Een moslim collega doet niet meer mee.beste man heeft diabetes,ligt ineens halfdood achter zn machine,wij 112 bellen en hem echt overtuigd...
Rutte,jij en je politieke poppetjes moeten dit aanpakkenwaar betalen we jullie voor,lafbekken...
Ik weet nog plaats, in de loopgraven in de Oekraine....
@6 Misschien wel ja. Maar jij hebt zelf de term "ongebouwde kerels" toegevoegd, toch? Daaruit blijkt dat je het spannend vindt. Anders had je ...
Russische onderzoekers 😂, hoe ongeloofwaardig wil je het hebben....
@6Ik denk niet dat je kan wennen aan een intolerante en racistische religie. Daar aan wennen gaat tegen ieder gevoel van rechtschapenheid en r...
@17Dus iedere beller bij de supermarkt is moslim? Ik zie bijna iedere klant in de supermarkt met een telefoon of oortje aan zijn hoofd. Die te...
Zie hier genoeg hoofd doekjes die in de middagpauze van school de supermarkt uitkomen,knagend aan een broodje...
@4Alleen Nazi.one en Oeps.nl voldoen hier op deze baggersite NK nog blijkbaar.....
@6 Deugend englinks is natuurlijk helemaal gewend aan messentrekkende, verkrachtende, stelende moslims. Ik kan er maar niet aan wennen, en zie e...
** gebruiker verwijderd **
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
Ze doen maar. Ik gebruik nooit mn smartphone in de auto wanneer ik achter het stuur zit.
** gebruiker verwijderd **
Tjsa, ik snap waar het vandaan komt. Maar ik snap ook dat het nooit gehandhaafd wordt, tenzij ze er een themaweek van maken omdat de hoofdcommissaris een promotie in het vooruitzicht gesteld heeft gekregen.
Niet alleen een smartphone...!!!!
ook een i-pad, lippenstift, oorwatjes, scheerapparaten etc..
alles waarmee men afgeleid wordt in het verkeer.
Ik rij veel motor maar GOD, wat je zoal niet ziet of meemaakt......
Wat denk je als die zelfrijdende auto's op de weg mogen ???
Het dodental zal skyhigh gaan vrees ik..
Als ze eens beginnen met het 'beroepsverkeer' te controleren op documenten lezen achter het stuur. Ik zie vaker 'vertegenwoordigers' met hun neus op de bijrijdersstoel dan een huisvrouw met een telefoon aan haar oor.
@1 Handhaving nieuwe stijl wellicht? Slim gebruik maken van de huidige techniek betekent dat menselijke tussenkomst niet meer nodig is. Denk alleen maar aan alle camera's.
@9 Al helemaal klaar voor The Borg?
** gebruiker verwijderd **
@7 Oh en die motorrijders zijn de voorbeelden op de weg? Laat mij even vreselijk lachen!!! Het valt gewoon op als een motorrijder zich redelijk aan de snelheid kan houden en z'n motor ergens parkeert waar die hoort (dus NIET op een voetpad of zo).
Goede zaak. Werd tijd.
@5 Jij hebt echt een probleem waar je eens naar moet laten kijken.
En de navigator op mijn smartphone dan, die me zo netjes voor snelheidsovertredingen en files waarschuwd ??? Onmisbaar en veiliger. Laat de fietsers maar weer voorrang verlenen aan auto's en haal langzame brommers weer van de rijweg. Dát scheelt een hoop ongevallen!
Dwazen die dat bedacht hebben!
Goede zaak, en ook op de fiets AUB, dat is net zo gevaarlijk en als je als automobilist zo iemand aanrijdt ben je ook nog schuldig ook, binnen de bebouwde kom.
Handhaving zal wel een probleem worden.
@12 Zeker weten dat je de plaatselijke verordening hebt doorgenomen? Het is namelijk geen regel dat een motor niet op het trottoir mag.
Of wil Plasterk (PvdA) nu ook alle telefoongesprekken in auto's gaan registreren?
Kan allemaal met de black-box die hij overal in wil. incl. alcoholmeting en permanente snelheids- en locatie registratie. Gelukkig bestaat de PvdA straks niet meer.
"De minister hoopt echter dat het niet zover hoeft te komen en dat er wellicht een technische oplossing is, bijvoorbeeld het uitschakelen van bepaalde functies op een smartphone tijdens het rijden."
Ik denk dat inderdaad een technische oplossing hier de uitkomst zal bieden,bijvoorbeeld volledig spraak gestuurd je mobiel kunnen bedienen
@15 overbodig speelgoed waar als je er met je fikken van afblijft gewoon mag gebruiken.
Apps aan, gordel om en dan pas de auto starten.
Het leven is heel ingewikkeld voor idioten
@19 En als ik dat spraakgestuurde voor mijn eigen gemak meteen deïnstalleer omdat ik het toch weiger te gebruiken? Ik zie niet waar ze dit kunnen gaan handhaven zonder een existentiële database met ogenschijnlijk kleine en onzinnige feitjes van iedereen in Nederland. En dat is waar het in mijn ogen domweg over gaat. De veiligheid interesseert ze niets. Ze willen geld of info.
@20 .. niet overbodig ennuhh.. nee niet toegestaan als het gebruik van de SMARTfoon verboden wordt.
volgens mij was je al strafbaar als je het ding zichtbaar in je hand had... wat draagt zo'n verbod dan bij?
@21
Wat een onzin,
Zo'n volledig spraakgestuurde mobiel zou ik wel willen gebruiken,het gaat immers ook om mijn eigen veiligheid
Ik draag bijvoorbeeld ook mijn gordel niet alleen omdat het moet,maar ik vind het ook veiliger......
Maar u leeft liever op 'het randje' ?
** gebruiker verwijderd **
@24 Je kunt wel zeggen onzin, maar ik ga echt niet tegen mijn mobiel praten als er niemand aan de andere kant van de lijn is.
Mijn gordel doe ik om omdat het moet en er nu ingesleten is en ik heb geen zin in een boete. Mijn kinderen moeten ook in de gordel. Ondanks dat ik mijn waanzinnige ouders overleefd heb die van mening waren dat ik geen gordels om hoefde vroegah. Oh wacht... die zaten er niet in. Dat is niet op 'het randje' hoor. Althans, niet in mijn hoofd.
Ik doe wat me opgedragen wordt in deze, maar alleen omdat ik geen zin heb om er geld voor te betalen. Daarom hou ik me ook aan de snelheid. Niet omdat ik bang ben voor mijn leven, laat staan het leven van een ander, maar ik wil/kan het geld niet missen.
@7 Ik denk juist dat het met zelfrijdende auto's veel veiliger wordt op de weg.
Die testauto's van Tesla hadden meer dan 200.000.000 (200miljoen) kilometer gereden voordat het eerste ongeluk plaatsvond. De oorzaak van dat ongeluk zullen ze ondertussen ook wel opgelost hebben.
Zelfs professionele chauffeurs rijden geen 200 miljoen kilometer in hun leven, en vrijwel iedereen heeft wel eens een ongeluk meegemaakt of zelfs veroorzaakt.
Met zo'n zelfrijdende auto kun je met je telefoon (of wat dan ook) spelen wat je wilt, de auto let op de weg.
Een totaal verbod is bijna niet mogelijk omdat een mobieltje ook gebruikt kan worden als route planner die dan wel in een houder moet staan.
Er gebeuren heel veel ongelukken door gebruik van het mobieltje in de auto en op de fiets/bromfiets/motor. Als ze nu standaard afspreken met verzekerings- maatschappijen dat je niet meer verzekerd bent bij een ongeluk als je een mobieltje vast gehad hebt word het gebruik in het verkeer vast minder. En ja dat is aantoonbaar. Verder is handhaving lastig want hoe houd je een mobieltje en een ander apparaat uit elkaar?
het is al verboden om een smartfoonphone/telefoon in je hand te houden tijdens het rijden, de observeerde agent kan altijd nog gebruik maken van art 5 van de wegen verkeerswet. Zoals Koos Spee altijd zegt.
Het vreemde is dat je nog wel een kaart of boek op je stuur mag houden.
@28 Je route planner moet je al instellen als je nog stilstaat. Als je begint te rijden mag je niet meer aan je mobiel (of TomTom) komen.
@27 Die zelfrijdende auto zal vast een stuk veiliger zijn dan de huidige auto's..... maar wat doen we met het overige verkeer? Iedere voetganger weet dat een zelfrijdende auto zal uitwijken of stoppen.... Dat wordt een mooi zooitje in een stad als Amsterdam
@32 Nu is het zo dat je als automobilist altijd aansprakelijk bent voor een ongeluk. Hoeveel mensen gooien om die reden bewust hun fiets voor een auto?
Ik denk dat wat jij vreest wel mee zal vallen.
@33 Maar ze steken wel over..... Die zelfrijdende auto stopt toch wel
Gewoon auto's weer onveiliger maken, geen airbags of gordels meer in auto's ... dan lost het probleem zich op 'natuurlijke wijze' vanzelf op...
@34 dat oversteken gebeurt nu ook al, met alle gevaarlijke situaties van dien. Als er dan zo'n zelfrijdende auto aankomt, dan steken de mensen dus alsnog sowieso over, alleen heb je nu het voordeel dat de auto tenminste stopt, wat ongelukken voorkomt.
Als de fabrikant slim is, laat hij het model er niet heel erg anders uitzien dan reguliere auto's zodat de voetgangers en fietsers het verschil niet zien.
Dan weten ze dus niet of ze kunnen oversteken of niet.
Daarna is het een kwestie van aanpassen van iedereen. Langzaam maar zeker zal het wennen.
Wat een groter gevaar is, qua kans op ongelukken, zijn de elektrische auto's. Die zijn zo stil dat je ze niet hoort aankomen. Zeker als er toch al veel omgevingsgeluiden zijn.
Maar ook die ontwikkeling hou je niet tegen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.