@19 Is dat een serieuze vraag: waarom? En waar vind ik dat transgenders andere vrouwen letsel hebben toegebracht? Heb je een betrouwbare link?...
@7De boetes worden ook al door ons betaald.Dan hebben ze het straks over bezuinigingen. Nou ik weet wèl waarop flink bezuinigd kan worden, ...
Omgejoekelden tegen echte vrouwen is de keerzijde van de medaille.Moet ook toegestaan blijven anders is het niet inclusief....
Wat weten we eigenlijk van onze eigen Vasten?https://www.nu.nl/gebaseerd-op-jullie-vragen/6306702/christelijk-vasten-draait-niet-alleen-om-e...
"Wat ik vind? Ik vind dat ik mensen daar gewoon op mag aanspreken. Ik snap het wel dat het je stoort omdat jij ook graag respectloos spreekt ove...
Ben benieuwd wanneer er echt iemand op de maan land....
Er word alleen maar last ondervonden dus waarom niet afschaffen.Wat is het nut om dit vol te blijven houden , laat die klok met rust ....
Veel orka-berichten de laatste tijd.Dit gaat over net weer iets anders, onderlinge gehechtheid....
"Het IS een respectloze term. Ook zonder die te gebruiken kun je je punt maken."@17 Bop,Dat is uw mening en geen feit, u VINDT het een r...
@15 Tot pulp slaan, nog wel. En wat is er precies respectloos aan het meedoen aan een competitie met vrouwen? ...
* Verwijderd door de redactie *
Gewoon niet te veel abonnementen afsluiten.
Al vind ik wel dat als de belastingdienst een belangrijke rekening stuurt dat die ook via de post moet komen zo dat je die niet over het hoofd kan worden gezien.
Want ik denk dat de meeste mensen niet heel vaak op mijn (r)overheid komen.
Dus een reële kans dat je die dan over het hoofd ziet.
Digitalisering alleen goed voor de afzenders. Beter iets minder reclame via de post. Op die manier kunnen ze ook iets doen aan papiergebruik...
Je geeft mensen dan ook snel een excuus om het te "vergeten" . Bij mijn overheid krijg je een email dat er een nieuw document in je inbox staat. Als je dat negeert...tja. Je loopt toch ook niet met je ogen dicht je brievenbus voorbij?
** gebruiker verwijderd **
@4 ik krijg ook geen email er van ik moet er zelf regelmatig er op.
@5 @6 . Ik krijg ook altijd een melding dat er een nieuw bericht in mijn inbox staat. Misschien kun je dat instellen?
@7 Volgens mij heeft het niet ontvangen van een melding te maken met het zeer slechte codeerwerk op de website, en de onkunde van de overheid wanneer het op IT aankomt. Ik krijg wel een melding, mijn vriendin niet.
Als de overheid alles digitaal wil gaan doen dan zullen ze eerst eens even allemaal terug naar school toe moeten om het vak IT te gaan leren want zelfs de basiskennis is er niet bij de overheid.
En dan zijn er nog rekeningen die je kunt inzien via je DigiD.
@7 dank je voor de tip.
Ik ga het even uitzoeken vandaag.
Al is mijn administratie netjes op orde.
Maar elke gemak is mee genomen.
@8 als het een IT fout is zal ik er maar gewoon regelmatig er op kijken.
Dat komt, doordat overheden en bedrijven willen besparen op personeel. Dus besteden ze de administratie aan jou uit, en wel gratis. Het liefst willen ze je helemaal nooit meer te woord staan, als het even kan. Dat spaart namelijk uit, dat diegene aan de telefoon dat electronische formulier volgens hun format moet invullen met wat je hem of haar vertelt.
Daarom dat Liander heeft verordonneerd, dat de telefoniste geen verzoek aanneemt, dat Liander langskomt om je stoppenkast te wijzigen o.i.d.. Je MOET het invullen op een website van nota bene Wordpress, en als je niet uitkijkt, komt je formulier niet door. Dan wordt de wachttijd nog weken langer. Je krijgt gewoon de service niet waar je recht op hebt als je niet aan hun eisen toegeeft, domweg door te weigeren, dat formulier te aanvaarden, dingen tot een verplicht veld te maken.
Ook ben je overal verplicht een telefoonnummer en/of email-adres in te vullen anders kun je het formulier niet verzenden. Je wordt GEDWONGEN allerlei gegevens op te geven die niet direct nodig zijn, gewoon omdat zij dat handig vinden. Terwijl het heel onverstandig is, telefonisch benaderbaar te zijn, want dan kan men altijd ontkennen, iets gezegd te hebben, iets misleidends of een regelrechte leugen, en jou te grazen nemen zonder dat je het kunt bewijzen.
Je betaalt overal meer en meer voor, maar je bent intussen hun onbezoldigde medewerker die geen enkel recht van spreken heeft.
geen goed idee om alle nota's per papieren post te sturen. Alleen leuk voor de PTT Pots, maar niet voor het milieu. Vervelender zijn de nota's die 7 maanden na dato nog eens binnenkomen. Ziektekostenverzekeringen hebben hier nogal een handje van.
** gebruiker verwijderd **
Ja, gewoon een nette brief met een acceptgiro is te veel gevraagd tegenwoordig.
Rekeningen die in een aparte mailbox op en apart platform (dus die je actief moet ophalen) zijn absurd. Ik probeer die dan ook te vermijden. Zo heb ik me ook niet opgegeven om overheidsrekeningen via 'mijn overheid' te ontvangen.
Er moet een wettelijke "brengplicht" komen voor facturen voor bedrijven die geld van je willen.
Het is bel;achelijk dta je soms zelf facturen moet gaan downloaden en/of printen zodat je kunt betalen. Als een bedrijf geld van mij wil dan is het niet meer dan logisch dat zij daarvoor een factuur naar mij "sturen" .
Om dit zoveel mogelijk af te dwingen geef ik in principe geen (vrijwel nooit) mijn email adres aan leveranciers. Dat gaat ze niets aan en als ze een bericht of factuur aan me willen sturen dan plakken ze er maar een postzegel op.
Nederland kiest hier zelf voor!
Kijk maar eens naar het aantal mensen die het 'handig' vinden om met een zelfscan hun boodschappen te doen bij de buurtsuper.
Dat is leuk joh ... pffff
@18 Wat heeft de zelfscan er nou mee te maken? Sterker nog bij zelfscan zie je gelijk wat elk product kost en hoe hoog je rekening wordt voordat je bij de kassa bent. Je bent dus juist beter geïnformeerd en krijgt daardoor geen verrassing bij het afrekenen.
@14 : Dat "niet leuk, wel effectief" begint in het leven van steeds meer mensen nogal te stapelen.
** gebruiker verwijderd **
@12
Heb zelf een groot bedrijf en eerlijk gezegd je bespaart er weinig tot niets op
Kregen steeds meer onbetaalde of veel te laat betaalde rekeningen dus hogere incasso kosten
Zijn terug gegaan naar de ouderwetse facturering
Zelf hebben we onze toeleveranciers aangeschreven als ze hun rekeningen binnen 14 dagen betaald wilden krijgen ze de ouderwetse papieren rekeningen moesten toesturen , werden gestoord van en hadden er een dagtaak aan om overal online op websites in te loggen om de rekeningen op te halen Fuck ze
deden ze dat niet lieten we de rekeningen liggen tot de laatste dag voor verval datum
In no time kregen we gewoon weer papieren rekeningen toe gestuurd
Enige die nog moeilijk doen zijn de energie maatschappijen
Krijgen hier standaard de rekening een anderhalve maand te laat betaald
Zelfs de belastingsdienst stuurde ons weer papierwerk (maar ja is geen NL)
@21 : Goed, dat snap ik, het is ook het beste dat je kunt doen, zolang het is zoals het is. Ik help ook mensen daarmee. Je moet ook uitzoeken waar iemand gevoelig voor is, de één valt op een mooi schrift, de ander op een flitsende spreadsheet. Maakt het een beetje leuker.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.