v.d. Burg, als er 10000 opvangplekken te weinig zijn, zijn er 10000 asieltjes teveel binnen gelaten...
Overdag niks eten en 's avonds volproppen. Yep, dan denk je aan je hongerige medemens........
Gewoon woke gezwam!...
Kappen met die onzin!Terug naar de oude tijd...
@7 en wie zijn die antivaxxers volgens jou en die asieltjes zijn volgens jou ook allemaal gevaccineerd in land van herkomst ?...
@70 Dat is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid....
@64 Nou nou, is een agressie regulatie training niet iets voor jou ??...
@67 ik vermoed dat rooibos bij de thee familie hoort, ofwel pickwick die al eerder verwijdert is hier....
@3 We gaan zien waar de Tsjechen mee komen. Vraag is of dit bij de veiligheidsdienst blijft hangen of dat het openbaar wordt....
@200 Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
@199 Zo mag u er ook over denken maar ik vind dat mensen in een naburig land in de regio opgevangen moeten worden.
En of asielbeleid zo humanitair is nog maar de vraag want de gezonde,welvarende,sterke mensen hebben meer kans om de oversteek naar Europa te maken dan degenen die dat niet zijn.
Er wordt trouwens helemaal niet gehandhaafd op asielbeleid de statushouders blijven hier vaak gewoon hangen ook al is de situatie in hun herkomstgebied genormaliseerd, als ze terugkeren is het op eigen initiatief.
@199 Nou ja en ik vind dat we onze portie wel een keer hebben gehad als Nederland. Geen enkele islamitische vluchteling of migrant er meer bij.
@202 [En of asielbeleid zo humanitair is nog maar de vraag]
Nee, de insteek van asielbeleid is humanitair. Als het je om economisch voordeel te doen is, noem het beestje dan gewoon bij de naam en spreek van arbeidsmigratie.
[Zo mag u er ook over denken maar ik vind dat mensen in een naburig land in de regio opgevangen moeten worden.]
Persoonlijk vind ik dat asielopvang in de regio moet plaatsvinden, maar voor schrijnende gevallen die ook daar moeilijk opgevangen kunnen worden kan een uitzondering worden gemaakt (homoseksuelen of atheïsten in een zeer traditionele regio bijvoorbeeld).
@203 In aanvulling op @204 zou inderdaad een zo groot mogelijke socio-culturele continuïteit één van de belangrijkste uitgangspunten van het immigratiebeleid moeten zijn.
@205 Eens met @204 Ik heb geen probleem met een christen die vlucht voor moslims dat zijn gelijkgestemden. Bovendien lees ik zelden iets over slecht integrerende christenen met uitzondering van Eritrea en nog een paar landen. Homoseksuelen, vluchtende boeddhisten etc. Geen problemen mee. Socio-culturele continuïteit vind ik een mooie omschrijving.
10% is al desastreus natuurlijk. Grote en middelgrote steden zullen inderdaad een soort Egypte zijn
@206 Er zijn 1600 miljoen moslims in de wereld als daar 5% homoseksueel van is heb je het over 80 miljoen mensen en homoseksuelen blijven geboren worden dus dat zijn enorme aantallen.
Er moet maar meer druk gelegd worden op islamitische landen of niet islamitische landen waar het niet zo nauw nemen met mensenrechten.
Zij willen geaccepteerd en gerespecteerd worden dan moeten ze het ook met anderen doen.
@204 Ik maak een onderscheid tussen arbeidsmigranten en asielmigranten en wat mij betreft komt er een eind aan die laatste categorie.
@208 Ja maar minder dan 10% van mensen is ook echt bereid om te vertrekken waarvan hooguit een klein deel vertrekt. Dus voor een groep als de homoseksueel uit islamitische landen dan is dat wel te overzien. Ze planten zich ook niet of nauwelijks voort dat scheelt weer.
Nee druk leggen leid tot meer radicalisering niet tot minder, Gewoon handen ervan af, grenzen dicht voor bepaalde landen en verder met de orde van de dag. We kunnen niet iedereen helpen. En als we mensen helpen binnen onze grenzen dan graag een stuk selectiever.
@208 Natuurlijk zal de opvang niet onbeperkt zijn. Op het moment dat er 80 miljoen homoseksuele asielzoekers naar het Westen komen, is het Westen zozeer belanghebbende geworden dat er nog wel heel wat harder mag worden ingegrepen in dat land of in die regio.
Uit het artikel de laatste regel :
We beoordelen de bewering dat Nederland, als de demografische trend doorzet, over vijftig jaar een soort Egypte is als ONWAAR!
@173 nog een voor de playlist: The Wall van Pink Floyd. Bouw een muurtje om je zelf en stel je zelf als slachtoffer van verandering op.
@176 Ik heb vooral de schurft aan bepaald gedrag. Ongeacht wie het vertoont. Maar jij maakt dat onderscheid niet en drukt hele groepen ineen hokje. En je staat er nog op voor ook. Je neemt aan dat ik geen problemen met de integratie of kutjochies zie, maar dat is bullshit. Het probleem is dat jij allen de donkere kant ziet en je bij voorbaat als slachtoffer neerzet.
@159 als er geen waardeoordeel aan vast zit, wat is dan het nut van de distinctie. Het lijkt me overigens stug dat je op DNA het verschil kan zien tussen een Ier, Hongaar of Nederlander.
@215 Probeer maar eens consequent een verwijzing naar een ras of een herkomst/nationaliteit achterwege te laten en merk dan wat het nut is van distinctieve benamingen.
En er zijn zeker wel verschillen in het DNA van een Ier, Hongaar of Nederlander uiteraard minder groot dan tussen sommige andere volkeren maar dat is wel degelijk aan de orde :
ercentage_of_major_Y-DNA_haplogroups_in_Europe.png" style='color:#4285F4;font-weight:500;' target='_blank' rel='nofollow'>https://en.wikipedia.org/wiki/Y-DNA_haplogroups_in_populations_of_Europe#/media/Fileercentage_of_major_Y-DNA_haplogroups_in_Europe.png
Bij “de huidige generatie allochtonen telt dan mee als autochtonen dus die tellen we niet mee” ben ik gestopt met lezen. NRC vergelijkt dus appels met peren. Ik heb niets tegen allochtonen, ben zelf allochtoon maar zo klopt de uitkomst natuurlijk niet.
@216 Het enige wat uw link bewijst is dat er een enorme overlap is. Dat betekent dat als je 'blind' zo'n uitslag ziet je niet kunt wete of er een Ier, Hongaar of Nederlander tegenover je zit. Ook leuk is dat de identificatie van bijvoorbeeld 'de nederlander' in het betreffende onderzoek niet duidelijk is gemaakt. Het is dus niet uitgesloten dat die spaanse, indonesische, duitse of andere voorvaders had. Dat maakt de resultaten nou niet echt betrouwbaar. Overigens is het Y chromosoom alleen bij mannen aanwezig, hoe wilt u de dames identificeren.
U geeft geen antwoord op mijn vraag: wat is het nut van distinctie als er geen waardeoordeel aan vast zit?
@176 in plaats van racisme kun je problemen ook gericht benoemen als probleem gedrag aan daarmee aan de slag. In plaats van je over te leveren aan angstbeelden en gezang. https://www.nieuwskoerier.nl/news/303730-schaamtecultuur-onder-marokkanen-hindert-oplossen-misdaad
@219 Dat hebben ze decennia geprobeerd het is nu eerst tijd voor een botte bijl daarna misschien weer pamperen. Wat boeit mij hun schaamtecultuur. Eruit met dat gedrag wegwezen het is klaar met die lui. Ik heb 0,0 behoefte om te begrijpen waarom ze zich zo gedragen.
Het is toch altijd het westen, Israël, discriminasi of een combinatie van die drie. Nooit een handje in eigen boezem. En als een Turkse dame de hand in eigen boezem steekt zoals Ebru dan wordt ze door linksige mensen verguist,
@219 Gericht benoemen? Marokkaantjes tussen de 12 en 25 nagenoeg allemaal crimineel of met politie in aanraking. Zo we hebben het benoemd. Wat gaan we eraan doen?
@219 Probleemgedrag met een grote culturele component. Erken dat de 'shame culture' van immigrantengroepen uit de MENA-landen botst met de onze en dat er wel degelijk sprake is van een breder cultuurconflict. Dat zou een begin zijn.
@221 lees nou het artikel eerst voor je weer uit je heup schiet. Het blijkt dat mensen die leren hun eerste emotie (inzicht??) uit te stellen, veel gelukkiger en succesvoller zijn. Het is zelfs een betere voorspeller van maatschappelijk succes dan een hoog IQ of rijke ouders.
Mijn enige punt “on topic” is dat er behalve je overgeven aan racisme ook wel andere manieren zijn problemen te benoemen en op te lossen.
@222 mee eens, maar die schaamte cultuur is veel breder dan de MENA landen. In het naschrift op het Parool artikel waar ik je net een link naar gaf staat dat heel duidelijk:
“Elders in de wereld
De Amerikaanse sociologe Ruth Benedict maakte in 1946, in haar boek The Chrysanthemum and the Sword, voor het eerst een onderscheid tussen schaamte- en schuldcultuur. In een schuldcultuur kun je als individu een misstap rechtzetten door er eerlijk over te zijn, excuses te maken en je fout te herstellen. In de Japanse cultuur, zo stelde zij vast, wordt net als in andere oosterse culturen veel meer vastgehouden aan eer en schaamte. Om de reputatie van de familie en de gemeenschap niet te schenden, moet je smetvrij blijven.
De schaamtecultuur is veel gewoner in de wereld dan de schuldcultuur, waar wij in het Westen mee opgroeien, zegt Hans Kaldenbach, expert in straatcultuur. "70 procent van de wereld wordt met een schaamtecultuur opgevoed." Niet alleen in Marokko en Turkije, maar dus ook in Japan en China, om maar wat te noemen. De scheidslijn tussen schaamte- en schuldcultuur is niet hard, benadrukt hij. Kinderen die in Nederland thuis een schaamtecultuur meekrijgen, zien op school een schuldcultuur en buiten een straatcultuur. Dat is lastig voor een gezonde gewetensontwikkeling.“
@224 overigens ben ik meer voor een “verantwoordelijkheidscultuur”. Schuld wordt heel vaak gecultiveerd om mensen dom en gehoorzaam te houden.
@223 Ik moet ze gewoon niet. Van alle mensen in Nederland is er 1 groepje die ik onwenselijk vind. De moslims en dan met name de Noord-Afrikaanse. Dus ja ik discrimineer, ze wennen er maar aan.
Die lui botsen als enige zo hard met onze samenleving omdat ze er simpelweg niet in passen, ze weigeren te integreren en simpelweg vaak asociaal zijn.
@224 Ik heb geen toegang tot het hele artikel, maar Benedicts onderscheid tussen schaamte- en schuldcultuur is inderdaad waar ik op doelde. Ik weet dat het verschijnsel een grotere verbreiding heeft, maar voor de Nederlandse situatie zijn natuurlijk vooral de MENA-landen van belang.
@224 Nou dan moeten we die mensen uit schaamteculturen maar weren ze passen dus niet.
@225 Zowel 'shame' als 'guilt' is een middel om de groepsdiscipline te handhaven. Een verantwoordelijkheidscultuur zou inderdaad beter zijn. Ik heb het idee dat de 'guilt culture' daarvoor een beter uitganspunt biedt dan de 'shame culture' en dat we ons de afgelopen eeuw(en) al een flink eind in die richting ontwikkeld hebben.
@229 ja,zo zie ik dat ook. Het zijn opeenvolgende fases geweest in onze cultuur. Ik hoop dat andere culturen de schuldcultuur overslaan en direct de slag maken naar verantwoordelijkheidscultuur.
Uitdaging is wel groter als de maatschappij niet zo individualistisch is, maar het kan wel. Er zijn rurale samenlevingen die daar in geslaagd zijn. Maar doorgaans raken ze die verantwoordelijkheidscultuur kwijt zodra mensen opeenhopen in steden. Dan ontstaan van die misbakken “bekeringsreligies” als vorm van crowdcontrol en als instrument van imperialisme.
@79 +++++++++
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.