Ik neem aan dat de ME erop ramt net als destijds met de wappies....
Omdat ze alle aanvallen van Iran op Israël konden onderscheppen, denken ze nu ook alle kernwapens van Rusland te kunnen onderscheppen?Volge...
@6 Samengevat. Den Haag en Brussel hebben de belangen van de extreem grote bedrijven in beton gegoten. Maar dan kan men dus niet meer spreken ov...
@4 M'n megafoon ligt bij de reparateur 😑...
@3 Nou, leg het hem uit zou ik zeggen....
@2 Op 4 mei - dodenherdenking - ga je niet demonstreren. Dan ben je stil.Dat moeten we die Frank van der Linde nog maar eens uitleggen....
@2 Als je wegens verraad achter een brommer wil eindigen is dat een goed idee. Verzet tegen Hamas zal er hier en daar best zijn maar niet met t...
Aldus bruinrechts........
Je voelt aan je water dat deze formatie met de haven in zicht gaat stranden. De PVV is een veel te onbetrouwbare en onvoorspelbare partij....
Zo zal dat hier ook gaan. daar aan kan je zien dat er dubbele agenda's zijn. Alle landen binnen de EU stellen zich hetzelfde op voor de asiele...
Op zich wel mee eens, dat monsterboetes geen zin hebben. Boetes die mensen voelen, maar die niet zo hoog zijn, dat ze gaan uitstellen en schulden krijgen, die hebben wel zin.
Vind het wel een manier om mensen in de schulden ongunstig af te schilderen en vooral de jalouzie op te wekken naar hun toe. Er wordt niet bij verteld, dat een leefloon betekent, dat je een paar tientjes per week krijgt om te eten, reizen en alles. Deze rechters zeggen: ze gáán het toch niet betalen terwijl het een feit is, dat ze het niet kùnnen betalen.
Boetes moeten gebaseerd worden op inkomen
Een rijk iemand (op zicht niks op tegen) voelen een boete nauwelijks
Kennis van met weinig geld
Rijden met een auto in slechte staat aangehouden
en diverse gebreken totale boetes 500-600 euro
kon hij ook niet betalen toen maar voor de rechtbank en om laten zetten in een taakstraf
boete naar loon is het eerlijkste
@3 : Wat niet meer kan, is boetes uitzitten in de cel, sinds enige jaren. Er wordt gewoon gestapeld tot in lengte van dagen, rente en "kosten" op rente en kosten, en of iemand dan levenslang in de schulden zit, daardoor, dat doet niet ter zake. En mensen werden de cel in gegooid zonder dat daarmee de boete is voldaan. Dus baan kwijt, woning kwijt, inkomen kwijt, en nog steeds (meestal: steeds meer) stapelende schulden.
Logisch, dat een taakstraf dan de uitkomst is. Dan kan men het geld indirect innen, doordat diegene iets gratis doet waar anders voor betaald moest worden. Heb je geen geld, pakken we je vrije tijd.
Verkeersboetes zijn er in eerste instantie meer voor de schatkist dan daadwerkelijk voor de verkeersveiligheid, dat blijkt dus wel om de boetes steeds maar weer te verhogen.
Er moet veel meer ingezet worden op mentaliteitsverandering en dat doe je bij het begin, en dat is dus bij kinderen.
Er moet veel meer aan onderwijs over het verkeer gegeven worden zodat kinderen al op jonge leeftijd leren dat het verkeer en deelnemen daaraan verantwoordelijkheid met zich meebrengt.
@7 hier worden groten fuiken op gezet, met belastingdienst erbij.
er is altijd wat te vinden van verkeerd lampje tot verzin het.
auto`s worden ter plekke in beslag genomen en de mensen kunnen en moeten het dan maar uit zoeken.
komt zeker niet meer over als dat voor veiligheid word gedaan.
@6 , kinderen leren al decennia lang op school over het verkeer, al in de jaren '80 van de vorige eeuw kregen bijna alle kinderen verkeersles en fietsles, onzin dus wat u zegt.
@7 , zijn mensen die hun rekeningen niet betalen nu opeens zielig als ze hierop aangesproken worden, of doen de belastingdienst en politie het gewoon on te treiteren? Toch wel een bijzondere gedachte die u er op na houd, er worden geen zaken in beslag genomen omdat uw hoofd de agent niet aan staat hoor.
@8 het behoort te gaan over veiligheid, zo als dat nu gaat heeft dat dus niets meer met verkeers veiligheid te maken.
belastingdienst heeft andere vormen om te innen dat hoeft niet langs de weg.
Het gaat om het geld, het eerste wat bekend word gemaakt na de fuik is hoeveel geld het op bracht, niet hoe veilig het nu is.
@9 , mijn inziens hoort het over beide te gaan, het feit dat 1 van de 2 nu minder prioriteit heeft betekend nog niet dat onze diensten verfoeit moeten worden omdat ze 'achterstallig' belastinggeld innen. Desalniettemin heeft de verkeersveiligheid ook bij mij een hogere prioriteit.
@8 Ik heb vroeger ook "verkeerslessen" gehad op school en dat was gewoon een lachertje, er werd even een paar lesjes over eea gehouden en daarna kreeg je je "verkeersdiploma"
@10 langs de weg hoort het echt om veiligheid te gaan, de belasting dienst kan ook een deurwaarder inzetten zoals dat hoort te gaan.
het hoort niet te gaan om innen en zoeken naar hoeveel kan men in zo`n korte tijd binnen en ophalen.
we hebben hier namelijk ook dagen dat ze echt gericht gaan op het gebruik van mobiel in de auto dat vind ik wel terecht en veiligheid verhogend.
@2 Op zich klinkt dat mooi en eerlijker..... maar hoe ga je dit controleren? Via de belastingdienst? Ik ken genoeg mensen die, op papier, een laag inkomen hebben maar door wat handelen, sjoemelen en zwart werken, toch behoorlijk in de slappe was zitten....
Een parkeerboete in Monschau verleden jaar werd per brief heel netjes gevraagd om 10 euro over te maken. In Geleen kost dat 50 voor de overtreding plus 9 euro voor administratie kosten. Zelfs een klein kind weet dat die 9 euro gewoon flessentrekkerij is terwijl het verbaal zelf belachelijk hoog is.
@13
Ken rijken die een jaar inkomen hebben van 80.000 of minder
hebben hun hele hebben en houden in een gesloten BV zitten , huren die bezittingen voor een appel en een ei van die BV en hebben op papier dus een "modaal" inkomen
Is ook makkelijk vooe de "erfenis "
Maak je kinderen bij geboorte automatisch mede aandeelhouder van die BV en er is geen erfenis op een beetje spaargeld en/of geld dat op de betaalrekening staat
Bij overlijden vallen de aandelen weer terug in de BV
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.