U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Economie
  • 3
Dieselauto's hebben hun langste tijd gehad. ''Ik denk dat ze binnen een paar jaar volledig verdwenen zijn", zegt eurocommissaris voor industrie Elzbieta Bieńkowska in een interview met persbureau Bloomberg. ...

ongeveer 1 jaar geleden door Nu.nl

REAGEER MET EEN EMOJI
2
3
3
1
LEES MEER OVER

in haar land van herkomst is volgens mij de brandstofmotor nog niet geintroduceerd en dat wil mij uit de diesel jagen? FO

1 de redelijkheid    
ongeveer 1 jaar geleden door de redelijkheid
7
Meld

Onzin weer ze zijn nu nog steeds te koop en die worden toch echt wel opgereden
Vrachtautos zijn nog steeds allemaal diesel

2 Ikke44    
ongeveer 1 jaar geleden door Ikke44
4
Meld

Tis hopen dat EU inclusief de toezichthouder nog vóór het einde van de dieselauto's verdwenen zijn .

3 Moskowfiets    
ongeveer 1 jaar geleden door Moskowfiets
5
Meld

Ik heb een die nog geen twee jaar oud, maar ben toch maar voor benzine gegaan laatst. Ik ben er toch bang voor dat ze je diesel overal gaan weren. En als je wordt weggepest, wat gewoon beleid is, vertrek je vanzelf.

4 Yisrael    
ongeveer 1 jaar geleden door Yisrael
5
Meld

Zonde, een heel efficiënte brandstof

5 chouffleur    
ongeveer 1 jaar geleden door chouffleur
4
Meld

Dieselmotoren zijn dermate vervuilend met hun NOx en fijnstofuitstoot en de lucht in de grote steden is er reeds dermate door verontreinigd dat deze uitspraak niet meer dan logisch is. Diesel-motoren horen op landbouwvoertuigen thuis,ver van de stad.

6 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
7
Meld

@4 verstandige keuze, de Diesel-auto komen strak voor schrootprijzen uit Duitsland nu daar geen bezwaar neer is tot een Diesel-verbod.

Bron: https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2219787-dit-zijn-de-gevolgen-van-het-dieselverbod-in-duitsland.html

7 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
4
Meld

Een goed onderhouden dieselmotor kan rustig 500.000 kilometers maken, en eventueel simpel gereviseerd worden dus dat is een sprookje wat de man daar zegt.

8 Hein2    
ongeveer 1 jaar geleden door Hein2
2
Meld

@7 het bekende klok en klepel verhaal, lees je eens in man.
.

9 de redelijkheid    
ongeveer 1 jaar geleden door de redelijkheid
4
Meld

Heb net gisteren een nieuwe gekocht en blijf toch echt wel 5 jaar in rijden.

10 Ceesje    
ongeveer 1 jaar geleden door Ceesje
2
Meld

Nou, goeie reis dan maar.

11 Aragon    
ongeveer 1 jaar geleden door Aragon
0
Meld

@10 Willem Heerema dankt u alvast voor het betalen van veel wegenbelasting. question question

Overigens zie ik het bedrijfswagenpak met aanhangwagens nog niet snel overstappen op benzine, elektrisch of aardgas. Juist het zwaar kunnen en mogen trekken is een sterk punt van dieselmotoren.

12 Barbapapa-7,5    
ongeveer 1 jaar geleden door Barbapapa-7,5
20
Meld

@9 leest u een wat over de vos en de druiven en leest u de harde feiten daarna nog een door.

Bron :
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Probeert u dan nog eens inhoudelijke discussie met een argument of onderbouwing met mij te voeren.

Houdt u in de tussentijd uw adem maar in want VW pompt de lucht de komende jaren vol met NOx en fijnnstoffen, 40x (veertig!) boven de EU-norm om precies te zijn.

Bron : https://www.autoblog.nl/nieuws/oeps-nox-fix-voor-volkswagen-diesels-afgekeurd-83564

13 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
3
Meld

@12 inderdaad, voor trekkende voertuigen is een diesel ideaal. Voor gewone auto's volstaat een benzinemotor.
Diesel wordt aan de ene kant gesubsidieerd door lagere accijns en aan de andere kant belast met een hogere wegenbelasting.

Bij de bron is diesel duurder dan benzine. Wanneer de accijnzen altijd hetzelfde waren geweest, zouden er nooit zoveel diesels als personenauto zijn geweest. Bij de huidige benzine prijzen van 1.70 zou diesel minimaal 1.80 hebben gekost. In de vs is diesel duurder dan benzine, waardoor Audi zich genoodzaakt voelde om met hun diesel te knoeien.

14 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
3
Meld

@10 ik ben oprecht wel benieuwd Nasr uw overwegingen, waren die financieel of was er een ander aspect dat u voor een diesel-motor kiest?

15 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
3
Meld

@12 een dieselmotor levert minder koppel (trekkracht) dan een elektromotor. Diesel is echter wel geschikter bij lang stationair draaien zoals bij een diesel-generator. De trekkracht van een diesel is slechts binnen een kort toerenbereik, er worden bij auto’s bijna geen krachtige moteren gemaakt zonder turbo. Een benzine-motor met turbo is bijna altijd krachtiger.

16 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
5
Meld

@16 daarom hebben diesels ook zoveel versnellingen. Een benzineauto met automaat is zoveel relaxter (= tip voor verstokte en gestresste handgeschakelde diesel rijders question )

17 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
1
Meld

@12 : Als er een techniek is die zwaar kan trekken dan is het elektrisch.
Tesla heeft al een (prototype) vrachtwagen, die alle diesels eruit trekt.

Het enige echte probleem is het opwekken van genoeg elektriciteit.
Zolang we nog lang niet voldoen aan de (zeer lage) doelstelling voor het opwekking van duurzame energie is het onzinnig om geld, energie en materialen in andere projecten te steken.

18 Jackd    
ongeveer 1 jaar geleden door Jackd
1
Meld

Benzine meer tax, elektrische wagens subsidie kwijt + als iedereen elektrisch rijdt extra belasting.
Mooi hoor al die regeltjes voor het zogenaamde milieu.

19 Mesjokke    
ongeveer 1 jaar geleden door Mesjokke
0
Meld

@16
rendement .....
aan de wielen: electrisch 9%
benzine: 19%
diesel: 36% ( bron: climat-gate )
en des winters? electrisch moet warmte opwekken, gaat dus ten koste van het rendement.
benzine en diesel gebruikt restwarmte.

you do the math... deze wereld is niet klaar voor electrisch vervoer.

20 t.rap.er.niet.in    
ongeveer 1 jaar geleden door t.rap.er.niet.in
0
Meld

@13 hallo ruudje , woon toevallig zelf in duitsland, dus niet zo hoog van de toren blazen graag en al je verhaaltjes over de diesel , daarom zijn zeker ook alle vrachtauto's benzine motoren, oh wacht even dat zijn diesels, je hebt zeker net internet , dus moet je nog even googlen.

21 de redelijkheid    
ongeveer 1 jaar geleden door de redelijkheid
3
Meld

@18 Leuk allemaal maar daar hebben we nu nog niks aan
Eerst betere accu's dan pas wordt electra interessant

22 Ikke44    
ongeveer 1 jaar geleden door Ikke44
0
Meld

@15 Wat hierboven al aangehaald werd, moet regelmatig zware aanhangers e.d. trekken. Ik geloof ook totaal niet in het succes van elektrisch rijden. Ook de levensduur van de accu baart mij zorgen. "s Winters met -15 om 5.30 uur wegrijden zal na een paar jaar al een probleem worden.

23 Ceesje    
ongeveer 1 jaar geleden door Ceesje
1
Meld

Opmerkelijk. Onlangs was er een bericht dat de vervuiling toeneemt omdat er meer benzine-auto's op de weg komen nadat er een 'heksenjacht' op de diesel is gestart.
Gevalletje 'verkeerd medicijn'.

24 kritischelezer    
ongeveer 1 jaar geleden door kritischelezer
0
Meld

@14 minners, welke van de door mij genoemde feiten is onjuist? Trouwens voor mijn werk gebruik ik diesels, prive rijd ik een benzineauto.

25 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
0
Meld

@24 meer fijnstof en CO2 tegenover minder roet en NOx.

26 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
1
Meld

Al zou er een verbod zou komen in de EU gaan alle diesels zowel vracht en personen wagens naar Afrika, dat is gewoon verplaatsen.

27 briand    
ongeveer 1 jaar geleden door briand
0
Meld

Ben benieuwd hoe alle bezitters van caravans, aanhangertjes, paardentrailers hier over denken.... Zij worden echt niet gelukkig met een accu-bak... Niet iedereen kan zich een Tesla X (dikke honderdduizend Euro!!) veroorloven.... Dan wil ik het niet eens hebben over de actieradius van zo'n auto.

28 LoydMorris    
ongeveer 1 jaar geleden door LoydMorris
0
Meld

@28 misschien is een verlengkabel iets voor hen. Grapje. Hoewel...dergelijke machines bestaan al heel lang. Hier een filmpje uit 1950:
https://m.youtube.com/watch?v=T7LJwkBoeAQ&feature=youtube_gdata#

29 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
1
Meld

@26 Bezine : meer CO2 / Diesel : meer NOx, meer roet, meer fijnstofuitstoot.

Als we kiezen voor onze gezondheid kiezen we dus meer Benzine ( want CO2 is niet giftig).

Als we kiezen voor een lagere bijdrage op de klimaatverandering dan kiezen we Diesel (want Diesel verbruikt minder dus stoot minder CO2 uit).

30 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
1
Meld

@24 vreemd bericht, waar las u dat. CO2 uit benzineauto’s vervuilt niet, het draagt wel bij aan de opwarmining van de aarde, wellicht bedoelde men dat in het artikel dat u las.

31 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
3
Meld

Elektromotoren kunnen dan wel een hoog koppel hebben, het maximum aanhangergewicht dat een elektro-auto volgens toelating in Nederland mag trekken is nog altijd te laag om een tandemas aanhanger te mogen trekken.

Zolang dat niet omhoog gaat voor de bedrijfswagens, blijft men begrijpelijkerwijs dieselen.

32 Barbapapa-7,5    
ongeveer 1 jaar geleden door Barbapapa-7,5
14
Meld

@29 hahaha, humor wordt niet gewaardeerd. De genoemde machines bestaan echt, ook in een moderne variant.

33 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
0
Meld

@32 elektrische auto zijn in principe ideale caravantrekkers. De akku is het probleem. Wie wel eens met een aanhanger met enig gewicht of grote luchtweerstand heeft gereden weet hoeveel moeite dat de auto kost. Een akku zou binnen de kortste keren leeg zijn.

34 Myth63    
ongeveer 1 jaar geleden door Myth63
0
Meld

@21 u reageerde niet echt inhoudelijk merk ik maar wel scherp op dr persoon, desondanks zal ik een poging doen inhoudelijk te reagere.

Uw vrachtauto is zoals u weet ontworpen om vracht over lange afstanden te vervoeren. De motor draait een lange tijd een vast toerental en verbruikt weinig brandstof, dat is precies goed voor een diesel.

Een heftruck vervoert ook vracht maar over een korte afstand, de motor moet veel kracht leveren voor een korte periode en moet lage uitstoot hebben in verband met gebruik in gebouwen. Dat is precies wat een eldctromotor kan.

Een personen auto komt in stedelijke gebieden en dient dus weinig schadelijke gassen uit te stoten. De personen auto is niet zwaar, moet tevens veel accelereren, niet teveel geluid maken en lange afstanden kunnen maken. Benzine of hybride dus.

35 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
2
Meld

@23 Logische keuze, daar is een turbo-diesel geschikt voor. Ik begrijp goed dat u geen electrisch voertuig kiest.

36 Ruud100    
ongeveer 1 jaar geleden door Ruud100
1
Meld

@25 (niet mijn min)
O.a. dat de energiedichtheid van diesel hoger is dan van benzine en mede maar niet alleen daardoor een dieselmotor zuiniger is.
Daarnaast gaat een dieselmotor langer mee.

@22 : Waarom bestelt een commercieel bedrijf, dat al meerdere vrachtwagens elektrisch heeft rijden, dan een Tesla?
https://www.groen7.nl/rotterdams-bedrijf-bestelt-1e-tesla-semi-voor-nederland/

37 Jackd    
ongeveer 1 jaar geleden door Jackd
1
Meld

@37 Omdat iemand altijd de eerste is
maar zoals al gezegd eerst betere accus dan pas is electra interessant

38 Ikke44    
ongeveer 1 jaar geleden door Ikke44
2
Meld

Ongeloofwaardige bewering. Het eerste kwartaal dit jaar zijn er 1, 5 miljoen nieuwe dieselauto's verkocht tegenover 32000 elektrische auto's.

Zo kennen we de EU weer, 1 groot fake-nieuws propaganda apparaat.

39 Berpke de Poes    
ongeveer 1 jaar geleden door Berpke de Poes
0
Meld

In een jaar tijd is de verkoop al met de helft gedaald. Over een jaar daalt dat weer met de helft wat overgaat op elektrisch. Je ziet nu al dat het bedrijfsleven veel investeert in elektrisch vervoer. Er zijn zelfs volledig elektrische vrachtwagens te koop met oplegger. Ook veel postbusjes worden elektrisch of stappen over op gas. En dan het dieselschandaal. In Amerika staan nog steeds 400.000 splinternieuwe VW autos weg te roesten waar niemand naar omkijkt. Die economische schade moet betaald worden door nieuwe kopers maar diesels verkopen steeds minder.

@39 En het jaar ervoor 3 miljoen? wereldwijd

Er zijn al fabrikanten die volledig stoppen met diesel volgend jaar. VW dacht ik ook maar weet niet zeker.

40 Jan met de korte achternaam    
ongeveer 1 jaar geleden door Jan met de korte achternaam
0
Meld

Denkt dat... Alsof het een keuze van de markt is en niet vanaf bovenaf opgelegd wordt. Sukkel.

41 solidsteel    
ongeveer 1 jaar geleden door solidsteel
0
Meld

@38 : Ze rijden al jaren succesvol met elektrische vrachtwagens., dat heeft niks met de eerste zijn te maken, als het niet zou uitkomen zouden ze er snel mee stoppen of failliet gaan.

42 Jackd    
ongeveer 1 jaar geleden door Jackd
0
Meld

@42 Nee dus
Anders zouden er al veel meer zijn
Het is alleen een speeltje meer nog niet

Het is nog te vroeg er voor maar leef je uit koop maar een Tesla ik houd je niet tegen
Ik houd het nog wel bij benzine voorlopig

43 Ikke44    
ongeveer 1 jaar geleden door Ikke44
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Actiegroep hangt anti-islamspandoeken op bij...
Bij zwembad de Fakkel in Ridderkerk zijn in d...

24 uur geleden door Crezee

‘Trump vond het prachtig toen menigte r...
Volgens het Democratische Congreslid Alexandr...

3 uur geleden door AD

Kat Guus door hoofd geschoten met pijl: &lsqu...
Het moet een bizar gezicht zijn geweest. Vol...

23 uur geleden door AD

’Veiligheidsregio ook bang voor aanslag...
De Veiligheidsregio Fryslân deelde de angst v...

1 dag geleden door Telegraaf

Hoogste percentage allochtonen van gemeenten...
Ranglijst van de 100 gemeenten in Nederland m...

17 uur geleden door Inter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
niet-alles-geloven
Boris Johnson: Brexitheld of charlatan?...
Go Boris, go. Gooi die grote knuppel maar lek...

minder dan een minuut geleden door niet-alles-geloven

flauwekulallemaal
Gabrielle (18) zwaar aangepakt nadat ze man a...
Even een loden pijp in de nek moet afdoende z...

minder dan een minuut geleden door flauwekulallemaal

GreyB
‘Trump vond het prachtig toen menigte riep:...
@173Nee, links is nog nooit aan de macht ge...

1 minuut geleden door GreyB

Hangingmen
Eigen huis voor onderwijzer en politieagent o...
@24Nee daardoor werd een huis voor de gewon...

1 minuut geleden door Hangingmen

Alt-Wrong
‘Trump vond het prachtig toen menigte riep:...
@170 ik geloof niet dat van Bommel eerst een ...

1 minuut geleden door Alt-Wrong

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig