@17Bij oorlog aan oorlogsrecht doen , betekent verlies.Nog geen ene oorlog meegemaakt waar ze zich volledig aan oorlogsrecht hebben gehouden...
@7 Dat is juist en dat komt door een oerdomme constructie. Aan elk mbo-diploma hangt een zak geld voor de school, zo’n 5000 euro dacht ik, maa...
@6Dat laatste is maar al te waar.Wel is het MBO uitgekleed door telkens het niveau omlaag te halen.Wat trouwens in ons hele onderwijs ...
Er is altijd onderscheid m.b.t. educatie. Wie een doctorstitel heeft is opgeleid t/m het hoogste niveau in deze zin dat er niets anders meer is ...
Weten jullie ook welke partijen niet getekend hebben tegen het antisemitisme deze week ?Het door de Turken bestuurde Denk en het door de Russe...
@59Iedere keer weer over mijn ziekte beginnen zoals in @57 Wat ben jij toch een goor achterlijk stuk vreten ...
@59Waar ben je nou met die gore vieze bek van je ?...
@62 Dat kan dus niet want de KvK heeft geen jaarverslagen gekregen over die tijdsperiode Doe godverdomme je huiswerk voordat je hier dingen ...
@59Jij bent ook aan een klap op je bek toeMisschien knapt je fascistenmuil er nog wat van op ...
@62 Hij had gehoord dat Yasser een vagina had, gewoon ijzersterke humor en een keiharde klap op zijn hypocriete bek. 😂...
in haar land van herkomst is volgens mij de brandstofmotor nog niet geintroduceerd en dat wil mij uit de diesel jagen? FO
Onzin weer ze zijn nu nog steeds te koop en die worden toch echt wel opgereden
Vrachtautos zijn nog steeds allemaal diesel
Tis hopen dat EU inclusief de toezichthouder nog vóór het einde van de dieselauto's verdwenen zijn .
Ik heb een die nog geen twee jaar oud, maar ben toch maar voor benzine gegaan laatst. Ik ben er toch bang voor dat ze je diesel overal gaan weren. En als je wordt weggepest, wat gewoon beleid is, vertrek je vanzelf.
Zonde, een heel efficiënte brandstof
Dieselmotoren zijn dermate vervuilend met hun NOx en fijnstofuitstoot en de lucht in de grote steden is er reeds dermate door verontreinigd dat deze uitspraak niet meer dan logisch is. Diesel-motoren horen op landbouwvoertuigen thuis,ver van de stad.
@4 verstandige keuze, de Diesel-auto komen strak voor schrootprijzen uit Duitsland nu daar geen bezwaar neer is tot een Diesel-verbod.
Bron: https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2219787-dit-zijn-de-gevolgen-van-het-dieselverbod-in-duitsland.html
Een goed onderhouden dieselmotor kan rustig 500.000 kilometers maken, en eventueel simpel gereviseerd worden dus dat is een sprookje wat de man daar zegt.
@7 het bekende klok en klepel verhaal, lees je eens in man.
.
Heb net gisteren een nieuwe gekocht en blijf toch echt wel 5 jaar in rijden.
Nou, goeie reis dan maar.
@10 Willem Heerema dankt u alvast voor het betalen van veel wegenbelasting.
Overigens zie ik het bedrijfswagenpak met aanhangwagens nog niet snel overstappen op benzine, elektrisch of aardgas. Juist het zwaar kunnen en mogen trekken is een sterk punt van dieselmotoren.
@9 leest u een wat over de vos en de druiven en leest u de harde feiten daarna nog een door.
Bron :
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie
Probeert u dan nog eens inhoudelijke discussie met een argument of onderbouwing met mij te voeren.
Houdt u in de tussentijd uw adem maar in want VW pompt de lucht de komende jaren vol met NOx en fijnnstoffen, 40x (veertig!) boven de EU-norm om precies te zijn.
Bron : https://www.autoblog.nl/nieuws/oeps-nox-fix-voor-volkswagen-diesels-afgekeurd-83564
@12 inderdaad, voor trekkende voertuigen is een diesel ideaal. Voor gewone auto's volstaat een benzinemotor.
Diesel wordt aan de ene kant gesubsidieerd door lagere accijns en aan de andere kant belast met een hogere wegenbelasting.
Bij de bron is diesel duurder dan benzine. Wanneer de accijnzen altijd hetzelfde waren geweest, zouden er nooit zoveel diesels als personenauto zijn geweest. Bij de huidige benzine prijzen van 1.70 zou diesel minimaal 1.80 hebben gekost. In de vs is diesel duurder dan benzine, waardoor Audi zich genoodzaakt voelde om met hun diesel te knoeien.
@10 ik ben oprecht wel benieuwd Nasr uw overwegingen, waren die financieel of was er een ander aspect dat u voor een diesel-motor kiest?
@12 een dieselmotor levert minder koppel (trekkracht) dan een elektromotor. Diesel is echter wel geschikter bij lang stationair draaien zoals bij een diesel-generator. De trekkracht van een diesel is slechts binnen een kort toerenbereik, er worden bij auto’s bijna geen krachtige moteren gemaakt zonder turbo. Een benzine-motor met turbo is bijna altijd krachtiger.
@16 daarom hebben diesels ook zoveel versnellingen. Een benzineauto met automaat is zoveel relaxter (= tip voor verstokte en gestresste handgeschakelde diesel rijders )
@12 : Als er een techniek is die zwaar kan trekken dan is het elektrisch.
Tesla heeft al een (prototype) vrachtwagen, die alle diesels eruit trekt.
Het enige echte probleem is het opwekken van genoeg elektriciteit.
Zolang we nog lang niet voldoen aan de (zeer lage) doelstelling voor het opwekking van duurzame energie is het onzinnig om geld, energie en materialen in andere projecten te steken.
Benzine meer tax, elektrische wagens subsidie kwijt + als iedereen elektrisch rijdt extra belasting.
Mooi hoor al die regeltjes voor het zogenaamde milieu.
@16
rendement .....
aan de wielen: electrisch 9%
benzine: 19%
diesel: 36% ( bron: climat-gate )
en des winters? electrisch moet warmte opwekken, gaat dus ten koste van het rendement.
benzine en diesel gebruikt restwarmte.
you do the math... deze wereld is niet klaar voor electrisch vervoer.
@13 hallo ruudje , woon toevallig zelf in duitsland, dus niet zo hoog van de toren blazen graag en al je verhaaltjes over de diesel , daarom zijn zeker ook alle vrachtauto's benzine motoren, oh wacht even dat zijn diesels, je hebt zeker net internet , dus moet je nog even googlen.
@18 Leuk allemaal maar daar hebben we nu nog niks aan
Eerst betere accu's dan pas wordt electra interessant
@15 Wat hierboven al aangehaald werd, moet regelmatig zware aanhangers e.d. trekken. Ik geloof ook totaal niet in het succes van elektrisch rijden. Ook de levensduur van de accu baart mij zorgen. "s Winters met -15 om 5.30 uur wegrijden zal na een paar jaar al een probleem worden.
Opmerkelijk. Onlangs was er een bericht dat de vervuiling toeneemt omdat er meer benzine-auto's op de weg komen nadat er een 'heksenjacht' op de diesel is gestart.
Gevalletje 'verkeerd medicijn'.
@14 minners, welke van de door mij genoemde feiten is onjuist? Trouwens voor mijn werk gebruik ik diesels, prive rijd ik een benzineauto.
@24 meer fijnstof en CO2 tegenover minder roet en NOx.
Al zou er een verbod zou komen in de EU gaan alle diesels zowel vracht en personen wagens naar Afrika, dat is gewoon verplaatsen.
Ben benieuwd hoe alle bezitters van caravans, aanhangertjes, paardentrailers hier over denken.... Zij worden echt niet gelukkig met een accu-bak... Niet iedereen kan zich een Tesla X (dikke honderdduizend Euro!!) veroorloven.... Dan wil ik het niet eens hebben over de actieradius van zo'n auto.
@28 misschien is een verlengkabel iets voor hen. Grapje. Hoewel...dergelijke machines bestaan al heel lang. Hier een filmpje uit 1950:
#
@26 Bezine : meer CO2 / Diesel : meer NOx, meer roet, meer fijnstofuitstoot.
Als we kiezen voor onze gezondheid kiezen we dus meer Benzine ( want CO2 is niet giftig).
Als we kiezen voor een lagere bijdrage op de klimaatverandering dan kiezen we Diesel (want Diesel verbruikt minder dus stoot minder CO2 uit).
@24 vreemd bericht, waar las u dat. CO2 uit benzineauto’s vervuilt niet, het draagt wel bij aan de opwarmining van de aarde, wellicht bedoelde men dat in het artikel dat u las.
Elektromotoren kunnen dan wel een hoog koppel hebben, het maximum aanhangergewicht dat een elektro-auto volgens toelating in Nederland mag trekken is nog altijd te laag om een tandemas aanhanger te mogen trekken.
Zolang dat niet omhoog gaat voor de bedrijfswagens, blijft men begrijpelijkerwijs dieselen.
@29 hahaha, humor wordt niet gewaardeerd. De genoemde machines bestaan echt, ook in een moderne variant.
@32 elektrische auto zijn in principe ideale caravantrekkers. De akku is het probleem. Wie wel eens met een aanhanger met enig gewicht of grote luchtweerstand heeft gereden weet hoeveel moeite dat de auto kost. Een akku zou binnen de kortste keren leeg zijn.
@21 u reageerde niet echt inhoudelijk merk ik maar wel scherp op dr persoon, desondanks zal ik een poging doen inhoudelijk te reagere.
Uw vrachtauto is zoals u weet ontworpen om vracht over lange afstanden te vervoeren. De motor draait een lange tijd een vast toerental en verbruikt weinig brandstof, dat is precies goed voor een diesel.
Een heftruck vervoert ook vracht maar over een korte afstand, de motor moet veel kracht leveren voor een korte periode en moet lage uitstoot hebben in verband met gebruik in gebouwen. Dat is precies wat een eldctromotor kan.
Een personen auto komt in stedelijke gebieden en dient dus weinig schadelijke gassen uit te stoten. De personen auto is niet zwaar, moet tevens veel accelereren, niet teveel geluid maken en lange afstanden kunnen maken. Benzine of hybride dus.
@23 Logische keuze, daar is een turbo-diesel geschikt voor. Ik begrijp goed dat u geen electrisch voertuig kiest.
@25 (niet mijn min)
O.a. dat de energiedichtheid van diesel hoger is dan van benzine en mede maar niet alleen daardoor een dieselmotor zuiniger is.
Daarnaast gaat een dieselmotor langer mee.
@22 : Waarom bestelt een commercieel bedrijf, dat al meerdere vrachtwagens elektrisch heeft rijden, dan een Tesla?
https://www.groen7.nl/rotterdams-bedrijf-bestelt-1e-tesla-semi-voor-nederland/
@37 Omdat iemand altijd de eerste is
maar zoals al gezegd eerst betere accus dan pas is electra interessant
Ongeloofwaardige bewering. Het eerste kwartaal dit jaar zijn er 1, 5 miljoen nieuwe dieselauto's verkocht tegenover 32000 elektrische auto's.
Zo kennen we de EU weer, 1 groot fake-nieuws propaganda apparaat.
In een jaar tijd is de verkoop al met de helft gedaald. Over een jaar daalt dat weer met de helft wat overgaat op elektrisch. Je ziet nu al dat het bedrijfsleven veel investeert in elektrisch vervoer. Er zijn zelfs volledig elektrische vrachtwagens te koop met oplegger. Ook veel postbusjes worden elektrisch of stappen over op gas. En dan het dieselschandaal. In Amerika staan nog steeds 400.000 splinternieuwe VW autos weg te roesten waar niemand naar omkijkt. Die economische schade moet betaald worden door nieuwe kopers maar diesels verkopen steeds minder.
@39 En het jaar ervoor 3 miljoen? wereldwijd
Er zijn al fabrikanten die volledig stoppen met diesel volgend jaar. VW dacht ik ook maar weet niet zeker.
Denkt dat... Alsof het een keuze van de markt is en niet vanaf bovenaf opgelegd wordt. Sukkel.
@38 : Ze rijden al jaren succesvol met elektrische vrachtwagens., dat heeft niks met de eerste zijn te maken, als het niet zou uitkomen zouden ze er snel mee stoppen of failliet gaan.
@42 Nee dus
Anders zouden er al veel meer zijn
Het is alleen een speeltje meer nog niet
Het is nog te vroeg er voor maar leef je uit koop maar een Tesla ik houd je niet tegen
Ik houd het nog wel bij benzine voorlopig
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.