Wetenschap
  • 1
Veel koraalriffen kunnen de verwachte stijging van de zeespiegel niet bijbenen. Vooral tropische kusten en laaggelegen eilanden lopen hierdoor een grotere kans op overstromingen en erosie. ...

7 maanden geleden door Nu.nl

REAGEER MET EEN EMOJI
1
1
LEES MEER OVER

99% van de broeikas gassen komen door vliegtuigen en de koopvaardij. En we rooien de bossen voor palmolie, vlees/zuivelindustrie.....

1 caso    
7 maanden geleden door caso
2
Meld

@1 Yep.
We plegen nu roofbouw op onze planeet als geheel, met alle gevolgen van dien.

2 MARCUSAURELIUS    
7 maanden geleden door MARCUSAURELIUS
1
Meld

@2 , en het grootkapitaal intereseert het geen ene moer dat de natuur eraan gaat.

3 caso    
7 maanden geleden door caso
0
Meld

Het is tijd om een paar mooie IMAX beelden te maken van het koraal, want over 30 jaar is het er simpelweg niet meer. Kan je je druk om maken, maar er is waarschijnlijk helemaal niks meer aan te doen. Zelfs als we vanmiddag nog stoppen met fossiel en vervuiling, wereldwijd.

4 d6072b01    
7 maanden geleden door d6072b01
0
Meld

@1 Geen 99% hoor. Maar wel veel.

5 d6072b01    
7 maanden geleden door d6072b01
0
Meld

@5 , de 50 grootste containerschepen evenveel als ALLE AUTO'S EN VRACHTWAGENS! En er varen wat bootjes hoor, en fynstof door vliegtuigen.

6 caso    
7 maanden geleden door caso
2
Meld

koraal groeit tot het oppervlak

7 Jeb    
7 maanden geleden door Jeb
4
Meld

@6 Geen 99% bij lange na niet, eerder 5%:

Wat oudere link, maar ter indicatie:

It calculates that annual emissions from the world's merchant fleet have already reached 1.12bn tonnes of CO2, or nearly 4.5% of all global emissions of the main greenhouse gas.

The report suggests that shipping emissions - which are not taken into account by European targets for cutting global warming - will become one of the largest single sources of manmade CO2 after cars, housing, agriculture and industry. By comparison, the aviation industry, which has been under heavy pressure to clean up, is responsible for about 650m tonnes of CO2 emissions a year, just over half that from shipping.

https://www.theguardian.com/environment/2008/feb/13/climatechange.pollution

Maar dat wijzen naar andere bronnen zet verder weinig zoden aan de dijk. Emissies moeten omlaag over de hele breedte van menselijke activiteit. Voor het koraal is het te laat, maar wellicht kunnen we andere gevolgen nog enigzins beperken.

8 d6072b01    
7 maanden geleden door d6072b01
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Man (78) krijgt boete omdat hij kassierster z...
In Nederland heeft de 78-jarige Hendrik B. ee...

12 uur geleden door Inter

Woede in VS over Trump-aanhangers die Vietnam...
Een katholieke school in Kentucky heeft een g...

23 uur geleden door Nu.nl

Opiniepeiling Maurice de Hond: Kans groot dat...
De peiling van vandaag bevestigt de zwakke el...

22 uur geleden door Weetal

Britse Joden zijn LHBT/gender/D66-gedram op s...
Dreigen met thuisonderwijs of exodus uit Groo...

15 uur geleden door Inter

Nijmeegse huisarts Hanneke: zorg te duur voor...
,,Als ik nader onderzoek wil aanvragen, loop...

1 dag geleden door Inter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Remkraan
Schadelijke lekkage dreigt bij alle duurzame ...
Het gaat helemaal niet om duurzaam of het mil...

minder dan een minuut geleden door Remkraan

Hangingmen
Advocaten: Stop nu met uitzetting kinderen...
Heel dat kinder pardon is gestaafd op vals se...

1 minuut geleden door Hangingmen

El Matador
Trump: ‘Een beetje global warming is zo sle...
De massa klimaatpsychose blijft maar aanwakke...

1 minuut geleden door El Matador

Smiling
Man (78) krijgt boete omdat hij kassierster z...
@430 Iemand die zo denkt over de positie van ...

2 minuten geleden door Smiling

Tepelteefje
Man (78) krijgt boete omdat hij kassierster z...
"Onaantrekkelijk ?" Ja, onaantrekkelijk...

3 minuten geleden door Tepelteefje

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig