Achterhaald item. Sainz heeft vorige week al getekend bij Mercedes....
Waar slaat die brief op? Het is toch juist de bedoeling dat ouderen langer thuis blijven wonen. Dat was/ is jarenlang het motto geweest voor o...
Die vervelende oude blanke vrouw houdt wel een woning bezet waar bv een Somalisch gezin in zou kunnen wonen. Ouderen houden veel woningen vast d...
@7 Jij hebt een eigen mening , toch? Of ben je het altijd overal mee eens dan?...
Ik heb eens augurken van hem gehad maar ze zijn veel te zacht en te zoet Bij de Appie hebben ze ook Duitse augurken en die zijn veel beter...
Wat een prut weer. Meteen weer onterecht racisme erbij halen ...diep en diep triest. Maar goed verwacht iemand nog wat anders van de mainstream ...
Ik vind het schandalig om zo een bejaarde dame (anoniem) te terroriseren....
@6Waar precies beweer ik dat ik het beter weet dan de experts op dit gebied ?Namen en rugnummers graag Zoals gewoonlijk lul je weer wezenl...
@37 Speciaal voor jou, dom Slavinkje:https://www.nieuwskoerier.nl/news/981810-bizarre-oproep-van-gastimam-moskee-amsterdam-moslims-moeten-jode...
@17Als je Rutte bedoelde, dan geef ik je uiteraard gelijk! 👍...
We zijn ook zwaar overbevolkt.
zal ook wel hand in hand gaan met de vreselijke files waar we dagelijks mee te maken hebben. We behoren tot de top wat betreft de meeste files.
@1 En 't stikt van auto's.
Het word tijd dat alle transportmiddelen elektrisch worden.
Rutje heeft voor een flink bedrag de Quotumwet luchtkwaliteit afgekocht in Brussel
Dan mogen we ook wel stoppen met al die houtkachels en die allesbranders.
Vreemd. We hebben niet veel industrie meer maar we scoren slecht met de luchtkwaliteit? Wordt tijd dat we grenzen sluiten dan kan de vuile lucht uit Duitsland, België en Engeland niet binnenkomen.
Zijn de buitenlandse rondrijdende vrachtwagens wel conform de Nederlandse milieu-eisen? We krijgen steeds meer Poolse, Tsjechische, Roemeense, Hongaarse en uit Letland vrachtwagens op onze wegen. Wordt dit gecontroleerd?
O de BOVAG-lobby weet dat verplicht elektrisch rijden big business is, de milieulobby idem en u mag voor uw peperdure electrischd bolide straks gewoon de stekker in het stopcontact steken voor stroom van een dikke kolengestookte centrale want niet bij iedereen kan/mag zonnepanelen op het dak nietwaar?
@6 Heeft een heel goed punt.
Ik ken inmiddels genoeg voorbeelden dat sommigen mensen letterlijk van alles in die allesbrander gooien .... en dat de gehele buurt dan een enorme penetrante lucht in huis krijgt ( hoe gezond is dat ?? ), interesseert dergelijke mensen blijkbaar niets.
Ze staan wellicht in hun recht, hebben wellicht een vergunning voor een hoge pijp, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de buurt daar zo blij mee is.
Een oplossing zou zijn een hoge muur om Nederland te bouwen,dan blijft de stank buiten de muur.
@7 Nee, die vrachtwagens ( maar ook de personenauto's met bijv. Poolse kentekens ) hoeven zich niet te houden aan onze Nederlandse APK normering.
Een stinkende / vervuilende Diesel uit Nederland wordt direct afgekeurd en mag de weg niet meer op, diezelfde auto met een Bulgaars kenteken mag doen wat hij wil.
Veel van dergelijke "onverkoopbare auto's" worden ook geëxporteerd naar dergelijke landen.
Dat deze vervuilers daarna toch weer bij ons kunnen rondrijden is ook het meest kromme !
Dat verklaard al die onbestemde onvrede waarvoor dan een zondebok gezocht wordt, mensen krijgen te weinig zuurstof in hun hersenen.
@1 Exact !!!!! Welke oplossing ook bedacht wordt, welke maatregel ook ingevoerd gaat worden.... Het zullen allemaal maar lapmiddeltjes blijven. Nederland is domweg zwaar overbevolkt!!!
In de jaren '60 gaven vooraanstaande wetenschappers en geleerden ( Club van Rome) al aan, dat Nederland maximaal 10 miljoen mensen kon herbergen om het leefbaar te houden. Inmiddels wonen er dik ZEVENTIEN MILJOEN mensen in dit drassige rivieren-landje.. Zeventien miljoen mensen die allemaal willen wonen, werken, leven, schijten, recreëren, reizen etc. etc...... Dus ook flink vervuilen
Dit gaat vroeg of laat fout.... Woningnood, stress, vervuiling, er is amper nog natuur.... hooguit wat gecultiveerde parkjes met hekken en verbodsborden er omheen, vastlopende infrastructuur, spoor- en wegennet.
Onze regeringen in de jaren '50 en '60 zagen dit probleem toen wel in.... Zij adviseerde mensen te gaan emigreren. Er zijn toen tienduizenden mensen vertrokken naar Australië, Nieuw Zeeland, Canada, Amerika.....
En wat doen onze huidige politici?? Juist...........
De grenzen staan wagenwijd open... Er komen steeds meer mensen van buitenaf naar binnen.... Ook zullen gebruik gaan maken van al onze voorzieningen. Dus nog hogere ziektekosten-verzekeringen, meer vervuiling, viezere lucht, woningnood, overvolle treinen en wegen etc.
Ik zou zeggen.... Overheid... Doe iets aan uw overbevolking van deze natte postzegel, Nederland. En anders...... Leer er maar mee leven...
@3 Dat het hier stikt van de auto's komt doordat ons landje te klein is. Op IJsland kennen ze dit probleem niet. Geen luchtvervuiling, geen file's, geen zwaar overbelaste infrastructuur en wegennet..... En toch is het aantal auto's daar 650 op de 1000 inwoners t.ov. 477 op de 1000 in Nederland.....
@14
Ons land is niet te klein,
maar we zijn "te overbevolkt".
En het gaat maar door met die overbevolking.
@15 Inderdaad..... zie @13
Ik zou zeggen; pleur dat pakje sigaretten maar vol met provocerende afbeeldingen, dat helpt!!!!!
@1
0nzin .
Alleen al in de agglomeratie Parijs wonen maar iets minder mensen dan in NL.
Over dichtbevolkt gesproken !
@4 "Het word tijd dat alle transportmiddelen elektrisch worden."
Klinkt leuk, maar die electriciteit moet wel opgewekt worden.
Stinkende vervuilende houtkachels en allesbranders waar velen de grootste rotzooi ingooien eens gaan verbieden .
Er zijn mensen en kinderen die er stikbenauwd van worden .
Heb je zelf niet zo'n ding stinkt je huis van de buren , moet je vaker je ramen wassen en adem je hun zooi in .
Verbieden !
Daarvoor is het land echt te klein !
@15
We zijn niet overbevolkt.
Dan hadden we geen krimpregio's
Iedereen wil op dezelfde plek wonen .
@14 "Dat het hier stikt van de auto's komt doordat ons landje te klein is."
Daar is niet zo veel aan te doen.
Richten op terugloop aantal inwoners wel.
@11
De meeste vrachtwagens zijnnog altijd de Nederlandse.
Doe netvals Duitsland : milieustickers voor de steden en vieze auto's niet toelaten .
Dat scheelt voor de bewoners l
Ik heb er net weer een binnen voor mijn nieuwe auto.
** gebruiker verwijderd **
@14
Op Groenland nog minder.
Wat dacht je van de ruimte in Siberie ? Maar daar is de grond vergifigd door olie en de lucht door fabriekslozingen .
En in Honkong is het stukken voller dan bij ons.
Je kunt nooit één op één landen met elkaar vergelijken .
@19
Dat komt uit een stekkerdoos?
Of toch niet ?-
@26
** gebruiker verwijderd **
@25 Ik wil enkel aangeven dat Nederlandse politici 50 jaar geleden verstandiger waren dat die harken waar we momenteel mee opgezadeld zitten......
Zie hier hoe het afschaffen van de bijtellings regeling, en het verlichten van de bijtelling voor diesel leasebakken, op gespannen voet leeft met de grondwettelijke taak van de overheid om zorg te dragen voor de bevordering van de volksgezondheid.
Er dienen simpelweg weer 3 (stoplicht) categorieën te komen:
- 0% bijtelling voor auto's met 0% directe uitstoot
- X% bijtelling voor schonere auto's
- Y% bijtelling voor erg vervuilende auto's
Ten aanzien van de 'methaan uitstoot' zien we dat het D66 en GL nog immer ontbreekt aan daadwerkelijke kennis, en dat ideologie uiteindelijk de rede verblind:
- Methaan gas is een van de pijlers van een duurzame energiecyclus, het gas is op zichzelf een groter broeikasgas als CO2, en omzetten in CO2 levert dus naast energie ook minder opwarming op.
- Methaangas valt simpel te winnen uit ontlasting van mens en dier, te gebruiken in de energie opwekking, alwaar het als CO2 weer beschikbaar is voor de planten, en zo weer voor mens en dier, die het omzetten in ontlasting, alwaar we het weer kunnen gebruiken...
Deze bron van energie en CO2 is de enige daadwerkelijke 'koolstof kringloop', en we zouden deze moeten gebruiken, ipv. ontmoedigen. Zo had de 50miljoen, die er onlangs is toegewezen voor het inkrimpen van de veestapel, eigenlijk moeten worden toegewezen aan onderzoek en opzetten van mestvergistingsinstallaties. Dat mes snijdt immers aan twee kanten, het laat de boer boeren en een waardig betaalbaar leven hebben, en het reduceert de hoeveelheid fosfaten en vrijkomend methaan.
Maar nee, gebrekkig en eenzijdig (politicologie) opgeleide politici maken er een potje van !
@38 "Windmolen 50%"
Dream on!
Uit mijn hoofd meen ik iets van 20%.
Zou het na moeten kijken, maar is me te laat.
Morgen misschien.
@38 moet @28 zijn. Sorry.
Hoe rendabel zijn windmolens?
Ben inderdaad gaan zoeken en er is genoeg over te vinden, maar weinig positiefs.
Hieronder twee links van de vele mogelijke bronnen.
Voor het evenwicht eentje vanuit een "groen" standpunt en een vanuit puur "anti"
http://www.groen7.nl/zijn-windmolenparken-wel-zo-rendabel-als-we-denken/
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/wetenschap_windmolens_leveren.html
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.