Economie
  • 5
Elektrische auto's zijn voor veel Europeanen gewoonweg niet te betalen. Dat zegt de Europese brancheorganisatie ACEA in de aanloop van de stemming in het Europees Parlement volgende maand over toekomstige CO2-doelen voor auto's.  ...

8 maanden geleden door Nu.nl

REAGEER MET EEN EMOJI
1
3
1

Een tweedehandsje van 6000 euro die nog een jaar of 5 mee kan zal je voorlopig niet vinden.

1 upanddown    
8 maanden geleden door upanddown
0
Meld

Óók zijn ze in Europa nog niet in elk land ingesteld op electrisch rijden.
Ga eens in de zuidelijke landen kijken, weg van de snelweg. Nergens een laadpaal te vinden. Zijn ze nog helemaal niet op ingesteld. En electrisch auto's zijn maar mondjesmaat te koop.
En in arme gebieden, blijven ze lekker in hun oude dieseltjes in de bergen rijden. Ze laten zich daar niet gek maken.
Zouden wij ook méér moeten doen.

2 Strongoli    
8 maanden geleden door Strongoli
1
Meld

Na de nodige jaren "even" een accu kopen voor een paar duizend euro. Welke gek doet dat nou?

3 upanddown    
8 maanden geleden door upanddown
1
Meld

Het hele klimaatakkoord is voor Europa niet te betalen. En zinloos als de grootste uitstoter China en de rest van Azië tot 2030 hun gang mogen gaan, en de VS is afgehaakt.

4 Dune    
8 maanden geleden door Dune
1
Meld

@2

In Spanje zijn overal laadpalen .
En staan in de showroom ook electische auto’s.
En ze kunnen ze ook zo voor je bestellen .
Grote landen zoals Frankrijk en Spanje zijn op diesel ingesteld vanwege de grote afstanden .
Het zal nog duren voordat dat veranderd.

5 No newstoday    
8 maanden geleden door No newstoday
4
Meld

@4

Als Europa ook niks doet worden de gevolgen nog erger.
Als iedereen naar de ander wijst en niks doet, komt er niks van de grond .

6 No newstoday    
8 maanden geleden door No newstoday
5
Meld

@6 Dweilen met de kraan open is altijd zinloos.

7 Dune    
8 maanden geleden door Dune
1
Meld

Niets mis met mensen die zich inzetten voor een beter milieu en zoiets als een schonere stad. Waar we gebruik kunnen maken van onze grootste energiebron, de zon, altijd doen, De voorraden grondstoffen en energie op aarde is beperkt, laten we er verstandig mee omgaan.

Dan kom ik ook gelijk bij mijn punt, de grondstoffen. Wie zich heeft aangemeld bij Macrovoices (geen kosten, geen reclame, geen spam, maar gratis onderwijs en leerstof), vindt in de biblio een duur rapport (maar gratis beschikbaar gesteld om het publiek te onderwijzen) van katusa research. Het rapport is bijna geheel gewijd aan elektrificatie / elektrisch rijden.

Katusa gaat diep in op de grondstoffen, met name koper. En ga dan eens kijken hoeveel koper er nodig is voor het elektrisch rijden, de nu al bijna " uitgeputte" mijnen, en de enorme hoeveelheid energie nodig om de hoeveelheden grondstoffen te delven. Overigens bekijkt Katusa het positief, voor investeerders valt er veel geld te verdienen. Zelf heb ik mijn vraagtekens.

Een paar citaten " Electric vehicles require three times more copper than conventional international combustion engine vehicles. On average, a car with an internal combustion engine uses 55 pounds of copper. A hybrid uses about 110 pounds, and an EV uses 165 pounds of copper."

" In addition to falling grades and rising costs, the copper industry simply isn’t finding as many large new deposits as it used to. Mankind has been digging into the earth in search of copper for thousands of years. We’ve found most of the really good stuff"

" a mine needs 65 MW of electrical capacity (an enormous amount of electricity). This is enough electricity to power 65,000 homes.

Ik zou U echt willen aanraden dit rapport te gaan bekijken. Je gaat nog wel eens een paar keer knipperen met je ogen als je de hoeveelheden en getallen ziet.
https://www.macrovoices.com/396-marin-katusa-copper-uranium-the-ev-revolution

En voor wie snel wil, in het hieronder gelinkte artikel is ook wat korte info te vinden over hetzelfde onderwerp.
http://www.mining.com/battery-metals-supply-crunch-slow-near-term-evs-growth-moodys/

8 Heapak    
8 maanden geleden door Heapak
0
Meld

In China zijn ze niet aan te slepen, echter daar kost een elektrische auto maar 4900 euro.

Aan de andere kant is de productie van dieselauto s voorlopig gestopt omdat de grote fabrikanten niet aan de strenge Europese milieu eisen kunnen voldoen. De ingenieurs zijn nu koortsachtig bezig een nieuwe motor te ontwikkelen die wel aan de eisen voldoet en dat kan zeker maanden duren. Bij Audi. VW, BMW, Renault, Peugeot, Opel

9 Jan met de korte achternaam    
8 maanden geleden door Jan met de korte achternaam
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
'Ex-vrouw PVV-Kamerlid Dion Graus doet a...
In De Telegraaf beschuldigt ze Graus ervan da...

1 dag geleden door NOS

Naziknokploeg Pegida wil demonstreren bij mos...
De nazibeweging Pegida wil vanavond demonstre...

20 uur geleden door Schildpad

Moslim Broederschap: 'wij zijn bezig met...
Een journalist reist naar Duitsland, vermomd...

23 uur geleden door Spraypaint

Raad van State: Rutte hoeft verslagen over MH...
Premier Mark Rutte hoeft vergaderverslag...

1 dag geleden door Nu.nl

Talkshow van Robert Jensen trekt meer dan hal...
Voor het eerst sinds zijn terugkeer op televi...

1 dag geleden door Nu.nl


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Roomboterbabbelaar
Volgende maand stapt de VS uit het raketverdr...
1 ding waar Trump zich niet uit terug trekt e...

minder dan een minuut geleden door Roomboterbabbelaar

Verwonderd
AFM maakt zich zorgen om 'no deal'-Brexit...
Ik maak me 50 keer zoveel zorgen over onze be...

minder dan een minuut geleden door Verwonderd

morandi
Wetenschappers: Radicaal ander eetpatroon noo...
Altijd maar argumenten om zelf geen verantwoo...

1 minuut geleden door morandi

-Koeievla-
Weggestopt: Trump tekent wet die overheidsmed...
@43En die schade wordt allang ondervonden. ...

1 minuut geleden door -Koeievla-

Marrie
Nederlandse journalist Ans Boersma uit Turkij...
@46Misschien heeft ze niets gedaan, maar is...

1 minuut geleden door Marrie

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig