@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
@4 Je moet toch wat om de laatste kijkers van de buis weg te jagen....
Ik heb helaas niet ze veel vertrouwen meer in de zogenaamde westerse experts.Ze zijn wel meesters in miscalculatie....
i.pv die bespottelijke walgelijke lentekriebels, kunnen ze beter behalve Taal en rekenen ook assertiviteitstrainingen geven, jongeren va zeg 6 j...
@103 Wat een desinformatie. Decennia geleden werd het verboden om nog langer ambtelijk de religie van iemand vast te leggen. Dus die 5% mag je...
Nou, voorlopig gaat men de grote verkeerstoren grondig verbouwen, voorbereid op weg naar een verdubbeling van het aantal vluchten.
Er is ook een nieuwe pier in aanbouw, dus een en een is twee
Ja het is uitbreiden ove verdelen over meer grote luchthavens in Nederland. Maar dan gaan de mensen daar weer klagen. En een luchthaven in zee is gewoon een luchtkasteel. Daar komen al windmolenparken en verdwijnen broodnodige visgronden. Het mooiste zou zijn alle luchthavens uitbreiden en verdelen
Wanneer leren die debiele Schiphol-promotors nu eindelijk eens denken in andere termen dan alleen maar 'groeien groeien groeien'?
Die domkoppen willen kennelijk niet onder ogen zien dat hun eindeloze groei niet alleen fysiek onmogelijk is, maar dat de negatieve effecten ervan ook NIET voor rekening komen van Schiphol zelf, maar afgewenteld worden op onze samenleving als geheel. Welnu, die samenleving pikt het dus niet langer.
Het zou me trouwens ook niks verbazen wanneer het aantal mensen dat ziek is van het fijnstof en de overlast van Schiphol nu al groter is dan het aantal mensen dat er zijn brood verdient -- wat betekent dat je nu al zou moeten gaan praten over krimpen, niet groeien.
Onlangs was er een topic hier op NK waarin men besefte dat het ook beter was voor Schiphol om Europese en binnenlandse vluchten te vervangen door vervoer per spoor.
Wanneer zet ons kabinet eens in op het stimuleren van milieu-vriendelijk vervoer per spoor, i.p.v. de vervuilende en overlast veroorzakende luchtvaart???
** gebruiker verwijderd **
@5
"Geen lobbyist die rijk wordt van het promoten van krimp."
Totdat groei + vliegen teveel negatieve associaties krijgt.
Maar ik snap natuurlijk ook wel dat de Nederlandse kiezer boter op z'n hoofd heeft: vandaag protesteren ze tegen de overlast, vervuiling, CO2-uitstoot en talloze gebroken beloftes ('harde grenzen aan de groei') inzake Schiphol - morgen stappen ze net zo gemakkelijk op het vliegtuig voor een weekendje Praag, waarbij de treinreis op en neer naar Schiphol bijkans duurder is dan het vliegticket...
Het zal uiteindelijk toch echt de kiezer moeten zijn die hier aan de rem trekt, want het bedrijfsleven zal dit niet doen en de politiek dus ook niet (althans zonder duidelijk mandaat van de kiezer).
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.