Verstappen vergooit het in China, briljante Ricciardo wint
De auto bleef heel, de snelheid was in orde, de strategie was uitstekend, maar Max Verstappen verprutste het in China zelf. Door een botsing en een straf eindigde hij - op weg naar een topresultaat - als vijfde terwijl ploeggenoot Daniel Ricciardo won.
Door Rik Spekenbrink
Het leek de race van de revanche te worden voor Max Verstappen. Na een moeizame openingsrace in Australië en een uitvalbeurt in Bahrein leek in Sjanghai alles in de plooi te vallen. Na een uitstekende start en met de perfecte teamstrategie had de Nederlander een zeer reële kans op de winst, maar een te gretige inhaalmanoeuvre op Sebastian Vettel, 12 ronden voor het eind, kwam hem duur te staan. Nadat een mislukte poging om Hamilton te passeren hem ook al een plek had gekost.
Reactie Verstappen: 'Dit is uiteraard mijn fout'
Door de touché met Vettel, en de daarop volgende tijdstraf, viel Verstappen buiten het podium, hij werd zelfs vijfde. Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo reed wel een schone en spectaculaire race en ging er met de zege vandoor. Tweede werd Valtteri Bottas, voor zijn Finse landgenoot Kimi Räikkönen. Klassementsleider Vettel kwam mede door de spin na de tik van Verstappen niet verder dan de achtste plek.
Bekijk hier de samenvatting
De Grote Prijs van China boeide van start tot finish. Verstappen kende een uitstekende start. Lewis Hamilton, gestart vanaf de vierde plek, had hij in de eerste rechterknik, binnendoor, direct te pakken. En een paar bochten verder moest ook Kimi Räikkönen eraan geloven. Op de (nog koude) ultrasoft banden had Verstappen een licht voordeel, al was de van pole position vertrokken Sebastian Vettel direct weg, met Valtteri Bottas tussen hem en Verstappen in. Er ontstond een status quo, want van achteruit voelde de Nederlander ook geen druk.
Pitstops
Maar die was van korte duur, toen de pitstops begonnen. In ronde 18 kwam Verstappen als eerste binnen en stapte over op de mediumbanden, direct gevolgd door ploeggenoot Ricciardo. Hamilton, Vettel en Bottas gingen eveneens over op de mediumband, waarbij de Fin van Mercedes de Duitse klassementsleider passeerde door eerder naar binnen te gaan en daarna vol gas te rijden. Daarom koos Ferrari er voor om Räikkönen op te offeren ten faveure van Vettel. Räikkönen kon Bottas even afstoppen, maar uiteindelijk moest hij hem voorbij laten gaan en was Vettel weinig opgeschoten met de hulp van zijn teamgenoot.
Een botsing tussen Toro Rosso-coureurs Pierre Gasly en Brandon Hartley zorgde voor rommel op de baan en een safetycar-situatie. Red Bull besloot beide coureurs opnieuw tegelijkertijd naar binnen te roepen en over te schakelen op de snellere zachte banden. Dat bleek een geniale zet. Verstappen en Ricciardo waren overduidelijk sneller dan de Mercedessen en Ferrari's.
Jacht
Verstappen ging op jacht naar Hamilton, die hem was gepasseerd toen hij naar binnen ging. Een inhaalactie mislukte, toen de Brit wat ruw naar buiten stuurde, Verstappen moest reageren en daarbij heel even van de baan raakte. Ricciardo passeerde hem en had niet veel later ook Vettel te pakken.
In no-time had Verstpapen de Duitser ook in beeld, maar hij vergaloppeerde zich bij de eerste actie om hem binnendoor in te halen. Duidelijk nog niet naast Vettel, beukte Verstappen zijn auto in de zijkant van Vettel. Beide wagens spinde. De jury was er snel uit: hier zat de Nederlander fout. Hij haalde Hamilton even later in, maar door de tijdstraf van 10 seconden verloor Verstappen die vierde plek.
Ricciardo was ontketend, passeerde Räikkönen en Bottas en werd de held van de dag. Op zaterdag plofte de motor van de Australiër nog in de derde vrije training. Bijna kostte de reparatie hem de kwalificatie, maar het kwam net op tijd goed. Een foutloze race bracht hem zijn zesde zege. De hevige emoties gaven de achtbaan aan waar Ricciardo afgelopen week in had gezeten. En bewezen dat Red Bull het uiteindelijk goed voor elkaar had in Sjanghai.
Bedankt voor het volgen van dit liveblog. Over twee weken zijn we er weer bij. Dan in Bakoe!
1. Ricciardo
2. Bottas
3. Raikkonen
4. Hamilton
5. Verstappen
6. Hulkenberg
7. Alonso
8. Vettel
9. Sainz
10. Magnussen
Verstappen wordt uiteindelijk vijfde.
Finish
Daniel Ricciardo wint de Grand Prix van China! Valtteri Bottas wordt tweede, voor Kimi Räikkönen.
Max Verstappen wordt vierde maar krijgt een tijdstraf van tien seconden en wordt dus teruggezet.
Alonso kan Vettel aanvallen en pakt de zevende plek af van de Duitser! De Ferrari is duidelijk beschadigd na de botsing met Verstappen. Dit kost Vettel enorm veel punten en hij heeft mazzel dat Hamilton 'slechts' vierde wordt, door de tijdstraf van Verstappen.
Räikkönen kan Bottas nog aanvallen en Verstappen kan Räikkönen nog aanvallen. Een spannend slot!
Ricciardo is gezien en gaat de race winnen.
Verstappen komt snel dichterbij aan Räikkönen en kan misschien een aanval wagen voor de derde plek. Een podiumplaats levert dat echter niet op, vanwege de druistige aanval van de Nederlander en de bijbehorende tijdstraf.
Door de tijdstraf rijdt Verstappen nu op de virtuele tiende plek.
Tussenstand
Na een paar briljante inhaalacties van Ricciardo rijdt de Australiër eenvoudig aan kop.
1. Ricciardo
2. Bottas +4.344
3. Raikkonen +0.896
4. Verstappen +2.935
5. Hamilton +2.869
6. Hulkenberg +5.383
7. Vettel +3.763
Bekijk hier de onbesuisde actie van Max Verstappen
48/56
Verstappen gaat voorbij aan Hamilton en rijdt nu op P4.
Vettel zal woedend zijn, want dit is enorm belangrijk voor het kampioenschap. Door de onbesuisde actie van Verstappen is de leider in het kampioenschap teruggevallen naar de zevende plek.
Tussenstand
1. Ricciardo
2. Bottas +3.319
3. Raikkonen +2.496
4. Hamilton +3.036
5. Verstappen +0.682
6. Hülkenberg +4.993
7. Vettel +2.358
8. Magnussen +3.262
9. Alonso +0.709
10. Sainz +1.292
Verstappen krijgt een tijdstraf van tien seconden en hij kan daarmee heel ver terugvallen.
Een briljante inhaalactie van Daniel Ricciardo! Hij remt extreem laat en zet de wagen goed naast Bottas. Red Bull aan de leiding van de Grand Prix!
Ricciardo zit op de staart van Bottas en gaat zo voor de overwinning.
Verstappen: ,,Vettel stuurde heel scherp in"
Vettel: ,,Ik geloof niet dat ik hier iets over moet zeggen..."
CRASH! VERSTAPPEN RIJDT TEGEN VETTEL AAN!
Verstappen zit op vijf tienden van Vettel. De jacht op het podium is ingezet!
42/56
En Ricciardo haalt ook Vettel in! Wat is Red Bull goed bezig deze race! De Australiër gaat jagen op de eerste plek!
En nu lukt het Verstappen wel! Hij gaat voorbij aan Hamilton en heeft de vierde plek weer in handen.
42/56
1. Bottas
2. Vettel +1.294
3. Ricciardo +0.593
4. Hamilton +2.004
5. Verstappen +0.254
6. Raikkonen +1.634
En Ricciardo gaat gelijk door en voert de druk op bij Vettel. Wat een briljante race van de teamgenoot van Verstappen. Hij wacht op zijn kansen en slaat genadeloos toe.
En dat is precies wat Ricciardo doet! De Australiër wacht op het juiste moment en steekt voorbij aan Hamilton, een derde plek nu voor Ricciardo!
Lewis Hamilton laat zijn wagen staan en Max Verstappen komt daardoor buiten de baan. Daardoor zit hij gelijk op de vijfde plek.
Als Verstappen had gewacht op de DRS dan was hij eenvoudig voorbij gekomen aan Hamilton.
Ricciardo is gelijk voorbij gestoken aan Verstappen en Räikkönen zit vlak achter de Nederlander.
Verstappen buiten de baan!
De DRS is open gezet dus Verstappen kan zo aanvallen.
Tussenstand
1. Bottas
2. Vettel +1.768
3. Hamilton +1.084
4. Verstappen +0.673
5. Ricciardo +1.167
6. Raikkonen +1.022
Heerlijke actie van Ricciardo! Hij remt later dan Raikkonen en gaat voorbij aan de Fin!
Verstappen blijft binnen een seconde van Hamilton, maar plaats maar eens een geslaagde inhaalactie op de viervoudig wereldkampioen!
37/56
Ricciardo voert de druk op bij Räikkönen waardoor de Fin even niet op Verstappen kan letten.
Verstappen kijkt en loert, maar kan de aanval nog niet plaatsen op Hamilton en Räikkönen wil Verstappen aanvallen!
36/56
Verstappen zit op vier tienden van Hamilton. Die aanval gaat straks komen!
Gasly krijgt een tijdstraf van tien seconden vanwege zijn botsing met teamgenoot Hartley.
35/56
Bottas heeft een goede herstart en pakt een seconde op Vettel.
Hamilton realiseert zich opeens dat Verstappen nieuwe en snellere banden heeft!
Hamilton: M'n banden zijn ijskoud. Het is te hopen dat Verstappen dat niet heeft, want de safetycar komt naar binnen! Daar gaat een aanval komen!
34/56
De safetycar rijdt nog steeds rondjes, terwijl de rommel van de Toro Rosso's wordt opgeruimd.
De top-6 rijdt dus vlak achter elkaar door de safetycar en de nummers 4, 5 en 6 hebben de nieuwste banden. Waarbij de Red Bulls de snelste banden hebben.
Dit gaat een geweldig slot worden.
33/56
De gaten zijn geminimaliseerd en de Red Bulls rijden op de snelle en nieuwe banden!
Max Verstappen zit nu vlak achter Hamilton, maar hij heeft nu de veel snellere banden! Wat een stategie bij Red Bull! Ze gaan voor de aanval!
Ricciardo duikt ook naar binnen! Dit lijkt op een briljante straetgie van Red Bull!
SAFETY CAR EN MAX VERSTAPPEN DUIKT NAAR BINNEN!
De gaten blijven gelijk in de top-6. De twee koplopers rijden niet weg bij Verstappen en Hamilton komt niet dichterbij aan de Nederlander! Wat een heerlijke race.
Dubbel geel! Hartley staat achterstevoren! Gasly en Hartley rijden tegen elkaar aan! Daar zijn ze niet blij mee bij Toro Rosso!
Strategie?
En dan rest nu de vraag: wie stopt er nog een keer voor verse bandjes en wie durft er door te gaan voor een eenstopper?
Vettel blijft in de buurt zitten van Bottas! Dit is een heerlijk gevecht om de koppositie. De Fin mag geen fout maken.
28/56
Räikkönen gaat naar binnen en komt op de zesde plek naar buiten
1. Bottas
2. Vettel +0.635
3. Verstappen +5.865
4. Hamilton +2.0123
5. Ricciardo +4.615
6. Räikkönen +12.747
27/56
Bottas leidt en heeft Vettel op één seconde zitten.
Räikkönen is dus opgeofferd door Ferrari en zal zo naar binnen komen.
27/56
En Bottas is Räikkönen voorbij! Zij aan zij duiken ze de bochten in en Räikkönen maakt gelijk ruimte voor Vettel.
25/56
1. Raikkonen
2. Bottas +1.205
3. Vettel +1.349
4. Verstappen +7.335
5. Hamilton +1.617
6. Ricciardo +4.718
De strategie voor Räikkönen kan bijna niet zijn dat hij Bottas moet ophouden, want zijn snelheid ligt zo laag dat Bottas hem eenvoudig voorbij gaat steken.
Bottas nadert Raikkonen tot op minder dan drie seconden. Vettel zit op een seconde van Bottas.
De strategie van Ferrari voor Räikkönen is erg bijzonder. De Fin lijkt zelfs zijn plek te gaan verliezen aan Daniel Ricciardo als hij gaat stoppen.
Een ding lijkt wel zeker: Räikkönen zal een eenstopper maken.
23/56
Hamilton komt snel dichterbij aan Max Verstappen
1. Raikkonen (moet nog stoppen)
2. Bottas +6.200
3. Vettel +1.539
4. Verstappen +6.160
5. Hamilton +2.135
6. Ricciardo +4.720
Ferrari gooit de leiding weg door een matige strategie en Kimi Räikkönen rijdt ook nog steeds rond. De Fin gaat ver achter Verstappen terug op de baan komen als hij stopt, terwijl zijn gat eerst een paar seconden was.
21/56
Dat is een zeer pijnlijk moment voor Ferrari! Ze hadden de leiding en drie seconden voorsprong, maar Vettel zit nu 1.3 seconden achter Valtteri Bottas!
En Bottas gaat voorbij aan Vettel! De Ferrari verliest de leiding door de pitstop!
Pitstop Vettel!
Verstappen heeft wel Lewis Hamilton achter zich en de Brit zit op 3.7 seconden.
Beide Ferrari's draaien nog steeds hun rondjes en moeten nog een pitstop maken.
Verstappen zit op vier seconden van Valtteri Bottas, hij heeft dus na de pitstop twee seconden gewonnen!
Valtteri Bottas komt naar binnen! Alleen de Ferrari's rijden nog!
Max Verstappen klokt de snelste raceronde. De mediumbandjes doen het goed.
Hamilton naar binnen. De Brit reed slechts één ronde langer door op de softs dan de Red Bulls en hij kiest nu ook voor de mediums!
Mercedes gaat ook stoppen, want ze worden zenuwachting van de snelheid van Max Verstappen in zijn eerste ronde op de mediums.
Max Verstappen komt als vijfde terug op de baan. Ricciardo als zevende, Magnussen zit daartussen.
En ze knallen de Red Bulls in een keer eruit met de mediumbanden, schitterend werk van de monteurs van Red Bull zeg!
PITSTOPS VERSTAPPEN EN RICCIARDO!
Hamilton: ,,Ik kan niet bij Kimi in de buurt komen."
Mercedes: ,,Hoe erg word je opgehouden?"
Hamilton: ,,Ik moet m'n best doen om bij te blijven!"
Grosjean gaat naar binnen, alleen de mannen van Red Bull rijden nog op de ultrasofts waarmee ze begonnen.
16/56
Verstappen zit op zes seconden van Bottas, maar heeft ook een gaatje van drie seconden met Räikkönen.
De mannen en de wagens van Red Bull staan bekend om het feit dat zij enorm goed met de banden om kunnen gaan. Dat lukt vooralsnog zeer goed!
Hülkenberg komt naar binnen: nog maar drie coureurs die begonnen op de ultrasofts. Verstappen zal niet lang meer buiten blijven!
14/56
1. Vettel
2. Bottas +3.048
3. Verstappen +5.486
4. Raikkonen +2.452
5. Hamilton +1.556
6. Ricciardo +1.839
Sainz en Perez duiken naar binnen voor hun pitstop. Nog maar vier coureurs op de baan met de ultrasofts: Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg en Grosjean.
Alonso valt opnieuw Grosjean aan, maar de tweevoudig wereldkampioen komt niet voorbij de Fransman
De ultrasofts van Max Verstappen zijn nu 14 rondes oud en de verschillen in grip moeten nu wel duidelijk worden. Hij zal niet extreem lang meer door kunnen. Om hem heen rijden de coureurs met de zachte banden. Deze kunnen langer mee.
De eerste pitstop van de wedstrijd is voor Brendon Hartley.
Hier is de heerlijke start van Verstappen te bekijken.
10/56
1. Vettel
2. Bottas +2.562
3. Verstappen +4.558
4. Räikkönen +2.262
5. Hamilton +1.249
6. Ricciardo +1.810
Deze wedstrijd zal gaan ontbranden als de pitstops in beeld komen. Welk team durft een gewaagde strategie te kiezen? Wordt het positie verdedigen of juist positie aanvallen? De gaten zijn minimaal!
8/56
De gaten worden niet heel erg groot, ondanks dat Vettel in de schone lucht rijdt. Dit kan een heerlijk strategisch gevecht worden!
8/56
Romain Grosjean moet zijn teamgenoot Kevin Magnussen voorbijlaten ,,****, kom op! Het is de zesde ronde!"
6/56
1. Vettel
2. Bottas +2.631
3. Verstappen +2.706
4. Räikkönen +1.735
5. Hamilton +1.566
6. Ricciardo +1.956
7. Hülkenberg +4.004
8. Sainz +2.284
9. Grosjean +1.638
10. Magnussen +0.537
-------------------------
11. Alonso
12. Ocon
13. Stroll
14. Perez
15. Vandoorne
16. Sirotkin
17. Leclerc
18. Gasly
19. Hartley
20. Ericsson
Räikkönen komt niet dichterbij aan Max Verstappen, dat gat blijft rond de 1.4 seconden hangen. Bottas kruipt weg bij de Nederlander.
4/56
Het gat tussen Verstappen en Bottas is iets minder dan twee seconden.
3/56
Vettel heeft al een gat geslagen van 2.5 seconden met Bottas. Verstappen zit op 1.2 seconden achter de Fin en 1.2 seconden voor de andere Fin, Kimi Räikkönen.
3/56
De derde ronde is begonnen en de DRS gaat dus open. Als een coureur binnen een seconde van zijn voorganger zit, kan hij deze extra snelheid inzetten op sommige rechte stukken.
Nu gaat de bandenstrategie tellen. Hoe lang kan Verstappen rondgaan op de ultrasofts?
Tussenstand
1. Vettel
2. Bottas
3. Verstappen
4. Räikkönen
5. Hamilton
6. Ricciardo
En Verstappen vliegt ook voorbij Räikkönen! P3 voor de Nederlander!
Hamilton kent een slechte start en MAx Verstappen pakt gelijk de vierde plek
Teambaas Horner verwacht dat de Red Bull een halve autolengte wint door de ultrasofts.
De klok springt op 8.10 uur (Nederlandse tijd) en de lampen gaan op groen! De opwarmronde is begonnen.
Ieder land z'n eigen plekje op de tribune. Nog een paar minuten voor de start!
De race naar de eerste haarspeldbocht is kort en na twee lange rechte stukken komt die enorme doordraaier. Het is een circuit waar veel ingehaald kan worden, gaan we die acties dan ook zien?
Toch wat zenuwen bij Lewis Hamilton? De Brit vraagt in zijn opwarmronde op zijn voorvleugel straks wat bijgesteld kan worden. ,,The boys will meet you on the grid", is het antwoord.
Verstappen: ,,Ik denk dat niemand weet in wiens voordeel deze temperaturen zijn. Je kan niets plannen. Ik ga het meemaken."
Regen?
De kans op regen is 0 procent volgens de wedstrijdleiding.
Groen
De lampen springen op groen en dat betekent dat de pitstraat open is. De coureurs mogen naar de grid!
Tijdens de kwalificatie was het in Sjanghai behoorlijk wat kouder dan vandaag. Voor Mercedes is dat goed nieuws, want de Duitse renstal heeft moeite om de banden op temperatuur te krijgen.
De baantemperatuur is nu 37 graden en de luchttemperatuur 18 graden.
Statistiekje
Vorige week meldde we al dat van de zeventien coureurs die de eerste twee Grands Prix van het seizoen wonnen, er dertien vervolgens ook wereldkampioen werden. Deze week kunnen we statistiek vernieuwen: alle coureurs die de eerste drie races van het seizoen wonnen, werden vervolgens ook wereldkampioen.
Pitstopstrategie
Bandenleverancier Pirelli heeft berekend dat een tweestopstrategie het snelste is. De snelste optie zou zijn: twee stints op ultrasofts (16 rondes) en 24 rondes op de mediumband.
Een eenstopper kan ook nog: beginnen met een stint van 21 rondes en dan de race afmaken met 35 rondes op de mediumband.
Uiteraard zijn in bovenstaande nog wat variaties mogelijk, maar dit lijkt het snelste. Totdat de safetycar de baan op komt, dan kan alles de prullenbak in.
Banden
Max Verstappen en Daniel Ricciardo starten vanaf de derde startrij op de ultrasoftbanden. Deze zijn sneller dan de bandjes die Mercedes en Ferrari eronder hebben (softs), maar gaan ook minder lang mee.
Verstappen: ,,Tijdens de race moeten we er dichter bij zitten wat topsnelheid betreft. Hopelijk helpt ons dat een beetje. We moeten positief blijven, er kan veel gebeuren. Ook met de strategie is nog het een en ander mogelijk. Of we kiezen voor één- of tweestopper is nog niet zeker."
Als je in China bent, dan is de kans groot dat je draken te zien krijgt.
Winnen
Mocht je nog een mooie prijs willen winnen: doe mee met de Glazenbolcup! Zoals altijd zijn onze verslaggevers aanwezig bij de Grand Prix en in China is Rik Spekenbrink ter plaatse. Reageer op zijn tweet door het podium te voorspellen en win een rugtas van het Sjanghai International Circuit.
Startopstelling
Hieronder de uitslag van de kwalificatie en dus ook gelijk de startopstelling. Er zijn namelijk geen gridstraffen uitgedeeld! Of nou ja.. geen gridstraffen die gevolgen hebben. Marcus Ericsson moet een paar plekken terug, omdat te weinig afremde tijdens een gele vlag situatie. Maar hij begon al achteraan.
In de kwalificatie is de Red Bull vooralsnog langzamer dan Ferrari en Mercedes. In de race is dat echter een ander verhaal en aangezien de drie topteams voor het eerst dit seizoen op de eerste zes plaatsen staan gaat het spannend worden!
Goedenmorgen en welkom bij de liveblog voor de Grand Prix van China. Over iets meer dan een uur springen de lichten op groen in Sjanghai!
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Teambaas die racelegende Ayrton Senna liet debuteren in Formule 1 overleden
-
PREMIUMMet samenvatting
Carlos Sainz tekent nu al voor comeback van het jaar: ‘Soms is het leven een geweldige achtbaan’
Hij lag zeven dagen in bed na een blindedarmoperatie, waarna de gemiddelde mens twee weken niet eens wil dénken aan autorijden. Maar Carlos Sainz stapte in Melbourne gewoon weer in en won. ,,Ik had bijna nog mijn vlucht gecanceld.’’ -
PREMIUM39
Lieve Debby: ‘Ik wil geen seksloos leven, ik ben bang dat ik het ergens anders moet zoeken’
Debby Gerritsen weet raad als het gaat over de liefde, lust en relaties. Deze week wederom een seksuele kwestie: de man van Marlene wil geen seks meer en wil er ook niet over praten. Ze wil niet bij hem weg, maar wel graag weer een seksleven. -
WK-stand Formule 1 | Max Verstappen neemt na Japan weer verder afstand van Sergio Pérez en Ferrari-coureurs
Na zijn uitvalbeurt tijdens de Grand Prix van Australië zag Max Verstappen de concurrentie een stuk dichterbij komen in de stand om het wereldkampioenschap. Dankzij een simpele zege in Japan, is zijn voorsprong echter weer een stuk groter geworden (van vier naar dertien punten). -
Max Verstappen verwacht meer spanning bij GP van China: ‘We hebben hier jaren niet geracet’
Max Verstappen verwacht dat de Grand Prix van China komend weekend een spannendere race wordt dan normaal. Het zal een uitdaging worden voor Red Bull, zegt hij, omdat de Formule 1-coureurs al jaren niet op het circuit zijn geweest en er weinig kans is om de baan te verkennen.
-
eigen tuin eerst
Met deze vergeten planten kun je ook zonder tuin tuinieren
-
-
-
Formule 1-kalender 2024 | Op deze data komt Max Verstappen in actie
Het Formule 1-seizoen van 2024 is losgebarsten. In totaal staat er een recordaantal van 24 races op het programma voor wereldkampioen Max Verstappen en co. We zetten alle belangrijke data hier voor je op een rij. -
Met samenvatting
Klagende Max Verstappen na (veruit) snelste tijd in slottraining de te kloppen man voor kwalificatie
Zonder echt te overtuigen verzekerde Max Verstappen zichzelf in de afsluitende vrije training voorafgaand aan de kwalificatie wél van de snelste tijd. De marge op zijn concurrentie was groot, maar ook bij o.a. Ferrari en McLaren gingen ze zeker nog niet tot het gaatje. Kan hij later vanochtend voor de derde keer op rij pole position claimen in Japan?
-
PREMIUMMet samenvatting
Max Verstappen trekt zich het lot van Logan Sargeant aan: ‘Ik had al in het vliegtuig naar huis gezeten’
-
PREMIUM
Deze inkomsten moet je opgeven bij de belastingaangifte: ‘Risico op boetes’
Het is weer zover: sinds 1 maart kun je de aangifte inkomstenbelasting doen over het jaar 2023. Wij helpen je op weg bij je belastingaangifte. Vandaag: welke inkomsten moet je opgeven? -
-
PREMIUM
Terwijl Max Verstappen nog op het podium staat, begint de race achter de schermen: de logistieke monsterklus van de Formule 1