuur bestaat ...
En wederom krijgen die extra.En de mensen die een klein beetje meer verdienen dan hen kunnen weer fluiten naar wat extra:'s.👎👎...
Maar terug naar Oekraïne op vakantie gaan kunnen die deserteurs wel.😡...
@2685 en @2687Jeetje, dat is wèl erg lang. Dat kan toch niet? Of zou dat ook weer één van de "pesterijtjes" zijn richting één bepaald per...
Slappeling die vd Burg. Ook dienstplichtige Eriteers geeft hij onderdak. Rutte vindt het allemaal best en laat hem zijn gang gaan. 🤔...
@2685 Idioterie een maand al , wat zou je hier moeten doen om je account verwijderd te krijgen ?dreigen met een bom ?Ze zijn t bovendien ver...
In totaal 6 weken wachten vind ik nog belachelijk weinig als je hoort welke situaties deze examen kandidaten veroorzaken.
Daarnaast vreemd dat de aangever ( de rijschoolhouder) niet aansprakelijk gesteld wordt.
Een maand wachten zal niets toevoegen aan de vaardigheden van de kandidaat. Veel beter is in mijn ogen dat de kandidaat verplicht wordt aantoonbaar 8 lessen te nemen. Pas daarna mag het examen voor de tweede keer worden aangevraagd.
Goede ontwikkeling.
Daarnaast mogen ze extra aandacht vestigen op ongelukken door het gebruik van een mobieltje.
Exacte cijfers zijn niet bekend.
Maar naar schatting zijn er 13763 van de 64908 ongelukken op de wegen in Nederland toe te schrijven aan het gebruik van mobieltjes in het verkeer.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kwart-meer-auto-ongelukken-dan-vier-jaar-geleden-schuld-van-smartphone-of-gewoon-meer-verkeer-~bbd0ccee/
Is ook te zien op de wegen wanneer die nieuw geslaagden worden los gelaten!
Lijkt of je het rijbewijs tegenwoordig bij de zegeltjes van de Super kunt sparen!
Dan vraag je je af op grond van welke rijkwaliteiten de rijschoolhouder ingestemd heeft met het aanvragen van het examen.
Overigens vraag ik me af of zo'n kandidaat in een maand meer zijn mentaliteit ten aanzien van het verkeer (volgens mij de bron van levensgevaarlijk weggedrag) heeft veranderd... lijkt mij van niet.
Als ik het gepruts om me heen zie, dan denk ik dat nog teveel mensen een rijbewijs krijgen dat ze niet verdienen.
En dan heb ik het niet over een incidenteel foutje. Dat gebeurt iedereen wel op zijn tijd.
Nee, dan bedoel ik dat je achter iemand rijdt en alleen maar onkundigheid voor je ziet rijden.
Hoe komen zo'n mensen aan een rijbewijs??
@5 Dat lijkt denk ik maar zo. Het rijexamen is in de jaren alleen maar moeilijker geworden.
@5 , Wat denk ik 1 groot probleem is tegenwoordig. De mogelijkheid van 10 daagse rijcursus.
FF lekker in de zomer bij mooi weer 10 dagen rijlessen volgen. En als ze dan slagen en het regent een keer, of nog erger, sneeuw, dan is het blinde paniek. Want dat zijn ze dan niet gewend.
@8 , Persoonlijk vind ik ook het niveau op de weg sterk verslechterd.
Ben je de ene prutser eindelijk kwijt, hangt de volgend eprutser alweer voor je te klooien.
Gewoon een beetje doorrijden (en daarmee bedoel ik niet te hard rijden) is er tegenwoordig nog maar zelden bij.
@8 heeft het misschien ook iets te maken met het niet kunnen stellen van de juiste prioriteiten in het verkeer?
Hoewel ik behoorlijk vaak de indruk heb dat mensen eigenlijk geen idee hebben waarmee ze bezig zijn op de weg, noch begrip hebben van hoe het verkeer als "geheel" werkt.
@8 De theorie zeker aan de ondeskundige reacties op de weg te zien vast niet het praktische deel
De meeste missen ieder gevoel van verkeersinzicht.
@9 Speelt denk ik ook een rol!
En volgens mij is het praktische deel belangrijker dan de theorie.
@12 , "De meeste missen ieder gevoel van verkeersinzicht."
Dat idee heb ik ook.
En ook hier. Ik heb het niet over incidenteel een keer iets fout doen. Dat gebeurt iedereen.
@12 [ De meeste missen ieder gevoel van verkeersinzicht.]
precies.... Maar daarnaast ontbreekt ook het bewustzijn dat "het verkeer" vooral een "WIJ-activiteit" is en geen "IK-activiteit". Waarmee ik bedoel dat men te vaak niet inziet dat het geheel beter functioneert als je je minder egocentrisch opstelt ten opzichte van anderen.
@11 : Heeft het misschien te maken met doorgesnoven dealende territoriumdriftige doodrijders ibv kort lontje, lange tenen en enorme geldingsdrang? Het is oorlog op de weg. De auto is hét verlengstuk van het ego, helemaal bij jonge mannen. Die - en dronkelappen en dope-rijders - veroorzaken de meeste auto-ongelukken (maar vrouwen kunnen niet rijden kuch kuch). Kijken wij naar bepaalde bevolkingsgroepen, die overlopend van zelfmedelijden zich nooit schuldig maken aan enig fout gedrag, dan gaat ons een groot licht op.
Wat @7 ook al zegt:
Als ik zo om me heen kijk, zie ik dagelijks nog een héleboel weggebruikers waarvan ik aanneem, maar eigenlijk niet geloof dat ze ooit zo'n roze pasje in hun bezit hebben mogen krijgen... en het nog steeds hebben ook!
@4 Dat mobiel gebruik kan een factor zijn echter , ga elke dag 200 kilometer door de spits en je komt de meeste idiote situaties tegen die ik betwijfel wat dan ook met mobiel te maken hebben maar het gedrag van mensen ten opzichte van elkaar.
En daarbovenop: de staat maar geld kloppen uit wagens en waar gaat dat geld heen ?
observatie: de toestand van de weg word steeds erger, wegen smaller , geen vluchtstroken, te weinig banen , hobbels , chaos van snelheden en dan flitskasten. hoe vaak ik niet meemaakt dat mensen tussen die kasten gas geven en dan bij die kasten op de rem en op de snelweg ?
mensen: ga niet naast vrachtwagens hangen en hou op met gas geven om dan dat te doen en andere te blokkeren van inhalen of ... Je ziet me op de weg afstand houden en hebt blijkbaar niet in de gaten : ik szit in een bus en zie veel verder dan jullie kunnen zien en ik zie niet 1 wagen rakelings achter een andere rijden maar hele rijen van mensen die dat doen AT 130 Kilometer an hour and then some Idiots actually come at That at about 140 Kilometers per hour.
"het mobiele gebruik" Ik betwijfel; dat mensen in dergelijke situaties ook nog zoiets dwaas doen als "appen/texten".
En dan die examens dat ze mensen er nerveus van maakt met dat rijdgedrag kan ik begrijpen
en dan "Het gaat volgens woordvoerder Nathalie Dingeldein van het CBR bijvoorbeeld om kandidaten die meerdere ingrepen van de examinator nodig hebben om op de weg te blijven. In sommige gevallen moet een examinator al ingrijpen voor de auto het parkeerterrein van het CBR heeft verlaten."
Zet Cams in die wagens en laat de lesgevers de beelden van die cams bekijken in geval iemand zakt en dan ben ik Zeer benieuwd wat er dan gebeurt.
You don't trust those people ? NO I DO NOT!
Lees wat er staat en ik heb serieuze problemen met dat te geloven, likt me een excuus om mensen op wachtlijsten te zetten (werkverschaffing).
waarom worden die rijscholen ook niet aangepakt?? als zij zo'n kandidaad geschikt achten voor het examen, zijn ze het predicaat rijschool ook niet waard. zeker als het vaker voor komt bij een rijschool.
(kan natuurlijk altijd voorkomen dat een kandidaat helemaal dicht slaat door examenvrees!)
@17
"mensen: ga niet naast vrachtwagens hangen en hou op met gas geven om dan dat te doen en andere te blokkeren van inhalen "
Ergerlijk inderdaad.
Zo'n soortgelijk geval: mensen die al vele kilometers lang links hangen. Met 1 km/h verschil inhalen. En als er dan een gat is tussen de auto's die ze inhalen, geven ze gas en versnellen 20 km/h zodat anderen hen niet rechts in kunnen halen om vervolgens bij de volgende auto weer af te remmen en er met 1 km/h verschil weer te gaan inhalen.
Maar u heeft gelijk.
De ongelukken door mobiel gebruik zijn misschien veel frequenter maar meestal met blikschade, maar de schade in de genoemde voorbeelden is vaak veel ernstiger.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.