@3En ISIS-kampen zullen open gaan, wat aan de ene kant goed is omdat het er zo'n zooitje is, maar op een nieuw kalifaat daar zitten we ook nie...
Betaalmuur.Saai? Het is een slagveld waar men elkaar bijna te lijf gaat voor een paar vierkante meters en een dak en een schuld die bijna ni...
...."“Onze schapen sterven; onze kinderen worden vergiftigd door de dampen”, zegt Hasan Abdallah, een Arabische boer in de stad Tell Brak, t...
En weer achter een betaalmuur. ...
@159 Mispoes. De angst is irreëel want de spin mag dan bestaan maar de angst ervoor is onnodig omdat de angst op niets gebaseerd is. Een p...
Christ kan beter zijn Klep houden. Het is ook bij hem een natte vinger in de wind. Daarbij kan je beter iets overschatten dan onderschatten. Dus...
@4 Je moet toch wat om de laatste kijkers van de buis weg te jagen....
Ik heb helaas niet ze veel vertrouwen meer in de zogenaamde westerse experts.Ze zijn wel meesters in miscalculatie....
i.pv die bespottelijke walgelijke lentekriebels, kunnen ze beter behalve Taal en rekenen ook assertiviteitstrainingen geven, jongeren va zeg 6 j...
@103 Wat een desinformatie. Decennia geleden werd het verboden om nog langer ambtelijk de religie van iemand vast te leggen. Dus die 5% mag je...
Moet je eens vragen aan eigenaars van caravans, aanhangertjes of paardentrailers....
Elektrisch rijden is al seksloos en dan is het niet eens goedkoper. Ze weten het wel te verkopen... lol.
Goedkoper misschien, alhoewel dat nog twijfelachtig is, leuker is het sowieso niet.
Daarbij heeft Lease-plan het onderrzoek gedaan.... Lease-auto's zijn overwegend nieuwe, gangbare en goed onderhouden voertuigen. Hoe zit het met de elektrische auto's van "Jan met de pet"? Die een tweede- derde- of vierde-hands autootje rijdt?
De hoge kosten komen er de komende jaren wel aan, als de accu-pakken vervangen moeten worden. Neem deze kosten ook eens mee.
Niemand in Nederland had verwacht dat de elektrische auto's goedkoop rijden mogelijk zouden maken.
In de internetwereld bestaat het begrip netneutraliteit: o.a. mag er geen prijsdifferentiatie toegepast wordt m.b.t de soort data die over een verbinding gaat. Electriciteit is nu nog relatief goedkoop ‘tanken’, maar reken maar dat de overheid creatief wordt zodra ze niet meer kunnen cashen op belastingen op brandstof. Of electriciteit wordt in z’n geheel duurder, of het laden van de auto wordt extra belast en laadpalen krijgen een eigen meter. Einde netneutraliteit op het electriciteitsnet dus. Controle kunnen ze uitvoeren dankzij de ‘slimme meters’ die overal zijn zij geinstalleerd. Aan je verbruiksgrafieken kunnen ze zo afleiden of je je auto al dan niet illegaal laadt.
@3
Wacht maar totdat het stuur ook verdwenen is
En dat schijnt volgens een malloot in hart van Nederland gisteren al te gebeuren over 2 jaar
2020 zei de gek
@7 2020 is nog te onrealistisch hoop ik.
@4 . Mee eens. Zo'n onderzoek moet gedaan worden over de totale levensduur van een auto en dan met 200.000 of 300.000 km op de teller. iets wat zelfs veel benzineauto's tegenwoordig halen. Diesels maken nog meer kilometers. En hoe nemen ze de wachturen mee als je naar Zuid_Italie wil rijden en en 3 of 4 (of zelfs vaker) keer onderweg een paar uur ( of 8 uur) moet wachten om je auto weer opgeladen te krijgen.
Nu misschien wel ja, maar als er geen diesel meer is......En ik zie dat hele electische gebeuren niet goedkoper worden.
@9 Hoezo een paar uur wachten? De ranges worden steeds langer en het snelladen gaat nu al in een kwartier naar 80-90% en dan kan je weer een paar uur vooruit.
Je zal wellicht niet in één ruk naar Zuid-Italie kunnen rijden zonder pauze, zoals sommige dat nu wel doen, maar elke twee tot drie uur een kwartiertje pauze is sowieso wat wordt geadviseerd.
Ik denk dat dit de komende jaren nog een verdere vlucht gaat nemen en dat met de hogere ranges dit de norm wordt (al dan niet i.c.m. de waterstof).
@3 Het is vooral veel rustiger en stiller. Als voor jou met zoveel mogelijk motorgeluiden jezelf verplaatsen het autorijden leuk maakt, dan is elektrisch rijden inderdaad niet voor jou geschikt voorlopig (zoveel geluid maakt zo'n VESS niet)
Het onderhoud verandert totaal en zou wel eens significant minder kunnen zijn dan bij de verbrandingsmotor, een flink deel van de besparing zou daar wel eens vandaan kunnen komen. Ik verwacht een slagveld bij traditionele garages die niet mee kunnen. Weinig olie verversen...
Als het zo veel goedkoper en praktischer was, reed iedereen al elektrisch.
Ja, de maandlasten mogelijk wel, maar kijk niet naar de aanschafprijs van een elektrische auto.
Als het de Regering menens was met het milieu en de afspraken in Parijs, had ze al lang een enorme subsidie verstrekt op de aanschaf van een elektrisch geval. Maar de auto is nu eenmaal een enorme melkkoe en dat blijft zo.
@12 , minder onderhoud, maar nog meer uitlezen en licensies die garages moeten hebben en deze aan de klatn doorberekenen.
Een elektrische scooter is nog veel goedkoper
Ik rij 800+ km op een volle tank, dat is elektrisch een fata morgana.
@11 Stiller is enkel onder de 100km/h.
@16
Maar met welk verbruik is dat?
Op een goede dag haal ik 1 op 80
@18 80 liter en niet met alleen wind in de rug en bergaf
@19
Nu rijd ik dan ook geen auto, maar een hondatje: http://world.honda.com/news/2017/2171019eng-supercub.html
Het is wel leuk, vind ik een euro onderweg dan heb ik de rit er weer uit.
Goed Elektrisch rijden zal nog jaren duren.
Zolang de regering de infrastructuur voor het elektrisch rijden gaat bouwen zal het nog jaren duren.
Diesel zal miss verdwijnen maar de benzine auto zeker niet.
Nederland houdt van zijn caravans. De huidige elektrische auto kan die niet trekken. Denk aan aanhangwagens, vouwwagens.
ALs leasebak is de elektrische auto goedkoper.
@9 Probleem is juist dat die lease-bakken na 3 jaar worden vervangen, ook de elektrische modellen, terwijl die nog jaren meekunnen. Een elektrische motor slijt nauwelijks, want bestaat uit veel minder (bewegende) onderdelen. Hoewel de accu's in de loop van tijd hun capaciteit verliezen, gaat dit veel langzamer dan gedacht en zoals we dat kennen van bijvoorbeeld smartphones. Hoewel nog geen gevallen bekend zijn, zou een elektrische auto veel makkelijker 1000000km moeten kunnen halen dan een brandstofmotor. De 2 of 300000 is echt een lachertje!
@23 Een auto bestaat niet alleen uit een motor. Auto's verouderen ook op andere punten zoals roestvorming( bestaat echt nog steeds) ophanging, remmen, gears, en ga zo maar door en bij E-auto's komen daar toch echt de duracelletjes bij. Los van de schade voor het milieu ( dat stelselmatig wordt genegeerd in dit soort discussies gaan ze helemaal niet zo lang mee als jij claimt. De meeste smartphones worden na 2 jaar vervangen en ik doe zelf meestal 4-6 jaar met een phone en altijd moet ik ergens halverwege de oplaadbare batterij weggooien en een nieuwe kopen. Ik heb nog nooit bewijs gezien dat E-auto's ( gemiddeld!) 1 miljoen of meer km's konden rijden. En de uitzondering bevestigt slechts de regel want er zijn ook diesels ( denk aan vrachtauto's) die ver over de miljoen km meegaan.
@23 : Helaas ben ik het met @24 eens over de accu's. Ik heb niet de ervaring met de elektrische auto's maar binnen het bedrijf hier genoeg ervaring met accu's voor andere vervoersmiddelen. Zelfs met goed onderhoud gaan deze max 5 jaar mee en dan krijg je echt een kostenpost voor de kiezen en dat is een grote.
Het milieu-effect van deze accu's wordt ook steevast genegeerd in alle berichten. Dat is precies hetgeen wat me stoort in alle gesprekken over elektrische auto's. Men is niet eerlijk in de berichtgeving. De eerste elektrische auto's werden al als groen verkocht terwijl ze minder groen waren dan benzine- of dieselauto's. Dat de eerste auto's hebben meegeholpen aan een verbetering aan het geheel sta ik volledig achter, maar men brengt dit soort nieuws vaak niet eerlijk en veel te gekleurd. Daardoor ga je de overheid steeds argwanender bekijken. En dat moet je juist niet willen.
Wat er gezegd had moeten worden is bijvoorbeeld dat de elektrische auto nu nog niet groener is, maar dat men wel met de subsidie begint om de ontwikkeling van deze auto te stimuleren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.