Economie
  • 3
Wie elektrisch rijdt, is maandelijks bijna net zoveel geld kwijt als wie rijdt in een benzine- of dieselauto. Dat blijkt uit een onderzoek van LeasePlan. ...

6 maanden geleden door RTL Nieuws

REAGEER MET EEN EMOJI
2

Moet je eens vragen aan eigenaars van caravans, aanhangertjes of paardentrailers....

1 LoydMorris    
6 maanden geleden door LoydMorris
1
Meld

Elektrisch rijden is al seksloos en dan is het niet eens goedkoper. Ze weten het wel te verkopen... lol.

2 Yisrael    
6 maanden geleden door Yisrael
4
Meld

Goedkoper misschien, alhoewel dat nog twijfelachtig is, leuker is het sowieso niet.

3 solidsteel    
6 maanden geleden door solidsteel
2
Meld

Daarbij heeft Lease-plan het onderrzoek gedaan.... Lease-auto's zijn overwegend nieuwe, gangbare en goed onderhouden voertuigen. Hoe zit het met de elektrische auto's van "Jan met de pet"? Die een tweede- derde- of vierde-hands autootje rijdt?
De hoge kosten komen er de komende jaren wel aan, als de accu-pakken vervangen moeten worden. Neem deze kosten ook eens mee.

4 LoydMorris    
6 maanden geleden door LoydMorris
0
Meld

Niemand in Nederland had verwacht dat de elektrische auto's goedkoop rijden mogelijk zouden maken.

5 Hein2    
6 maanden geleden door Hein2
2
Meld

In de internetwereld bestaat het begrip netneutraliteit: o.a. mag er geen prijsdifferentiatie toegepast wordt m.b.t de soort data die over een verbinding gaat. Electriciteit is nu nog relatief goedkoop ‘tanken’, maar reken maar dat de overheid creatief wordt zodra ze niet meer kunnen cashen op belastingen op brandstof. Of electriciteit wordt in z’n geheel duurder, of het laden van de auto wordt extra belast en laadpalen krijgen een eigen meter. Einde netneutraliteit op het electriciteitsnet dus. Controle kunnen ze uitvoeren dankzij de ‘slimme meters’ die overal zijn zij geinstalleerd. Aan je verbruiksgrafieken kunnen ze zo afleiden of je je auto al dan niet illegaal laadt.

6 Akiron    
6 maanden geleden door Akiron
0
Meld

@3
Wacht maar totdat het stuur ook verdwenen is
En dat schijnt volgens een malloot in hart van Nederland gisteren al te gebeuren over 2 jaar
2020 zei de gek

7 eoghanfeehily    
6 maanden geleden door eoghanfeehily
1
Meld

@7 2020 is nog te onrealistisch hoop ik.

8 solidsteel    
6 maanden geleden door solidsteel
0
Meld

@4 . Mee eens. Zo'n onderzoek moet gedaan worden over de totale levensduur van een auto en dan met 200.000 of 300.000 km op de teller. iets wat zelfs veel benzineauto's tegenwoordig halen. Diesels maken nog meer kilometers. En hoe nemen ze de wachturen mee als je naar Zuid_Italie wil rijden en en 3 of 4 (of zelfs vaker) keer onderweg een paar uur ( of 8 uur) moet wachten om je auto weer opgeladen te krijgen.

9 PFL    
6 maanden geleden door PFL
1
Meld

Nu misschien wel ja, maar als er geen diesel meer is......En ik zie dat hele electische gebeuren niet goedkoper worden.

10 caso    
6 maanden geleden door caso
0
Meld

@9 Hoezo een paar uur wachten? De ranges worden steeds langer en het snelladen gaat nu al in een kwartier naar 80-90% en dan kan je weer een paar uur vooruit.
Je zal wellicht niet in één ruk naar Zuid-Italie kunnen rijden zonder pauze, zoals sommige dat nu wel doen, maar elke twee tot drie uur een kwartiertje pauze is sowieso wat wordt geadviseerd.

Ik denk dat dit de komende jaren nog een verdere vlucht gaat nemen en dat met de hogere ranges dit de norm wordt (al dan niet i.c.m. de waterstof).

@3 Het is vooral veel rustiger en stiller. Als voor jou met zoveel mogelijk motorgeluiden jezelf verplaatsen het autorijden leuk maakt, dan is elektrisch rijden inderdaad niet voor jou geschikt voorlopig (zoveel geluid maakt zo'n VESS niet)

11 gensing    
6 maanden geleden door gensing
2
Meld

Het onderhoud verandert totaal en zou wel eens significant minder kunnen zijn dan bij de verbrandingsmotor, een flink deel van de besparing zou daar wel eens vandaan kunnen komen. Ik verwacht een slagveld bij traditionele garages die niet mee kunnen. Weinig olie verversen...

12 Tussenderegels    
6 maanden geleden door Tussenderegels
1
Meld

Als het zo veel goedkoper en praktischer was, reed iedereen al elektrisch.

13 Mesjokke    
6 maanden geleden door Mesjokke
1
Meld

Ja, de maandlasten mogelijk wel, maar kijk niet naar de aanschafprijs van een elektrische auto.
Als het de Regering menens was met het milieu en de afspraken in Parijs, had ze al lang een enorme subsidie verstrekt op de aanschaf van een elektrisch geval. Maar de auto is nu eenmaal een enorme melkkoe en dat blijft zo.

14 Nicks R. Van    
6 maanden geleden door Nicks R. Van
0
Meld

@12 , minder onderhoud, maar nog meer uitlezen en licensies die garages moeten hebben en deze aan de klatn doorberekenen.

15 caso    
6 maanden geleden door caso
0
Meld

Een elektrische scooter is nog veel goedkoper question
Ik rij 800+ km op een volle tank, dat is elektrisch een fata morgana.

16 kritischelezer    
6 maanden geleden door kritischelezer
0
Meld

@11 Stiller is enkel onder de 100km/h.

17 solidsteel    
6 maanden geleden door solidsteel
1
Meld

@16

Maar met welk verbruik is dat?
Op een goede dag haal ik 1 op 80

18 Pegasus    
6 maanden geleden door Pegasus
0
Meld

@18 80 liter question en niet met alleen wind in de rug en bergaf question

19 kritischelezer    
6 maanden geleden door kritischelezer
0
Meld

@19

Nu rijd ik dan ook geen auto, maar een hondatje: http://world.honda.com/news/2017/2171019eng-supercub.html

Het is wel leuk, vind ik een euro onderweg dan heb ik de rit er weer uit.

20 Pegasus    
6 maanden geleden door Pegasus
0
Meld

Goed Elektrisch rijden zal nog jaren duren.
Zolang de regering de infrastructuur voor het elektrisch rijden gaat bouwen zal het nog jaren duren.
Diesel zal miss verdwijnen maar de benzine auto zeker niet.
Nederland houdt van zijn caravans. De huidige elektrische auto kan die niet trekken. Denk aan aanhangwagens, vouwwagens.

21 Pluten1    
6 maanden geleden door Pluten1
0
Meld

ALs leasebak is de elektrische auto goedkoper.

22 Jan met de korte achternaam    
6 maanden geleden door Jan met de korte achternaam
1
Meld

@9 Probleem is juist dat die lease-bakken na 3 jaar worden vervangen, ook de elektrische modellen, terwijl die nog jaren meekunnen. Een elektrische motor slijt nauwelijks, want bestaat uit veel minder (bewegende) onderdelen. Hoewel de accu's in de loop van tijd hun capaciteit verliezen, gaat dit veel langzamer dan gedacht en zoals we dat kennen van bijvoorbeeld smartphones. Hoewel nog geen gevallen bekend zijn, zou een elektrische auto veel makkelijker 1000000km moeten kunnen halen dan een brandstofmotor. De 2 of 300000 is echt een lachertje!

23 Ektoplasma    
6 maanden geleden door Ektoplasma
0
Meld

@23 Een auto bestaat niet alleen uit een motor. Auto's verouderen ook op andere punten zoals roestvorming( bestaat echt nog steeds) ophanging, remmen, gears, en ga zo maar door en bij E-auto's komen daar toch echt de duracelletjes bij. Los van de schade voor het milieu ( dat stelselmatig wordt genegeerd in dit soort discussies gaan ze helemaal niet zo lang mee als jij claimt. De meeste smartphones worden na 2 jaar vervangen en ik doe zelf meestal 4-6 jaar met een phone en altijd moet ik ergens halverwege de oplaadbare batterij weggooien en een nieuwe kopen. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat E-auto's ( gemiddeld!) 1 miljoen of meer km's konden rijden. En de uitzondering bevestigt slechts de regel want er zijn ook diesels ( denk aan vrachtauto's) die ver over de miljoen km meegaan.

24 PFL    
6 maanden geleden door PFL
0
Meld

@23 : Helaas ben ik het met @24 eens over de accu's. Ik heb niet de ervaring met de elektrische auto's maar binnen het bedrijf hier genoeg ervaring met accu's voor andere vervoersmiddelen. Zelfs met goed onderhoud gaan deze max 5 jaar mee en dan krijg je echt een kostenpost voor de kiezen en dat is een grote.

Het milieu-effect van deze accu's wordt ook steevast genegeerd in alle berichten. Dat is precies hetgeen wat me stoort in alle gesprekken over elektrische auto's. Men is niet eerlijk in de berichtgeving. De eerste elektrische auto's werden al als groen verkocht terwijl ze minder groen waren dan benzine- of dieselauto's. Dat de eerste auto's hebben meegeholpen aan een verbetering aan het geheel sta ik volledig achter, maar men brengt dit soort nieuws vaak niet eerlijk en veel te gekleurd. Daardoor ga je de overheid steeds argwanender bekijken. En dat moet je juist niet willen.

Wat er gezegd had moeten worden is bijvoorbeeld dat de elektrische auto nu nog niet groener is, maar dat men wel met de subsidie begint om de ontwikkeling van deze auto te stimuleren.

25 Gezond boerenverstand    
6 maanden geleden door Gezond boerenverstand
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
‘Activisten Voorpost en Pegida mengden...
Door een infiltratie-actie van extreemrechtse...

1 dag geleden door Inter

Hoe de Nexit-aanhangers ineens hun luidruchti...
Evengoed moest ik, bij alle onzekerheid over...

1 dag geleden door La Cabana

PvdA stelt vragen over ´extreemrechtse...
De Partij van de Arbeid (PvdA) in Rotterdam w...

23 uur geleden door Inter

Zo begint het fascisme
Door onwil, onkunde of onverschilligheid van...

1 dag geleden door chouffleur

Jesse Klaver roept politiek op afstand te nem...
GroenLinks-leider Jesse Klaver heeft zondag o...

23 uur geleden door Inter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
techcenter
Buitenlandse media berichten over pietrellen...
Kun je na gaan wat die KOZP en Grauwe eeuw id...

minder dan een minuut geleden door techcenter

Kubusje
Buitenlandse media berichten over pietrellen...
Ik hoor er niet bij.*kruipt diep weg onder ...

1 minuut geleden door Kubusje

Yesterday
PVV dient motie in: lintje voor de blokkeer-F...
Ik lees dat de PVV zich nog steeds met 'belan...

1 minuut geleden door Yesterday

sockknitter
'Meerdere gewonden bij schietpartij in zieken...
En hup, weer een mass-shooting. ...

1 minuut geleden door sockknitter

Cody
Raadsvragen in Rotterdam over Zwarte Pieten ...
@34 Het is niet eerlijk. ...

2 minuten geleden door Cody

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig