@41 "Dan zijn de rapen gaar, hoor. 😄" Ja, dat zal best dat men er niet blij mee zal zijn. Maar kijk eens: - een nieuw dr...
@3 "Artikel is niet te lezen" Tja, sorry. dat is geen algemeen probleem, want ik kan het wel lezen. ...
Heeft Wilders nog wat ruimte in die ijskast om vaccins in op te slaan? ...
Zo'n grote batterij is vast nodig voor die ijskast van Wilders. ...
Wat is het probleem? Als alle Nederlandrrs de verwarming een graadje lager zetten en geen vliegvakanties naar Benidorm en Turkije nemen kunnen d...
D66 ten voeten uit....
Mobieltjes horen ook niet in de klas, zelfs niet in de kroeg. 😁...
Timmermans, een zelfvoldane linkse gluiperd....
De overheid kan ook de import kraan van mensen dichtdraaien.Duitsland is 8,7 maal zo groot als Nederland.Duitsland is het grootste land va...
@13 Ik ben het met je eens, daarom vind dat de lieden met vaccinatie schade daar ook de consequenties van moeten dragen.Waarom zou ik aan hun ...
Schiphol-Bergen op zoom kostte mij laatst 5x overstappen en iets meer dan 4 uur.
Alles zeer slecht aangegeven, poortje die niet opengingen als je er uit wilde omdat je al uitgecheckt was.
Wat een ramp.
En nog afgrijselijk duur ook.
De trein als alternatief voor vliegverbindingen binnen Europa had al 40 jaar geleden uitgevoerd moeten worden. Echter, de enorm machtige lobby van de vliegmaatschappijen en van KLM zorgde voor een giga-groei van Schiphol, met veel voordelen, maar met méér nadelen -waar we nu de gevolgen van ondervinden.
Groei naar Lelystad geeft veel te veel nadelen, dus is geen optie. Ze proberen het er door te rammen, maar er is teveel weerstand vanuit de omwonenden en vanuit allerlei organisaties.
Men berekende dat 20 goeie treinverbindingen de hele uitbreiding van Lelystad al overbodig maakt. Dus ik zou zeggen: doen. We moeten van die korte vluchten binnen Europa af en de trein is een prima alternatief. Het spoor ligt er al, het moet wat aangepast worden, en dan is er een goed alternatief.
Ha ha
Wil dat nog wel eens zien
retourtje Madrid voor 45 Euro en bent er binnen een uur
Zie mij dat al met de trein doen , ben ik uren onderweg
Zelfde met dagje Londen of Berlijn ben je met een vliegtuig in no time en is te doen in een dag retour plus shoppen
Met de trein gewoon te vergeten
@1 U vergeet er ongetwijfeld bij te vermelden dat er op dat moment werkzaamheden of problemen op het spoor waren. Normaal gesproken is het één keer overstappen. Op hetzelfde perron, zelfs, als ik me goed herinner. En ruim binnen twee uur.
@3 , juist die prijzen veroorzaken dus het probleem. Ik neem aan dat één van de maatregelen zal zijn dat die prijzen flink opgeschroefd worden.
Ben een paar keer met de trein op vakantie gegaan, naar Zweden, Frankrijk en Spanje. Erg goede herinneringen aan en kennissen aan overgehouden door heel Europa. Op lange reizen maak je makkelijk contact met je medereizigers.
@4 Inderdaad, dat was zo, ze hebben mij, jaren geleden ook wel eens in hoofddorp met 80 kilo bagage afgezet, wegens problemen ging de trein niet verder en ik kon het mooi uitzoeken tot aan Schiphol.
Klerezooi, de trein.
@6 Ik heb wel eens twee uur in de file gestaan tussen Almere en Hilversum. En voor de Afsluitdijk. En op nog heel veel meer plaatsen. Toen kwam er ook niet iemand langs met een karretje koffie en een uitgeprint alternatief reisadvies en het aanbod mij op een andere manier gratis naar mijn plaats van bestemming.
Het lijkt me zinniger een vervoermiddel te beoordelen op de normale situatie.
@7 Waarom heb ik die enkele keer dat ik de trein gebruik bijna altijd abnormale situaties?
@8 Omdat het al abnormaal is dat u met de trein reist? Uw negatieve karma? Weet ik veel. Ik reis (bijna) dagelijks met de trein, op zeer diverse trajecten en heb eigenlijk maar zelden problemen.
@9 Een soort Guus geluk dus.
@3
Kerosine gaat binnenkort gewoon belast worden. De idioot lage prijzen voor vliegvervoer kunnen nooit lang duren. Er moet immers winst gemaakt worden om als bedrijf te overleven.
Paar weken terug reisden twee journalisten van Amsterdam-CS naar Londen. De één met het vliegtuig, de ander met de trein. Reistijdverschil: de trein was een kwartier langzamer, maar vele malen comfortabeler. Scheelde ook veel wachttijd op Schiphol. Hun conclusie was duidelijk: maak de trein aantrekkelijk en het vliegen binnen Europa juist onaantrekkelijk. Veel beter voor ons milieu -en dat van onze kinderen... Dat vergeet iedereen voortdurend: we zadelen ons nageslacht met steeds méér vervuiling op. Een duidelijk teken dat we als soort helemaal niet zo intelligent zijn, helaas.
@1 U had op Schiphol ook uw privé-vliegtuig moeten nemen. Ongetwijfeld was er voor uw Boeing 747-400 nog wel een plekje vrijgehouden aan Gate 25D op Bergen op Zoom-Airport.
Het gemak van vliegen weegt nog steeds niet op tegen het comfort van treinen. Treintrajecten dienen sneller te worden om het te gaan winnen van vliegen. Ik reis veel, maar treinen winnen het tot nu toe financieel en tijdmatig nog steeds niet tov vliegen. Ik ben het wel eens met de stelling dat treinen comfortabeler is dan vliegen...
Vliegtuig naar m'n werk, ongeveer 4 uur reistijd inclusief OV van en naar het vliegveld. Trein naar mijn werk, ongeveer 12,5 uur en 4x zoveel dokken. Prima hoor. Ik vlieg wel.
** gebruiker verwijderd **
@15 met een roeiboot mag je ook....
@5 Zo ik ook eens moeten doen , maar ben ik niet zo avontuurlijk als jij bent
@12 Vind je die reactie nou zelf niet een beetje onzinnig?
En waar gaat Stientje dit jaar naar toe op vakantie? Vast met de trein......?
Met de TGV of Thales naar Barcelona...11 uur en 17 minutes.....enkele reis. Kosten euro 97..excl consumpties.......re tour kleine 200 euro.en ruim 22,5 uur zitten......
@17 , gaan we toch gewoon een keer samen, Pinkus Ik overweeg een tripje naar het zuiden van Duitsland deze zomer en dan misschien van daaruit door naar Zuid-Frankrijk
@21 Wellicht mijn vakantie volgend jaar met die van jouw samenstellen ik sta er wel voor open , in november ga ik met mijn familie een weekendje naar Berlijn toe , op verzoek met de trein omdat ik leuker en romantischer en milieu bewuster vind dan het vliegtuig ...
@22 , ik heb 10 weken vakantie per jaar tegenwoordig, waarvan 5 in de zomer. Daar moet wel iets te regelen zijn
@23 ... Ik heb twee weken vrij in november , en ik ben op zoek naar een trein maatje , dat is wel goedkoper dan alleen alles te moeten regelen ... Maar je weet me te bereiken ...
@5 , ik ook met trein naar Stockholm vanaf AdamCS. Fantastisch, vele malen meer beleving. En gelukkig geen betonnen wanden waar je aan zit te kijken.
@25 , dezelfde reis, en dan nog 6 uur door naar het noorden
Ik vind het een erg fijne manier van reizen, je hebt alle tijd om naar buiten te kijken en het landschap te zien veranderen. En om te babbelen met je coupe-genoten
Ik heb een paar daagjes Londen gedaan een paar jaar geleden eindig je in het midden van Londen zelf dan nog een Oysterkaart regelen en je kunt gelijk de ondergrondse in duiken .... letterlijk ...
Leuk bedacht hoor. Ik reis in Europa graag met de trein. Dat doe ik al een tijdje.
Maar het wordt steeds drukker, er zijn steeds meer storingen, er is steeds meer onderhoud, het wordt steeds duurder en er worden zelfs opties geschrapt. Daarbij moet voor sommige verbindingen vaker worden overgestapt dan voorheen. En dan heb ik het nog niet over de soms urenlange vertragingen en kapotte treinstellen waardoor je uit je gereserveerde stoel naar een andere trein moet die al vol zit, zodat je moet staan.
Als er niet snel dingen gaan verbeteren, en er ook nog eens miljoenen extra passagiers bijkomen, vrees ik een totale chaos.
@1
poortje dicht?! mij ook overkomen
ben er overheen geklommen
zelfs de 'bewakers' hielden mij geen halt
@29 Ja, en wat is het nut van poortjes die dicht blijven als je er uit wilt?
Trouwens, die dingen waren vroeger niet nodig.
Als je niets te zoeken had bij de trein was je daar gewoon niet, daar had je ook geen tijd voor.
Trouwens, als er brand uitbreekt is het voor hulpbehoevenden nog zeer gevaarlijk ook.
@30
héél lang geleden kon je bij 'uitzwaaien' een kaartje krijgen
niks, niet geen poortjes
bij brand?
ja!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.