@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@41 m post@43 Querido notIk schreef al "De snelweg blokkeren is een misdrijf." Maar omdat ik druk bezig was de andere taktieken van XR te ...
@13 Haha... eigenlijk moeten we het woord bij de daad voegen en emigreren. En dan mogen al die toppers die pro migratie zijn het hier rooien met...
Al dat transit-verkeer moet worden ingeperkt. Schiphol moet zich primair richten op Nederland als reisbegin of eindbestemming. En transit alleen aannemen als de capaciteit het toelaat zonder uitbreiding.
** gebruiker verwijderd **
@2 Nee, maar het is dan ook aan de politiek om die keuze te maken. Schiphol is er voor Nederland en niet andersom. En KLM vind ik best, maar al die buitenlandse maatschappijen die Schiphol als vaste overstap gebruiken, dat mag wel veel minder.
@1 jw raakt dan veel meer kwijt dan je misschien in eerste instantie denkt. Een vliegtuig uit Dubai heeft zowel Nederlanders als transitters aan boord. Dat transitverkeer zal zich verplaatsen. Nederlanders zullen mogelijk in Duitsland of België hun reis beginnen. Je houdt dus minder dan 30 procent over.
Ik denk dat ze andere vliegtoestellen moeten uitvinden die verticaal kunnen opstijgen, maar die ook andere brandstof moeten gebruiken zoals waterstof.
Mensen, besef nou alsjeblieft eens dat "de politiek" slechts doet wat al die lobbyisten willen. We leven niet in een democratie, zoals ons vanaf dag één van de lagere school wordt wijsgemaakt. De echte machthebbers zijn de grote bedrijven -waar KLM er één van is. We leven dan ook in een Plutocratie (zie wikipedia).
Het schandaligste voorbeeld is recent Unilever wat er voor zorgde dat er 1,4 MILJARD aan belastinginkomsten weg blijft. Een cadeautje voor de Big Boys. Drie keer raden wie nu de tekorten mag gaan aanvullen. Kijk in de spiegel en u ziet 'm...
Schiphol is een vervuilende moloch. Er zit niet eens belasting op de kerosine, wat maakt dat er zwaar oneerlijke concurrentie gepleegd wordt. Ze liegen over "werkgeleeeegenheid!" maar intussen verdienen ze miljarden. Schiphol is één van de echte machthebbers in dit land. Samen met Unilever, Akzo, Shell, en nog meer van die grote jongens. De macht is NIET in handen van de 2e Kamer, of de ministers. Zij doen slechts wat hen ingefluisterd wordt. Al jaaaaren.
Dezelfde reden waarom de haven van Rotterdam ook niet stopt met groeien. Nederland is een handelsland. Hoe meer handel, hoe beter voor Nederland. Hoeft de staat minder belasting te innen en kan het meer investeren.
@7
Er zijn altijd op een gegeven ogenblik grenzen aan groei. Dat is met de haven van Rotterdam zo, en dat is NU voor Schiphol zo. Ze kunnen geen kant meer op. De vervuiling van de vliegtuigen is enorm, net als de geluidsoverlast, de verkeershinder. Dus dat eeuwige "groeien" is een economische fictie, keihard neergehaald door de realiteit.
Dat zagen ze al in, bij Schiphol. En dus wordt er volop gelobbyd voor een uitbreiding van Lelystad. Dat die uitbreiding dan óók veel overlast gaat geven zal hen worst wezen: winst gaat altijd vóór, en dat gaat altijd al ten koste van mens en milieu.
Je laatste zin is een leuk sprookje; ik moest lachen.
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.